Strona 1 z 2

Problem z zamkiem.

PostNapisane: sobota 19 października 2013, 13:55
przez RossoneriDevil
Witam, poprzez ciągłe używanie autopilota w głównej części przez poprzedniego właściciela, nie mogę włożyć teraz kluczyka do zamka....wchodzi 1/3, w każdym zamku.
Słyszałem żeby kupić smar do zamków którym można smarować również uszczelki, byle nie WD40.
Polecacie jakieś dobre preparaty?

Re: Problem z zamkiem.

PostNapisane: sobota 19 października 2013, 16:27
przez Radhezz
A nie uważasz że to trochę podejrzane że we wszystkich zamkach kluczyk nie chce wejść i to akurat dokładnie o taką samą długość? Poprzedni właściciel mógł mieć powód aby używać tylko centralnego...

Re: Problem z zamkiem.

PostNapisane: sobota 19 października 2013, 17:48
przez RossoneriDevil
Hmm....co sugerujesz? Wiem że był po stłuczce, wcześniej właścicielem była kobieta. Którą chyba znał ponieważ naprawa była finansowana z jego konta.....później On był właścicielem tego samochodu...Po co miałby wymieniać tylko stacyjkę?

Re: Problem z zamkiem.

PostNapisane: sobota 19 października 2013, 18:00
przez Radhezz
Stacyjka również może się rozlecieć - miałem taki przypadek w 20-letnim Mercedesie i sporo nowszym, bo chyba 6-cio letnim Fiacie Siena. Jeśli masz szczęście i trafisz do profesjonalnego serwisu zamków to naprawią tak żeby stary kluczyk też chodził, a jak nie to wymieniają całość i wtedy kluczyk od stacyjki do drzwi nie pasuje.

Re: Problem z zamkiem.

PostNapisane: sobota 19 października 2013, 18:10
przez RossoneriDevil
Mam jeszcze numer do tego gościa co mnie to cudo sprzedał :) Ale pewnie nic mi nie powie tak więc posmaruje tym preparatem, tylko jeszcze nie wiem jakim......a jak to nie pomoże to ....chociaż teraz sobie pomyślałem że co by zrobił z kluczykiem do drzwi? mógłby powiedzieć że ten jest do stacyjki a ten do drzwi..... :hmm:

Re: Problem z zamkiem.

PostNapisane: sobota 19 października 2013, 18:28
przez Radhezz
RossoneriDevil napisał(a):chociaż teraz sobie pomyślałem że co by zrobił z kluczykiem do drzwi? mógłby powiedzieć że ten jest do stacyjki a ten do drzwi..... :hmm:
Zgubił? :wink:

Co do smarowania to jest specjalny olej:
http://www.autochemia24.pl/product-pol-1538-Sonax-olej-do-smarowania-zamkow-50-ml.html
i tylko to jest dedykowane do zamków - reszta to "normalne" typy smarów. Ja w domu używam trzech typów - ŁT43, grafitowy Castrola, i miedziany. Gdzieś mi się o uszy obiło że dobrą opcją byłby grafitowy - nie jest taki gęsty jak np. ŁT43. Zresztą akurat ŁT43 za mocno gęstnieje w niskich temperaturach.

Re: Problem z zamkiem.

PostNapisane: sobota 19 października 2013, 19:17
przez RossoneriDevil
Ciekawe czy jest łatwo dostępny w jakimś sklepie samochodowym. Będę miał na uwadze.
Dzięki.

Re: Problem z zamkiem.

PostNapisane: sobota 19 października 2013, 20:59
przez Borys_q
Słyszałem żeby kupić smar do zamków którym można smarować również uszczelki, byle nie WD40.


A czemu nie WD?? Pytam bo od roku traktuje tym zamek w bagażniku (combi i zamek strasznie dużo syfu zbiera) nie wiem teraz co to może spowodować.

Re: Problem z zamkiem.

PostNapisane: sobota 19 października 2013, 21:24
przez oskbelfer
Gdzieś mi się o uszy obiło że dobrą opcją byłby grafitowy - nie jest taki gęsty jak np. ŁT43.


no to powodzenia ze smarem grafitowym.... przeciez on jest zrobiony na bazie węgla (grafit) ------ wszystko usyfione na czarno i trudno domyć....


smary grafitowe napewno nie do zamków - no chyba, że ktoś chce wyglądać jak fleja....

A czemu nie WD?? Pytam bo od roku traktuje tym zamek w bagażniku (combi i zamek strasznie dużo syfu zbiera) nie wiem teraz co to może spowodować.


ponoć WD w kontakcie z "plastikami" na styku pocierania z metalem (tak obrazowo) np w stacyjkach powoduje że coś się tam dzieje niedobrego ( nie wim --- kruszy się tworzywa czy coś takiego -- tak słyszałem)

Zrozumiałem że problem jest z wsunięciem kluczyka --- proponuję, strzykawka napełniona płynem hamulcowym (uwaga na lakier) wstrzyknąć parę kropli, "rozruszać" --- o ile to właściwy kluczyk----- potem strzykawka i kilka kropli oleju silnikowego (tylko nie z silnika :) lecz z butelki). Stosowalem w różnych autach (dawno temu w polonezach czy dużych fiatach) i zawsze pomagało...

Inna opcja wyjać "klamki", "rozebrać", zalać płynem hamulcowym, wyczyścić, złożyć, zakropić olejem i heja.......

Re: Problem z zamkiem.

PostNapisane: sobota 19 października 2013, 21:27
przez Borys_q
..wchodzi 1/3, w każdym zamku.


W każdym tak samo, podejrzane raczej korozja czy zasyfienie tak równomiernie nie przebiegają.

Re: Problem z zamkiem.

PostNapisane: sobota 19 października 2013, 22:01
przez RossoneriDevil
byle nie WD40.


No właśnie, chlapnąłem ozorem, a dokładnie nie wiem czemu niestosować:)
Chodzi o to że, rozmawiałem w warsztacie z przypadkowym facetem, który przedstawiał się jako były mechanik ciężarówek....w trakcie rozmowy zeszliśmy na temat zamków, że zaniedbane mogą sprawiać kłopoty itd. powiedział że on używa jakiegoś preparatu który również nadaje się do uszczelek i każdego rodzaju zamków....a WD 40 wysusza w środku, coś takiego?? teraz dokładnie nie pamiętam, zapamiętałem że WD 40 nie, co mnie zdziwiło bo przecież to powszechny środek :)

@oskbelfer na pewno wezmę to pod uwagę, ale może faktycznie coś nie tak jest z kluczykami....

Nie wiem jak to stwierdzić prócz tego że mi klucz nie pasuje :)

Re: Problem z zamkiem.

PostNapisane: sobota 19 października 2013, 22:21
przez Radhezz
RossoneriDevil napisał(a):WD 40 wysusza w środku, coś takiego?? teraz dokładnie nie pamiętam, zapamiętałem że WD 40 nie, co mnie zdziwiło bo przecież to powszechny środek :)

Bo to jest penetrant/środek czyszcząco-odrdzewiający, nie ma jako takich właściwości smarnych. Ale chciałbym zwrócić uwagę że pod marką WD-40 są obecnie oferowane również inne środki, także takie typu "smar w spreju".

Smar grafitowy budzi, ale ma dobre właściwości smarujące - ja z kolei nie słyszałem o tym żeby stosować płyn hamulcowy do takich czynności - jakby nie było po kapnięciu na lakier można sobie zrobić kuku na lakierze :wink:

Re: Problem z zamkiem.

PostNapisane: niedziela 20 października 2013, 15:36
przez oskbelfer
Radhezz napisał(a):Smar grafitowy budzi, ale ma dobre właściwości smarujące - ja z kolei nie słyszałem o tym żeby stosować płyn hamulcowy do takich czynności - jakby nie było po kapnięciu na lakier można sobie zrobić kuku na lakierze :wink:



nikt nie mówi, że smar grafitowy ma złe własności smarne - ma zarąbiste włąsciwości smarne - ale w życiu nie stosowąłbym go do elementów, które mają "styk" z odzieżą, skórą itd..... poprostu bardzo brudzi

smarowanie zamków, zawiasów, prowadnic foteli samochodowych to poprostu bezsen ---------- tylko białe smary, wazeliny, silikony do takich "tematów"

kuku to sobie możesz zrobić z lakierem jak wylejesz butelkę hamulcowego i będziesz ten płyn hamulcowy hodował na lakierze :)

płyn hamulcowy to nie kwas siarkowy czy solny :)

a skoro nie słyszałeś o płynie hamulcowym do zamków to "mało słyszałeś" - w zimie (przy przymrozkach) po myciu auta (a własciwie przed myciem) strzykawka, płyn hamulcowy w zamki i nie ma bata, żebym w zimie nie otworzy drzwi z kluczyka :)

Re: Problem z zamkiem.

PostNapisane: niedziela 20 października 2013, 16:12
przez Radhezz
Człowiek całe życie się uczy, również przez wymianę doświadczeń :)

Re: Problem z zamkiem.

PostNapisane: poniedziałek 21 października 2013, 06:32
przez RossoneriDevil
Tak a ja chyba sobie wymienię zamki :D Bo w sumie, albo mam cos w zamkach, albo to nie jest kluczyk od tych zamków, bo skoro do żadnego zamka nie chce wejść.... :( Ciekawe czy drogi jest taki interes wymiany trzech zamków, ewentualnie 4 razem ze stacyjką....