Sławek_18 napisał(a):Kirk stosujesz ta technike? w normalnej jezdzie? To tylko pogratulowac, ja kiedys chcialem tak zobaczyc, ale gdy nacisnalem hampel lewa noga to malo wlosow z glowy mi nie powyrywalo :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Tak stosuje ja bardzo czesto - czasem mam wrazenie ze czesciej hamuje lewa niz prawa. Przyczyna porwania Twoich wlosow lezy wlasnie w tym ze Twoja lewa noga przyzwyczajona jest do dwoch pozycji (WŁĄCZ/WYŁACZ). Bierze sie ona z tego iz naciska sprzeglo, a jak wiadomo sprzeglo chodzi bardziej ciezko niz hamulec. I noga przyzwyczajona do takich 2 pozycji nie jest w stanie od razu dozowac odpowienio nacisniety hamulec. Rada -> wiecej cwiczen!
Sławek_18 napisał(a):I bardzo mi sie przydaly te jazdy slajdami, bo juz nie raz musialem wyprowadzac samochod z poslizgu i nie stracilem glowy.
Skoro nie raz misales wyprowadzac auto z poslizgu to zaloze sie ze ze w pewnych sytuacjach wpadales w poslizg swiadomie. Dobry kierowca wie od razu czy jedzie za szybko i czy bez slajda przejedzie zakret. Tak mi sie wydaje wiec nie mowcie czasem ze tego nie robicie na normalnej drodze :wink:
Sławek_18 napisał(a):W normalnych warunkach nie ma co doprowadzac do takich sytuacji, w ktorych beda potrzebne takie techniki jak np. hamowanie lewa noga.
Otoz bardzo sie mylisz. Mimo ze ta technika wywodzi sie z radjow, moze byc stosowana w jezdzie codziennej. Najwazniejsza jest istota samej tej techniki. Oprocz tego iz moze ona na sniegu zastepowac jazde na recznym, to w normalnych warunkach (na jezdni suchej szczegolnie) jest z powodzeniem stosowana do dociazania przodu auta przed wejsciem w zakret. A w sytuacji krytycznej, gdy dochodzi do podsterownosci auta na zakrecie (my krecimy kierownica a auto jedzie prosto - nie reaguje) , wystarczy odkrecic kierownice (trudne psychicznie do wykonania) , puscic gaz lub przyhamowac lewa noga (dociazanie przodu auta w tym kol skretnych). W tym momencie kola dociazone (przednie) natychmiast odzyskuja przyczepnosc i auto staje sie sterowne.
Sławek_18 napisał(a):A i gdzies tu byl watek gdzie byl link do ksiazki sobieslawy zasady traktujacej o szybkosc bezpiecznej.
Czytalem te ksiazke od deski do deski, CIekawa pozycja naszego 3 krotnego mistrza swiata (tak mistrza swiata - kiedys mistrzostwa europy to tak jak dzis mistrzostwa swiata).
Sa w niej opisane jego przygody podczas rajdow, itp, ale zbyt malo techniki prowadzenia. Jesli ktos chce to neich do mnie napisz na maila to mu posle taka fajna ksiazke w pdfie ktora zajmuje kolo 1,5MB, ktora zajmuje sie czysto technika jazdy sportowej