Strona 1 z 2

Problem z przyśpieszaniem na pierwszym biegu

PostNapisane: piątek 23 maja 2014, 15:51
przez RossoneriDevil
Witam, mam taką sytuację, że przy ruszaniu, odgłos pracy silnika jest taki jakbym miał za małą prędkość, a za duży bieg.
Dochodzi do ok. 3 tysięcy obrotów i nagle jakby samochód dostawał kopa....
Jest to 14-letnia Astra G 1.6/101

Może ma ktoś i wie o co kaman.

Pozdrawiam....

Re: Problem z przyśpieszaniem na pierwszym biegu

PostNapisane: piątek 23 maja 2014, 18:03
przez maximusss
może ci sprzęgło siada ? jak ci bierze, wysoko, nisko ?

Re: Problem z przyśpieszaniem na pierwszym biegu

PostNapisane: piątek 23 maja 2014, 23:00
przez among
Kiedy wymieniany olej i filtr?? Mi Astra tak chodziła po zakupie bo poprzedni właściciel chyba o tym zapominał. Po wymianie dostał "strzała" :D

No i przede wszystkim. Sprawdzenie błędów.

maximusss napisał(a):może ci sprzęgło siada ? jak ci bierze, wysoko, nisko ?

To na 100% nie sprzęgło.

Re: Problem z przyśpieszaniem na pierwszym biegu

PostNapisane: sobota 24 maja 2014, 00:56
przez maximusss
a co ma olej do ruszania na pierwszym biegu ?
litości ... :roll:

Re: Problem z przyśpieszaniem na pierwszym biegu

PostNapisane: sobota 24 maja 2014, 01:03
przez RossoneriDevil
Sprzęgło chodził ładnie, olej też był wymieniany jakiś czas temu....może wtryski?
no nic, będę się wolniej zbierał po prostu spod świateł :)

Re: Problem z przyśpieszaniem na pierwszym biegu

PostNapisane: sobota 24 maja 2014, 08:49
przez Makabra
To, że sprzęgło chodzi "ładnie", to pojęcie względne. Zużyta tarcza sprzęgła nie sprawi że sprzęgło będzie chodzić "brzydko". :)

Re: Problem z przyśpieszaniem na pierwszym biegu

PostNapisane: sobota 24 maja 2014, 09:54
przez Drezyna
maximusss napisał(a):a co ma olej do ruszania na pierwszym biegu ?

Tracąc właściwości lubrykacyjne nie pozwala na wykorzystanie maksymalnego momentu obrotowego?

Re: Problem z przyśpieszaniem na pierwszym biegu

PostNapisane: sobota 24 maja 2014, 11:08
przez maximusss
przecież on max moment osiąga, tylko że później, jakby olej stracił właściwości do tego stopnia to by było po silniku ...
może po prostu sprzęgło sie ślizga i tyle w końcu auto 14 lat ma ...

"Aby sprawdzić, czy sprzęgło ślizga się, powinniśmy ustawić samochód na prostej, równej drodze, zaciągnąć hamulec ręczny i włączyć trzeci bieg. Następnie należy zwalniać stopniowo pedał sprzęgła i obserwować, co się dzieje. Jeśli silnik zgaśnie prawie natychmiast, nasze sprzęgło jest sprawne. Jeśli zaś usłyszymy nieregularne stukanie pochodzące z okolic motoru, sprzęgło ślizga się. Jeśli tak jest, należy szybko je wymienić, ponieważ uszkodzone może powodować dalsze usterki samochodu."

wystarczy sprawdzić ;)

Re: Problem z przyśpieszaniem na pierwszym biegu

PostNapisane: sobota 24 maja 2014, 11:28
przez among
maximusss napisał(a):przecież on max moment osiąga, tylko że później, jakby olej stracił właściwości do tego stopnia to by było po silniku ...
może po prostu sprzęgło sie ślizga i tyle w końcu auto 14 lat ma ...

"Aby sprawdzić, czy sprzęgło ślizga się, powinniśmy ustawić samochód na prostej, równej drodze, zaciągnąć hamulec ręczny i włączyć trzeci bieg. Następnie należy zwalniać stopniowo pedał sprzęgła i obserwować, co się dzieje. Jeśli silnik zgaśnie prawie natychmiast, nasze sprzęgło jest sprawne. Jeśli zaś usłyszymy nieregularne stukanie pochodzące z okolic motoru, sprzęgło ślizga się. Jeśli tak jest, należy szybko je wymienić, ponieważ uszkodzone może powodować dalsze usterki samochodu."
wystarczy sprawdzić ;)


A ja się mogę z Tobą założyć, że to na 100% nie jest sprzęgło. Uszkodzone sprzęgło prowadziłoby do gaśnięcia pojazdu przy ruszaniu oraz jeździe na biegu wstecznym. Kierujący wyczułby "twardniejący" pedał sprzęgła oraz nasilające się szarpanie pojazdu podczas ruszania. Poza tym w takim stadium uszkodzenia sprzęgła doszłyby "zgrzyty" przy wrzucaniu biegów, a o tym autor nic nie pisze.
Gdyby autor postu odczytał błędy byłoby łatwiej.

Re: Problem z przyśpieszaniem na pierwszym biegu

PostNapisane: sobota 24 maja 2014, 11:35
przez RossoneriDevil
W takim razie podepnę go pod kompa może coś wykaże...

Re: Problem z przyśpieszaniem na pierwszym biegu

PostNapisane: sobota 24 maja 2014, 11:52
przez maximusss
among napisał(a):
maximusss napisał(a):przecież on max moment osiąga, tylko że później, jakby olej stracił właściwości do tego stopnia to by było po silniku ...
może po prostu sprzęgło sie ślizga i tyle w końcu auto 14 lat ma ...

"Aby sprawdzić, czy sprzęgło ślizga się, powinniśmy ustawić samochód na prostej, równej drodze, zaciągnąć hamulec ręczny i włączyć trzeci bieg. Następnie należy zwalniać stopniowo pedał sprzęgła i obserwować, co się dzieje. Jeśli silnik zgaśnie prawie natychmiast, nasze sprzęgło jest sprawne. Jeśli zaś usłyszymy nieregularne stukanie pochodzące z okolic motoru, sprzęgło ślizga się. Jeśli tak jest, należy szybko je wymienić, ponieważ uszkodzone może powodować dalsze usterki samochodu."
wystarczy sprawdzić ;)


A ja się mogę z Tobą założyć, że to na 100% nie jest sprzęgło. Uszkodzone sprzęgło prowadziłoby do gaśnięcia pojazdu przy ruszaniu oraz jeździe na biegu wstecznym. Kierujący wyczułby "twardniejący" pedał sprzęgła oraz nasilające się szarpanie pojazdu podczas ruszania. Poza tym w takim stadium uszkodzenia sprzęgła doszłyby "zgrzyty" przy wrzucaniu biegów, a o tym autor nic nie pisze.
Gdyby autor postu odczytał błędy byłoby łatwiej.


po twoim poście widzę, że nie masz kompletnie pojęcia o temacie ...

ponadto akurat objaw odwrotny czyli miękki pedał też może być objawem zużycia ...

wystarczy kilka testów i będzie diagnoza, a podpinanie 14letniego auta pod kompa to nie wiem czy cokolwiek pokaże, prościej pojechać do dobrego fachmana który zrobi parę kilometrów i powie co i jak ...
zbyt mało tu danych a zbyt wiele mozliwości

Re: Problem z przyśpieszaniem na pierwszym biegu

PostNapisane: niedziela 25 maja 2014, 11:47
przez among
maximusss napisał(a):po twoim poście widzę, że nie masz kompletnie pojęcia o temacie ...

ponadto akurat objaw odwrotny czyli miękki pedał też może być objawem zużycia ...

wystarczy kilka testów i będzie diagnoza, a podpinanie 14letniego auta pod kompa to nie wiem czy cokolwiek pokaże, prościej pojechać do dobrego fachmana który zrobi parę kilometrów i powie co i jak ...
zbyt mało tu danych a zbyt wiele mozliwości

Jak byś miał jakieś pojęcie to wiedziałbyś, że Opla nie trzeba podpinać pod komputer żeby odczytać błędy. Można to zrobić tzw. "błyskami" pod domem. Tani fachman zawsze coś znajdzie żeby zarobić. Taka jest prawda. Na chwilę obecną nie podałeś żadnych argumentów dla swojej hipotezy i twierdzisz, że masz pojecie? Gratuluję wiedzy.

Re: Problem z przyśpieszaniem na pierwszym biegu

PostNapisane: niedziela 25 maja 2014, 23:11
przez maximusss
nie napisałem taniego, tylko dobrego fachmana :thumb2:

Re: Problem z przyśpieszaniem na pierwszym biegu

PostNapisane: wtorek 27 maja 2014, 05:25
przez RossoneriDevil
Swoją drogą, ruszam z trzeciego biegu bez problemu.....

Re: Problem z przyśpieszaniem na pierwszym biegu

PostNapisane: wtorek 27 maja 2014, 15:01
przez Borys_q
Opla nie trzeba podpinać pod komputer żeby odczytać błędy.


Nie zawsze celem podpięcia kompa jest czytanie błędów, możesz też sprawdzić parametry pracy silnika.
Tak zasadniczo to polecam forum fanklubu astry więcej się dowiesz i nikt ci nie będzie głupot o ślizgającym się sprzęgle chciał wmówić, co to za silnik dokładnie? Mi Z16XE strasznie mulił i to był jeden z objawów kończących się pierścieni olejowych (niestety w tych silnikach są dość słabe) ale u ciebie to mało prawdopodobne jeśli problem występuje tylko na pierwszym biegu. Ile Oleju pali i jaki ma wlany?? Jak chcesz pod kompa podpinać to musisz znaleśc jakiegoś poważnego majstra co sprawdzi ci wszystko a nie tylko skasuje błedy.