Strona 1 z 1

2 pytania od nowicjusza

PostNapisane: piątek 15 grudnia 2006, 22:45
przez kuczo
Witam od niedawna posiadam prawo jazdy,i mam pare pytan związanych z prowadzeniem samochodu.Po 1 jak najłatwiej odpalic auto w zime?(ustawienie skrzyni biegów,ze sprzęgłem czy bez).A drugie pytanie jest takie,jezdząc L nauczyłem sie wchodzic w zakręty ze wcisniętym sprzegłem,i niewiem czy tak można,ehh jakoś cięzko mi sie tego oduczyc,prosze niech ktoś napisze czy tak wolno.Z góry dziękuje :-)

Re: 2 pytania od nowicjusza

PostNapisane: piątek 15 grudnia 2006, 22:54
przez ella
kuczo napisał(a):A drugie pytanie jest takie,jezdząc L nauczyłem sie wchodzic w zakręty ze wcisniętym sprzegłem,i niewiem czy tak można,ehh jakoś cięzko mi sie tego oduczyc,prosze niech ktoś napisze czy tak wolno.

Masz tu cały wątek na kilka zakładek na ten temat
http://www.prawojazdy.com.pl/forum/view ... 1934#71934
nie ma sensu rozpoczynać ponownej dyskusji w drugim miejscu.

Po 1 jak najłatwiej odpalic auto w zime?(ustawienie skrzyni biegów,ze sprzęgłem czy bez).



http://www.prawojazdy.com.pl/forum/viewtopic.php?t=7446
rady na temat zimowej jazdy.

PostNapisane: piątek 15 grudnia 2006, 22:57
przez cman
Jak najłatwiej odpalić? Można wcisnąć sprzęgło, żeby odciążyć rozrusznik, a ustawienie skrzyni biegów nie jest istotne. Lepiej też wyłączyć prądożerne urządzenia, jeśli są włączone (np. światła mijania).

PostNapisane: sobota 16 grudnia 2006, 00:42
przez scorpio44
Z tego, co mi wiadomo, to ustawienie skrzyni biegów też ma jednak znaczenie. Żeby maksymalnie wyeliminować wszelakie opory przy odpalaniu, powinno być wciśnięte sprzęgło, lewarek na luzie i w miarę możliwości wszystko powyłączane. Tak naprawdę powinno się tak robić zawsze, ale zimą jest to szczególnie istotne. ;)

PostNapisane: sobota 16 grudnia 2006, 11:52
przez cman
No tak, ale pomyśl logicznie, jeśli wciśnięte jest sprzęgło to silnik jest całkowicie odłączony od skrzyni, więc jakie tu dodatkowe opory mogą wystąpić? W nawiązaniu do tego - do tej pory zastanawiam się, dlaczego właśnie w jednym z pytań testowych o zbliżonej treści, są odpowiedzi: ustawić dźwignię zmiany biegów w położeniu neutralnym "luz", wcisnąć pedał sprzęgła, wyłączyć zbędne odbiorniki prądu - i wszystkie są prawidłowe...

PostNapisane: sobota 16 grudnia 2006, 12:37
przez Xsystoff
cman napisał(a): W nawiązaniu do tego - do tej pory zastanawiam się, dlaczego właśnie w jednym z pytań testowych o zbliżonej treści, są odpowiedzi: ustawić dźwignię zmiany biegów w położeniu neutralnym "luz", wcisnąć pedał sprzęgła, wyłączyć zbędne odbiorniki prądu - i wszystkie są prawidłowe...

Zeby przypadkowo nie ruszyc (np. jak zimą zeslizgnie sie mokra podeszwa ze sprzegla). Przynajmniej tak mysle, ze o to chodzi :) W kraju za wielka woda, jak juz jest manualna skrzynia to zeby uruchomic silnik, trzeba wcisnac sprzeglo. Przynajmniej w VAG-u tak jest.

PostNapisane: sobota 16 grudnia 2006, 19:29
przez jimorrison
Xsystoff napisał(a):W kraju za wielka woda, jak juz jest manualna skrzynia to zeby uruchomic silnik, trzeba wcisnac sprzeglo. Przynajmniej w VAG-u tak jest.

jest to coraz czesciej spotykany "patent" w nowych autach zachodnich oraz japonskich. W aucie moich rodziców (TCV - odpalana starterem) zeby uruchomic silnik trzeba do oporu wcisnac sprzeglo, wtedy zapala sie potwierdzajaca mozliwosc odpalenia silnika dioda i wciska sie starter. uwazam iz jest to calkiem sensowne rozwiazanie.