Strona 1 z 2
A1 a 32 KM

Napisane:
wtorek 03 października 2006, 18:09
przez CaNCeR16
Witam.
Ciekawi mnie czy można legalnie jeździć na prawku A1 motorem o mocy silnika 32 KM jeśli nie to jaka jest kara za jazde na takim motorze
I drugie pytanko: Jeśli jest motor o Pojemności silnika 51 - 125ccm a jest zarejestrowany na 50ccm to jakie moga byc konsekwencje takiej jazdy?oczywiście prawne;]
ThX za odp. & pozdro
Re: A1 a 32 KM

Napisane:
wtorek 03 października 2006, 18:33
przez Tomek_
CaNCeR16 napisał(a):Witam.
Ciekawi mnie czy można legalnie jeździć na prawku A1 motorem o mocy silnika 32 KM jeśli nie to jaka jest kara za jazde na takim motorze
I drugie pytanko: Jeśli jest motor o Pojemności silnika 51 - 125ccm a jest zarejestrowany na 50ccm to jakie moga byc konsekwencje takiej jazdy?oczywiście prawne;]
ThX za odp. & pozdro
1 KM = 0,7355 kW
Prawo jazdy kategorii A1 uprawnia Cie do kierowania motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3 i mocy
nieprzekraczającej 11 kW (14,95 KM).Wiec nie mozesz.
Jesli przy gruntownym badaniu wyszloby to pewnie poswiadczenie nieprawdziwych danych w dokumentach, czyli falszerstwo dokumentow, sprawdz sobie w kodeksie ile za to grozi.

Napisane:
wtorek 03 października 2006, 18:52
przez Ad_aM
Ale podobny przypadek jest w dostawczakach. Więkoszośc rejstrowana do 3,5 tony, a powinna być do 7,5t ;)

Napisane:
wtorek 03 października 2006, 19:09
przez Tomek_
O jakich dostawczakach mowisz?

Napisane:
wtorek 03 października 2006, 19:11
przez CaNCeR16
"Jesli przy gruntownym badaniu wyszloby to "
a takich badan sie nierobi codziennie bez powodu, dopiero po spowodowaniu poważnego wypadku. Czyli mozna ryzykowac ale oczywiście na własna odpowiedzialność. Wogle to jak to możliwe ze sa motory o większej poj. silnika zarejestrowane na mniejsza?? korupcja? Spotkał sie ktos z przypadkiem zarejestrowania np. 751 - 1000ccm jako 50ccm?

Napisane:
wtorek 03 października 2006, 19:52
przez wiesniak
Nie no bez przesady, przecież nie trzeba być znawcą, żeby odróżnić 750-kę od 50-ki :D. Takie przekręty są możliwe jak jakiś np. skuter występuje w kilku wersjach silnikowych, 50 i wyżej. Albo niekoniecznie skuter, ale normalnego motocykla choćbyś nie wiem co robił na 50-kę nie zarejestrujesz. A nawet jeśli to wpadniesz przy pierwszej kontroli. Poza tym to nie polecam jazdy czymś większym (>250) nie mając uprawnień, bo pomijając możliwość kontroli może to być po prostu niebezpieczne.

Napisane:
wtorek 03 października 2006, 20:05
przez marcij
CaNCeR16 napisał(a):"Jesli przy gruntownym badaniu wyszloby to "
a takich badan sie nierobi codziennie bez powodu, dopiero po spowodowaniu poważnego wypadku. Czyli mozna ryzykowac ale oczywiście na własna odpowiedzialność. Wogle to jak to możliwe ze sa motory o większej poj. silnika zarejestrowane na mniejsza?? korupcja? Spotkał sie ktos z przypadkiem zarejestrowania np. 751 - 1000ccm jako 50ccm?
A nieslyszales o czyms takim jak wymiana silnika ??

Napisane:
wtorek 03 października 2006, 20:23
przez CaNCeR16
Kurcze;/ mam dylemat własnie.
Mam 16 lat i jakos w kwietniu na wiosne;] mam zamiar zdac na a1 i kupic jakas 125. Kolega ma 125 suzuki i 20 iles KM i jeździ na tym na karcie motorowerowej. Ja bym własnie chciał JUZ przynajmniej 250. Fajnie bybyło te 160km/h sobie po lotnisku pojeździć:)
Prędkość maksymalna zależy od pojemności silnika, KM i od czego jeszcze??
i czy jest jakis sposób prócz jazdy aby ja wyliczyc z danych??

Napisane:
wtorek 03 października 2006, 20:28
przez Tomek_
To co bys chcial, a co mozesz to dwie rozne sprawy. Poczekaj az skonczysz odpowiedni wiek, zrob sobie pelna kategorie, a nie A1.
CaNCeR16 napisał(a):i czy jest jakis sposób prócz jazdy aby ja wyliczyc z danych??
Nie ma.

Napisane:
wtorek 03 października 2006, 20:32
przez Ad_aM
Tomek_ napisał(a):O jakich dostawczakach mowisz?
Więkoszość ram ze skrzynką; czy też vany iveco, renaulta. W salonie pytają którą wersję chcesz. Tak naprawdę niczym się nie różnią - oprócz oficjalnej ładowności :)

Napisane:
wtorek 03 października 2006, 20:50
przez Tomek_
W przypadku np. Iveco Daily sa dwie wersje
klasa S - DMC 3,5t. (tylna oś na pojedynczych kołach , przednie zawieszenie z resorem poprzecznym)
klasa C - DMC od 3,5 do 6,5t. (tylna oś na podwójnych kołach, przednie zawieszenie z drążkiem skrętnym)
wygladem moze sie niewiele roznia, ale to inne klasy pojazdow. To nie jest chyba zaden przekret. Tak mi sie wydaje.

Napisane:
wtorek 03 października 2006, 21:18
przez Xsystoff
CaNCeR16 napisał(a):Prędkość maksymalna zależy od pojemności silnika, KM i od czego jeszcze??
i czy jest jakis sposób prócz jazdy aby ja wyliczyc z danych??
Predkosc maksymalna zalezy od mocy silnika, skrzyni biegow (dlugosc ostatniego przelozenia), powierzchni czolowej motocykla oraz wspolczynnika oporu powietrza (cx).

Napisane:
wtorek 03 października 2006, 21:23
przez Ad_aM
No może rzeczywiście iveco to zły przykład (ale wydaje mi się że znałem wersję C do 3,5t rejestrowaną), ale dobrym przykładem są ramówki :)

Napisane:
środa 04 października 2006, 17:30
przez CaNCeR16
Witam.
Czy to jest możliwe co jest napisane w kropce nr.1
czyli"• motocykl NIE wymaga PRAWA JAZDY /mozna sobie smigac bez niczego, wsiadasz i jedziesz -proste :)/
" możliwe to jest ale czy legalne???
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=132055345

Napisane:
środa 04 października 2006, 17:55
przez wiesniak
To jest właśnie taki przykład o jakim mówiłem. Motocykl z silnikiem 80 a zarejestrowany jako 50. Powiem tak - możesz legalnie jeździć na kartę motorowerową, ale motocykl jaka motorower jest zarejestrowany nielegalnie. Czyli masz na niego uprawnienia dopóki ktoś nie odkryje, że w środku jest większy silnik. A jak odkryje to może być nieciekawie.
A tak poza tym to myślę, że silnik jest po prostu przerobiony z 50 na 80, bo nikt normalny nie produkuje motocykli z takim silnikiem. Także radziłbym uważać.