Strona 1 z 2
		
			
				Czy wyższe obroty =  Większe spalanie?
				
Napisane: 
sobota 27 lipca 2013, 23:44 
				przez RossoneriDevil
				Witam, dzisiaj usłyszałem że jazda na wysokich obrotach. ok 3-4 tys. powoduje większe spalanie paliwa...Czy to prawda?
			 
			
		
			
				Re: Czy wyższe obroty =  Większe spalanie?
				
Napisane: 
niedziela 28 lipca 2013, 13:48 
				przez oskbelfer
				czy to są wyższe obroty to zależy od silnika
bo dla niskoobrotowych to juz będą wysokie, a dla wysokoobrotowych to będą takie sobie
każdy pojazd i jego silnik w powiązaniu z przłożeniami ma jakiś tam optymalny przedział obrotów w kórych najmniej spala...
predkość obrotowa wiąze się sie z pedkością jazdy
możesz jechać na biegu 2 mając 4 tyś obrotów a możesz to samo robić na biegu piątym - więc zrob sobie doswiadczenie którego nikt nie obali..... zatankuj swoje autko na full i jedź w trasę 300 km na biegu 2 z obrotami 4 tyś, potem tankowanie i powrót tą samą trasą na biegu 4 z tymi samymi obrotami, naspenie tankowanie, a wyniki opublkuj na forum 

 
			 
			
		
			
				Re: Czy wyższe obroty =  Większe spalanie?
				
Napisane: 
niedziela 28 lipca 2013, 18:52 
				przez RossoneriDevil
				więc zrob sobie doswiadczenie 
Ja już byłem na wakacjach 
 Może w przyszłym roku 

 
			 
			
		
			
				Re: Czy wyższe obroty =  Większe spalanie?
				
Napisane: 
niedziela 28 lipca 2013, 23:38 
				przez oskbelfer
				tak na chłopski rozum, aby były wyższe obroty to przepustnice należy "bardziej" otworzyć, a skoro jest bardziej otwarta to i troszke wiecej paliwka płynie, oczywiscie pomijamy oczywista oczywistość związaną z redukcją z biegu np. 4 na bieg np. 2 gdzie zmiana przełożenia powoduje zwiększanie obrotów ale i nie przyspeiszanie auta - a jego zwanianie 

a na urlopie gdzie byłeś ?:)
 
			 
			
		
			
				Re: Czy wyższe obroty =  Większe spalanie?
				
Napisane: 
poniedziałek 29 lipca 2013, 00:36 
				przez RossoneriDevil
				Ogólnie spalanie mam na poziomie 9 litrów...i niżej zejść nie potrafię.... 
 Nie chcę zmieniać biegów przy 2000 bądź niżej. 
Dochodzę sobie do 3-3,5 i wtedy zmieniam. Ale nie długo przechodzę na gaz, więc moje utrapienie troszeczkę zelży 

A na wakacjach byłem w Chorwacji.
 
			 
			
		
			
				Re: Czy wyższe obroty =  Większe spalanie?
				
Napisane: 
poniedziałek 29 lipca 2013, 08:17 
				przez Anfa
				9 litrów to moja torpeda 20 letnie bmw je 8l jak nią umiarkowanie jedę koło 100km/h, a jest to 1,6 w benzynie w mieście faktycznie żre mi 9 litrów ale kurde ja co 300m mam światła. 
Nasze 2 auto, przy włączonej klimie je 6,5l ropy ale to już przy 140-150km/h. 
1100 km na jednym baku 58l robimy  
 A co do obrotów, w bmw nie mam obrotomierza i to przcież słychać po silniku czy ma wysoki czy niski obrót, wiadomo że jak na 3 wyprzedzam i mu cisne 120km to ma wysoki i pewnie koło 4-5 tys:>
 
			 
			
		
			
				Re: Czy wyższe obroty =  Większe spalanie?
				
Napisane: 
poniedziałek 29 lipca 2013, 20:18 
				przez Borys_q
				Generalna zasada jest taka im głębiej wciśnięty pedał gazu tym większe spalanie, staraj się rozpędzając podjeżdżając pod górkę, itd nie przekraczać 25% wciśnięcia pedału gazu, odpowiednio dobierając przełożenia jesteś wstanie jechać dość dynamicznie. A jakie masz auto jaki śilnik, może te 9 litrów to wcale nie taki zły wynik.
			 
			
		
			
				Re: Czy wyższe obroty =  Większe spalanie?
				
Napisane: 
poniedziałek 29 lipca 2013, 21:25 
				przez RossoneriDevil
				Jest to Toyota Corolla hatchback, 1.6/110 benzyna z 2003.
Wydawało mi się że w tym samochodzie spalanie będzie na poziomie 7-8, przy normalnej miejskiej podróży, a jest walka o minimum 9 

 
			 
			
		
			
				Re: Czy wyższe obroty =  Większe spalanie?
				
Napisane: 
wtorek 30 lipca 2013, 09:05 
				przez Borys_q
				http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/toyota/corolla/ix/hatchback/silnik-benzynowy-1.6-i-16v-110kmJak jeździsz w mieście to wychodzi w miarę normalnie.
Z gazem do toyoty zachowaj szczególna ostrożność (najlepszy warsztat itd) bo podobno łatwo w tych samochodach rozwalić głowicę niefachowym doborem instalacji.
 
			 
			
		
			
				Re: Czy wyższe obroty =  Większe spalanie?
				
Napisane: 
wtorek 30 lipca 2013, 16:22 
				przez RossoneriDevil
				No to w takim razie normalnie.... 

Co do gazu to będę korzystał z usług firmy Energy Gaz Polska W Warszawie przy ulicy Ostrobramskiej.
Instalacja będzie zakładana BRC.
Mogę liczyć tylko, że zrobią swoją robotę solidnie.
Amen.
 
			 
			
		
			
				Re: Czy wyższe obroty =  Większe spalanie?
				
Napisane: 
wtorek 30 lipca 2013, 20:47 
				przez cierpnik
				Stała prędkość - im niższe obroty tym niższe spalanie. Ale w granicach rozsądku dla danego silnika by go nie obciążać.
Przyspieszanie - im bardziej dynamiczne tym niższe spalanie. Najlepiej przyspieszać w zakresie największy moment - największa moc.
Reszta zależy już tylko od płynności jazdy. Im mniejsze i rzadsze zmiany prędkości tym niższe spalanie. Gdy nieuniknione jest hamowanie należy to w miarę możliwości wykorzystywać do tego silnik a nie hamulec nożny (energia z paliwa dodatkowo tracona jest na ciepło okładzin).
			 
			
		
			
				Re: Czy wyższe obroty =  Większe spalanie?
				
Napisane: 
środa 31 lipca 2013, 15:50 
				przez disaster
				To tak nie działa Panowie.
Spalanie nie jest funkcją obrotów tylko obciążenia.
Świetnie widać to w przypadku agregatów prądotwórczych, które z przyczyn technicznych muszą pracować na stałych obrotach.
Mam taki agregacik na działce - 6,5kW mocy elektrycznej. 
Na jałowo bierze 0,8l/h, przy 80% mocy znamionowej już prawie 2 litry.
Obroty są stałe.
			 
			
		
			
				Re: Czy wyższe obroty =  Większe spalanie?
				
Napisane: 
czwartek 01 sierpnia 2013, 07:51 
				przez cierpnik
				To jest przecież oczywiste jak np. to, ze włączone światła zwiększają zużycie paliwa czego nie wie nawet sam Hołowczyc.
Ale nie chodzi o to ile pali. A kiedy pali mniej. Po prostu mnie. A mniej spali na niższych obrotach chociażby z tego faktu, że wtedy jest mniejsze tarcie.
			 
			
		
			
				Re: Czy wyższe obroty =  Większe spalanie?
				
Napisane: 
czwartek 01 sierpnia 2013, 10:35 
				przez maryann
				Rosso* -to się robi tak: Przy ruszaniu jedynka-pyta, ...pyta, ...pyta - aż do osiągnięcia prędkości przelotowej- i potem spokój ok 50-90; zależy jaka droga. Śmiesznie to wygląda, ale jest eko. Potem nie hamujemy, chyba że z powodu zaskakujących(ale też przewidujmy) warunków ruchu. Hamujemy ile się da silnikiem, jeśli za wzniesieniem nie trzeba hamować nożnym, to można wyrzucić na luz.
I nie wiem co to za silnik, ale nie potrafię pojąć zużycia powyżej 7/100km(średnio) ani powyżej 6 w trasie(półtoratonowy Scenic wychodzi mi ok 5/100 ON przy jeździe bez marudzenia).
			 
			
		
			
				Re: Czy wyższe obroty =  Większe spalanie?
				
Napisane: 
czwartek 01 sierpnia 2013, 11:09 
				przez cierpnik
				Przecież napisał: Jest to Toyota Corolla hatchback, 1.6/110 benzyna z 2003.