Borys_q napisał(a):Bez różnicy byleby nie szarpać.
To jest prawidłowa odpowiedź.
RossoneriDevil napisał(a):Ja zmieniam w linii prostej, nie wiem czy przeprowadzanie przez "luz" ma jakieś uzasadnienie, nie znam się na tym.
Nie ma to znaczenia. Jak zmieniasz bieg w jednej linii to i tak przechodzisz przez "luz". Jako ciekawostka: pierwszy i drugi bieg z reguły są na tej samej przesówce (element wybierający z którą zębatką ma się spiąć wałek pośredni) w skrzyni biegów.
RossoneriDevil napisał(a):Gdy się czasem blokuje wtedy odpuszczam trochę sprzęgło i wciskam jeszcze raz, delikatnie próbując wrzucić bieg.
Dziwna sprawa, bo o ile dobrze zrozumiałem to wygląda jakby coś było nie tak z synchronizacją pierwszego biegu... Tyle że współczesne auta mają wszystkie biegi synchronizowane, a jedynka tak rzadko używa swojego że ciężko jest go zużyć.