Strona 1 z 1

Zmiana biegów na wyższych partiach obrotów i lekkie szarpnię

PostNapisane: sobota 02 stycznia 2021, 22:45
przez ziomek134
Ostatnio dość często zdążyło mi się kręcić benzyne (bez turbo) wysoko, około 6000rpm, i zawsze występywały szarpnięcia. Jestem świadomy dlaczego tak się dzieje, ale nie wiem czy to jest zdrowe.

Często na różnych filmach na yt można obejrzeć testy aut na niemieckich drogach i tam to jest najbardziej zauważalne: szybko operują sprzęgłem i zmieniają biegi, obroty nie zdążą spaść i szarpie. Ale wiadomo to są samochody do testów, więc im tam zbytnio nie zależy czy się zepsują, czy nie.

Nie mam pojęcia czy olać to i jeździć dalej, czy wbijać biegi jak cio**. Dodam że przy zwykłej jeździe nie ma szarpnieć - gdy nie wciskam gazu w podłogę i zmieniam przy około 3000rpm.
Podczas ruszania też nie szarpie. Ale sam już nie wiem. Mógłby ktoś coś powiedzieć na ten temat?

https://youtu.be/1xOlarFrjAw

Na tym filmie widać szarpniecia gołym okiem.

Re: Zmiana biegów na wyższych partiach obrotów i lekkie szar

PostNapisane: niedziela 07 lutego 2021, 22:32
przez Cyryl
ziomek134 napisał(a):...
1.ale nie wiem czy to jest zdrowe.

2. na yt można obejrzeć testy aut na niemieckich drogach...


1. jeżeli będziesz jeździł w reżimie sanitarnym zachowując dystans i w maseczce to raczej będzie zdrowe.

2. piszesz tu o próbach niszczących, na tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=GwCIEjdzvCk pokazana jest jazda Kubicy na Nürburgring.
po tej krótkiej jeździe wymieniono sporo podzespołów w tym aucie.

jeżeli jeździsz wyczynowo, to nie cywilnym autem.
w sportowym aucie, silnik, skrzynie biegów, sprzęgło, elementy układu hamulcowego wymienia się często nawet po jednym dniu zawodów.
jeżeli jeździsz normalnie, to traktuj pojazd normalnie, to do tego jest przeznaczone zwykłe cywilne auto.

wygląda na to jakbyś chciał biegać na 100m w zawodach lekkoatletycznych w lakierkach i garniturze, a później masz pretensje, że niewygodnie, lakierki się kurzą, a w garniturze puszczają szwy.

Re: Zmiana biegów na wyższych partiach obrotów i lekkie szar

PostNapisane: poniedziałek 08 lutego 2021, 12:29
przez szymonix
ziomek134 napisał(a):występywały szarpnięcia

Szarpnięcia.. kufa, tak o, sobie szarpie? bez zmiany biegów (to cewka, świece stare)?
Podejrzewam, że przy zmianie jednak - nie umiesz człowiecze nawet napisać o co ci chodzi..
Jeśli tak - to nie umiesz sprzęgła puszczać.. dlatego szarpie..
ziomek134 napisał(a):widać szarpniecia

Zajefajny oksymoron, zajefajny.. skad wy bierzecie te określenia? :wow:
ziomek134 napisał(a):szybko operują sprzęgłem

a jakieś szczegóły? szybko wciskaja i potem zdejmuja nogę z pedału? Bo to najszybsza opcja - wtedy szarpie, bo musi.. puść płynnie sprzęgło, nie będzie szarpać.. :lol: :lol: