Olej, tankowanie....

Jako początkujący kierowca mam kilka pytań. Są one dosyć zróżnicowane, dlatego ciężko mi sprecyzować nazwę tematu, a nie będę zakładał kilku osobnych tematów. Ale do rzeczy.
1. Kilkukrotnie spotkałem się z informacją, że jak się używa konkretnego oleju silnikowego (chyba chodziło o olej silnikowy) to trzeba używać zawsze tego samego rodzaju, najlepiej tej samej firmy. No, ale co jeśli skończy mi się owy olej (w sensie skończy się w pojemniku, a nie w samochodzie) i nie będę mógł zakupić takiego samego? To jak mam całkowicie opróżnić wtedy zbiornik oleju w samochodzie, żeby wlać nowy nie mieszając ze starym?
Jak już napisałem, chyba dotyczy to oleju silnikowego (nie jestem pewien o czym czytałem/słyszałem), ale w sumie bez znaczenia bo jeśli dotyczy innego płynu, to pytanie będzie takie same. No i to przy okazji pojawia się pytanie o inne płyny. Czy też powinno się zawsze używać takich samych rodzajów (płyn hamulcowy, do spryskiwaczy i chłodzący) i jeśli tak, to jak pozbywać się resztek tych płynów jeśli chce się wlać inny rodzaj/innej firmy?
2. Na kursach niestety nie uczą nic o tankowaniu samochodu, więc gdybym chciał kupić własne auto, to nie wiedziałbym nawet jak, ani czym je tankować. No bo jest kilka rodzajów tego paliwa, jakieś 95, 98, a ja nie mam pojęcia o co chodzi. Jedyne z czym mi się to kojarzy to z systemem Windows.
Mógłby mi ktoś wypisać wszystkie te paliwa, gazy i czym co tankować, jakieś właściwości czy coś? No i jak tankować? W sensie do pełna to wiem, ale jak chcę zatankować daną ilość, za np. określoną kwotę albo na litry, to skąd mam wiedzieć kiedy przestać i jak przestać? Po prostu to wyjąć? No bo jak do pełna to się sam wyłącza.
3. Kolejne pytanie dotyczy skrzyń biegów, z którymi nie miałem do czynienia, tj. automatycznej skrzyni biegów i takiej co ma drążek pod kierownicą (jak się taka nazywa?). Konkretniej chodzi mi o to jak to działa. Rozumiem, że jak jest automatyczna skrzynia biegów, to są tylko dwa pedały w samochodzie? I po prostu jak chcę jechać to wciskam pedał gazu, a jak chce zahamować, to pedał hamulca i nic dodatkowego nie muszę obsługiwać? A jak działa ten drążek pod kierownicą? Wtedy jest pedał sprzęgła? Na jakiej zasadzie to działa?
Póki co to tyle, jak jeszcze coś mi się przypomni to zapytam.
1. Kilkukrotnie spotkałem się z informacją, że jak się używa konkretnego oleju silnikowego (chyba chodziło o olej silnikowy) to trzeba używać zawsze tego samego rodzaju, najlepiej tej samej firmy. No, ale co jeśli skończy mi się owy olej (w sensie skończy się w pojemniku, a nie w samochodzie) i nie będę mógł zakupić takiego samego? To jak mam całkowicie opróżnić wtedy zbiornik oleju w samochodzie, żeby wlać nowy nie mieszając ze starym?
Jak już napisałem, chyba dotyczy to oleju silnikowego (nie jestem pewien o czym czytałem/słyszałem), ale w sumie bez znaczenia bo jeśli dotyczy innego płynu, to pytanie będzie takie same. No i to przy okazji pojawia się pytanie o inne płyny. Czy też powinno się zawsze używać takich samych rodzajów (płyn hamulcowy, do spryskiwaczy i chłodzący) i jeśli tak, to jak pozbywać się resztek tych płynów jeśli chce się wlać inny rodzaj/innej firmy?
2. Na kursach niestety nie uczą nic o tankowaniu samochodu, więc gdybym chciał kupić własne auto, to nie wiedziałbym nawet jak, ani czym je tankować. No bo jest kilka rodzajów tego paliwa, jakieś 95, 98, a ja nie mam pojęcia o co chodzi. Jedyne z czym mi się to kojarzy to z systemem Windows.

3. Kolejne pytanie dotyczy skrzyń biegów, z którymi nie miałem do czynienia, tj. automatycznej skrzyni biegów i takiej co ma drążek pod kierownicą (jak się taka nazywa?). Konkretniej chodzi mi o to jak to działa. Rozumiem, że jak jest automatyczna skrzynia biegów, to są tylko dwa pedały w samochodzie? I po prostu jak chcę jechać to wciskam pedał gazu, a jak chce zahamować, to pedał hamulca i nic dodatkowego nie muszę obsługiwać? A jak działa ten drążek pod kierownicą? Wtedy jest pedał sprzęgła? Na jakiej zasadzie to działa?
Póki co to tyle, jak jeszcze coś mi się przypomni to zapytam.
