Strona 1 z 1

Wszystko, co należy wiedzieć o wycieraczkach.

PostNapisane: niedziela 26 lutego 2006, 15:54
przez ella
No właśnie, wszystko co należy wiedzieć na ten temat.
Czy wycieraczki różnią się czymkolwiek?
Co robić a czego nie robić, żeby jak najdłużej były sprawne.
Jak przedłużyć żywotność wycieraczek?
Kiedy najwyższa pora wymienić pióra w wycieraczkach?
Czy słyszeliście o wycieraczkach w płynie? Podobno sklepy motoryzacyjne od pewnego czasu oferują takowe.

PostNapisane: niedziela 26 lutego 2006, 16:34
przez brzewa
Na rynku dostępne są różne rodzaje wycieraczek znane w starszych modelach przegubowe oraz stosowane w nowszych bezprzegubowe. Stan wycieraczek należy stale kontrolować. Wymiana jest konieczna, gdy po jednym ruchu wycieraczki pozostają na szybie smugi i to w miejscu centralnym czyli w polu widzenia. Do czynników które wpływają negatywnie na wycieraczki zalicza się:
Gorąco które wysusza gumę wycieraczki oraz sprawia, że staje się ona twarda
Zimno króre przemraża wycieraczkę
Promienie-UV i ozon kóre niszczą miękką i delikatną gumę
Częste zmiany temperatury powietrza również przyspieszają starzenie się gumy wycieraczek.
Jeśli chodzi o wycieraczki w płynie to spełniają one swoje zadanie ale tylko przy określonych prędkościach.
Obrazek
Prawko zdane za I razem: 26.09.2005r.

:)

PostNapisane: niedziela 26 lutego 2006, 17:09
przez Polonez
Wycieraczki muszą zmagać się z najróżniejszymi trudnościami - deszcz, a nawet oberwanie chmury, kurz, błoto, oleje i smary, spaliny, rozpuszczone sole, lód i śnieg w zimie. Czy wyobrażamy sobie dziś jazdę samochodem bez tego niewielkiego kawałka gumy na przedniej szybie?
Ciekawy felieton o "machaczkach" znajdziecie tutaj :

http://motoryzacja.interia.pl/wydarzeni ... inf=714964

PostNapisane: niedziela 26 lutego 2006, 17:57
przez scorpio44
Jeżeli chodzi o rzeczy, które skracają żywotność wycieraczek, to od razu mam przed oczami osoby (no wybaczcie, ale to to robią głównie kobiety :D), którzy wsiadają do samochodu, przednia szyba zaśnieżona lub zamrożona, a one pierwsze co robią to włączają wycieraczki.... Zgroza. :D Podobnie rzecz się ma z używaniem wycieraczek na sucho (w celu usunięcia błota itp.), bez spryskania szyby.

:)

PostNapisane: niedziela 26 lutego 2006, 18:02
przez Polonez
scorpio44 napisał(a):Jeżeli chodzi o rzeczy, które skracają żywotność wycieraczek, to od razu mam przed oczami osoby (no wybaczcie, ale to to robią głównie kobiety :D), którzy wsiadają do samochodu, przednia szyba zaśnieżona lub zamrożona, a one pierwsze co robią to włączają wycieraczki.... Zgroza. :D Podobnie rzecz się ma z używaniem wycieraczek na sucho (w celu usunięcia błota itp.), bez spryskania szyby.


Kobiety ,,,,,,, znam to z autopsji ...... co rano przeb blokiem <hahaha> . Ale mam też kolege niedawno prawko zrobił auto kupił robi to samo ....... buhaha :P :P

PostNapisane: niedziela 26 lutego 2006, 19:22
przez ella
Ale mam też kolege niedawno prawko zrobił auto kupił robi to samo ....... buhaha

No i właśnie po to jest ten wątek :idea: . Na kursie tego nie uczą. :wink:

PostNapisane: czwartek 20 marca 2008, 18:18
przez Kuba87
brzewa napisał(a):Wymiana jest konieczna, gdy po jednym ruchu wycieraczki pozostają na szybie smugi i to w miejscu centralnym czyli w polu widzenia.


Witam,
Chciałbym się dowiedzieć, czy za jeden ruch wycieraczki bierzemy pod uwagę ruch jaki wycieraczka wykonuje w celu "wyprostowania" się (wędrówka do lewej strony szyby)? Zgodnie z tym pełen cykl (góra, dół) uznajemy za dwa ruchy? Może to prozaiczna sprawa, ale chcę się upewnić, czy to już pora na zmianę wycieraczek w moim samochodzie.
Pozdrawiam

PostNapisane: czwartek 20 marca 2008, 19:10
przez DEXiu
Kuba87 no bez jaj :lol: To było tak nieco "w przenośni" napisane. Ale jeśli już chcesz odpowiedzi, to oczywiście jako "jeden ruch" bierzemy pełny cykl "góra-dół" (chyba że potrafisz swoje wycieraczki zatrzymać w pozycji "góra" albo "dół" wedle uznania :wink: ) Chodzi po prostu o to, że dobra wycieraczka jednym lub dwoma machnięciami (góra-dół, góra-dół :wink: ) powinna zgarnąć całą wodę. Kiedy trzeba więcej razy machać lub jakaś smuga wody w ogóle nie chce się dać "ściągnąć" to znak, że należy pomyśleć o wymianie gum :)

PostNapisane: czwartek 20 marca 2008, 19:12
przez Ad_aM
Ewentualnie wymianie mechanizmu :wink: