Strona 1 z 1

Homologacja świateł pozycyjnych/postojowych - halogen vs LED

PostNapisane: sobota 15 sierpnia 2020, 07:52
przez LeszkoII
Mowa o typowej dupereli - światłach pozycyjnych PRZÓD, których tak na dobrą sprawę prawie nigdy się nie używa, tzn. świecą z automatu, gdy ktoś nie ma do jazdy dziennej. W przypadku osobówek, mają więc zastosowanie tylko do postoju, zaś pomijając wymagania dla pojazdu holowanego – nigdy do pozycji. Kto ostatnio z Was był zmuszony ich użyć w związku z parkowaniem?

Żarówki "żarnikowe" nie wytwarzają zimno białej (podchodzącej pod niebieską) barwy. Strasznie głupio to wygląda, jeśli ktoś posiada lampy ksenonowe w specyficznym niebieskawo białym kolorze i wsadza w klosz tradycyjne białe halogeny (czyli w zasadzie żółte). Niestety w starszych samochodach producenci nie dopuścili technologii "żarówek" LED a to chyba z uwagi na budowę klosza i właściwości rozpraszania wiązki światła. A może po prostu olali sprawę i nie zaktualizowali homologacji?

Ze względu powyższego, "na papierze" taka ingerencja w wyposażenie pojazdu jest niedopuszczalna. Z drugiej strony, czy diagnosta/policjant posiada specyfikację homologacyjną lampy naszego modelu pojazdu?

Natomiast ze względów technicznych postojowe LEDy biją na głowę funkcjonalnością i efektywnością oświetleniową typowe żaróweczki W5W.

Re: Homologacja świateł pozycyjnych/postojowych - halogen vs

PostNapisane: sobota 15 sierpnia 2020, 14:57
przez Cyryl
1. Dość często po zmroku czekając na zamkniętym przejeździe kolejowym.

2. Żarówki ksenonowe działają na wyższym napięciu i nie ma możliwości zastąpienia zwykłą żarówką.
Dodatkowe barwa jest taka, że gdy dojdzie do zabrudzenia klosza, światła oślepiają innych, więc obowiazkowe są spryskiwacze reflektorów przy takich światłach.

3. Oryginalne świata LED również działają na innym (chyba niższym) napięciu bo jest użyta przetwornica.
Zamienniki LED-owe mają bardzo niską oporność i komputer po prostu ich nie widzi:
Kierunkowskazy mijają jakby była spalona żarówka, a przy sprawdzaniu wszystkich świateł, w ciężarówek i autobusach jest to powszechne rozwiązanie od 10 lat, komputer wariuje.
Oryginalne światła LED wyposaża się w oporniki.

Re: Homologacja świateł pozycyjnych/postojowych - halogen vs

PostNapisane: sobota 15 sierpnia 2020, 20:16
przez LeszkoII
Cyryl napisał(a):1. Dość często po zmroku czekając na zamkniętym przejeździe kolejowym.
Ale czy wtedy musisz wyłączać światła mijania? Możesz wyłączyć wszystkie światła, jeśli przed Tobą i za Tobą znajduje się pojazd a samo zatrzymanie wynika z warunków lub przepisów....
Cyryl napisał(a):2. Żarówki ksenonowe działają na wyższym napięciu i nie ma możliwości zastąpienia zwykłą żarówką.
Czytasz "po łebkach". Temat jest o żarówkach postojowych/pozycyjnych, a wśród tej kategorii oświetlenia nie ma ksenonów.
Cyryl napisał(a):Oryginalne światła LED wyposaża się w oporniki.
Żarówki LEDowe za 1 zł/szt mogą posłużyć jako lampki na choinkę, odpowiednio dostosowane. Nie ma problemu z miganiem takich LEDów, gdy kupi się coś nieco droższego niż chińskie badziewie. Ale temat tego nie dotyczy.

Re: Homologacja świateł pozycyjnych/postojowych - halogen vs

PostNapisane: sobota 15 sierpnia 2020, 20:55
przez Cyryl
Pisałeś, że świateł pozycyjnych się w praktyce nie używa, więc pomyślałem że o nie chodzi.

Też wspomniałeś o ksenonach.

Kup światła zespolone tylne do naczepy i podczep do ciągnika z automatem do sprawdzania świateł.