Tu masz jeszcze zdjecie jak to wyglada w rzeczywistosci (Man TGA):
1- przycisk Comfort Shift, przycisk sterujący automatyczną pracą sprzęgła ( można używać cały czas, oprócz ruszania i cofania zamiast sprzedla)
2- przejscie z malej (1-4) na duza (4- 8) skrzynie biegow,
3- przelacznik polbiegow,
4- hamulec reczny,
5- zaslepka na hamulec naczepowy.
A tu widok z gory:
lub
C to bieg pelzajacy(czyli taki, który nie pozwala na poślizg kół, Scania i Volvo mają coś takiego). W 16 biegowych zestawach bez obciazenia rusza sie najczesciej z biegu 3, przy obciazeniu z 2.5.
Jak jedziesz na 4 i chcesz podrzucić do góry, to wciskasz połówke i dajesz na 5, wtedy masz 4,5, jak już jedziesz na 4,5 to odczas jazdy wyłączasz połówkę, i potem żeby przeskoczyć na 5 wciskasz tylko sprzęgło i masz 5, podczas jazdy zaciągasz połówke, i wrzucasz na 6, i już masz 5,5, zaraz po włożeniu 5,5 wyłączasz połówkę i wystarczy że wciśniesz sprzęgło i masz 6.