Diesel/Gaz LPG/Benzyna. Co wybrać?

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Co preferował byś przy zakupie auta ?

Diesel
13
42%
Gaz LPG
12
39%
Benzyna
6
19%
 
Liczba głosów : 31

Diesel/Gaz LPG/Benzyna. Co wybrać?

Postprzez nokeyb » wtorek 03 lipca 2007, 20:40

Witam!

Zastanawiam się, tak jak wielu młodych kierowców przed kupnem własnego samochodu, jaką wybrać wersję silnika. Czy ma to być głośny i trudny do odpalenia zimą diesel, droga benzyna czy może komplikująca instalacja LPG ?

Jak wiadomo, chodzi o ekonomiczność. Nie mam na myśli tylko koszta paliwa ale również ceny utrzymywania poszczególnych wersji.

Przedstawcie swoje za i przeciw.
Avatar użytkownika
nokeyb
 
Posty: 58
Dołączył(a): wtorek 23 stycznia 2007, 16:12

Postprzez invx » wtorek 03 lipca 2007, 21:11

zalezy, jakim typem młodego kierowcy jestes, i do czego Ci samochod :)

jak tylko do przemieszczania sie z punktu A do B, i kazda czynnosc serwisowa bedziesz wykonywac w ... serwisie - to zdecydowanie gaz

jednak jak chcesz czerpac przyjemnosc z jazdy, czasem sie troche zabawic, na jakis zlotach itp, lub co wiecej, znasz sie na samochodach, lubisz je, lubisz przy nich grzebac, naprawiac - zdecydowanie BENZYNA

diesel - to moze byc jakis tam zloty srodek.
invx
 
Posty: 495
Dołączył(a): poniedziałek 17 lipca 2006, 20:40

Postprzez pcuryllo » wtorek 03 lipca 2007, 21:20

Gdybym miał teraz wybierać typ silnika to napewno wybrał bym (turbo)diesel'a.
Mało na ogół pali, stosunkowo niska cena paliwa, a przy nowszych typach nie ma juz takiego problemu z rozruchem w zimie. Wiadomą rzeczą jest również, ze diesle są bardziej wytrzymalsze ( np. ze wzgledu na nizsza liczbe obrotów ).
Pozdrawiam,
Piotr Curyłło

http://kierowca-zawodowy.pl
Avatar użytkownika
pcuryllo
 
Posty: 211
Dołączył(a): czwartek 05 kwietnia 2007, 22:24
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez invx » wtorek 03 lipca 2007, 21:32

no i diesle sa mniej elastyczne, na danym biegu pelna moc jes tylko w waskim zakresie obrotow - przez co trzeba wiecej biegami operowac :) (albo automata se kupic :P)
invx
 
Posty: 495
Dołączył(a): poniedziałek 17 lipca 2006, 20:40

Postprzez WojtekB » środa 04 lipca 2007, 10:50

no też zależy jakie auto i silnik. Bo np. do takiej fiesty z silnikiem 1.0 to gaz raczej średnio, a i diesel w tak małych autach mnie nie przekonuje. Natomiast już jakaś większa 'kolubryna' to inna sprawa. Tutaj zdecydowanie bym brał diesla albo gaz (ze zdecydowanym wskazaniem na diesla) ;)
Avatar użytkownika
WojtekB
 
Posty: 116
Dołączył(a): czwartek 05 kwietnia 2007, 17:42
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez invx » środa 04 lipca 2007, 10:58

a jak subaru - to tylko benzyna :)
invx
 
Posty: 495
Dołączył(a): poniedziałek 17 lipca 2006, 20:40

Postprzez marcij » środa 04 lipca 2007, 11:57

Tylko diesel , starsze nie do zdarcia , zupelnie bezobslugowe, pala bardzo niewiele, niby za paliwo wychodzi ciut wiecej , ale w ogolnym rozrachunku (serwis , naprawy) i tak wychodzi taniej niz benzyna+gaz. Silniki elastyczne , moc juz od dolnego zakresu obrotow. O nowoczesnych dieslach juz nie wspominam , bo one to juz calkiem przewyzszaja silniki benzynowe , ale cena jest niestety nie do przeskoczenia. Co do problemow z zapalaniem w zimie to tez jest stereotyp , trzeba przyznac ze ostatnio jakosc paliwa bardzo sie poprawila i przy dobrych swiecach, akumlatorze i paliwie nie mialem wiekszych problemow z zapaleniem 18-sto letniego diesla przy mrozie ponad 15 stopni. Fakt , ze kilka lat temu takie problemy jeszcze wystepowaly, ale ostatnio juz nie.
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

:)

Postprzez Polonez » środa 04 lipca 2007, 12:31

TDI :D
jestem za nakazem całorocznego używania mózgu podczas prowadzenia auta:)
Polonez
 
Posty: 558
Dołączył(a): niedziela 16 maja 2004, 18:05
Lokalizacja: Bielsko Biała / Kęty

Postprzez Hml » środa 04 lipca 2007, 13:54

ja po skonczeniu kursu i zdaniu egzaminu za 50 razem... :)
kupujemy sobie jakieś autko na GAZ, więc polecam gaz, a chyba wybierzemy Peugeota 206 lub CHEVROLET AVEO :)
7 maj 07 - 12 lipiec 07 Cały Kurs
7 wrzesień 07 - (T+ P-)
12 październik 07 - P+
Obrazek
Avatar użytkownika
Hml
 
Posty: 65
Dołączył(a): niedziela 15 kwietnia 2007, 12:16
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Pinhead » środa 04 lipca 2007, 17:08

Według mnie najlepszy i najdroższy w zakupie będzie diesel. I żeby nie było że chwale to co mam... posiadam VW Golfa II z benzynowym 1.8. Sprawność diesla jest znacznie wyższa niż benzyniaka co przekłada się na niższe spalanie, odpada problem z gazownikami partaczami którzy stanowią większość w polsce. Osiągi w porównaniu diesla i benzny o tej samej albo przynajmniej podobnej mocy wypadają bardzo podobnie, diesel do tego ma lepszą elastyczność.
Pozdrawiam
Pinhead
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez invx » środa 04 lipca 2007, 17:14

diesel do tego ma lepszą elastyczność.


od kiedy :lol: :lol: :lol: ?

chyba jak go na gaz przerobisz :lol:
invx
 
Posty: 495
Dołączył(a): poniedziałek 17 lipca 2006, 20:40

Postprzez Pinhead » środa 04 lipca 2007, 17:16

Od zawsze. Dowiedz się co to jest elastyczność i jaką charakterystyke momentu obrotowego mają diesla a potem pisz. Mała podpowiedź ;) Ilość biegów w samochodach diesla i benzynowych jest taka sama a v-max przy tej samej mocy maksymalnej prawie taki sam (diesel jest nieco cięższy).
Pozdrawiam
Pinhead
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez invx » środa 04 lipca 2007, 17:37

diesel jest mniej elastyczny:
- maksymalna moc, osiaga przy węższym zakresie obrotów niz silnik benzynowy
- w dieslu, biegi musisz zmieniac przez to czesciej

8)
invx
 
Posty: 495
Dołączył(a): poniedziałek 17 lipca 2006, 20:40

Postprzez Xsystoff » środa 04 lipca 2007, 18:25

Pinhead napisał(a): Dowiedz się co to jest elastyczność

Wymysł marketingu.

Pinhead napisał(a): i jaką charakterystyke momentu obrotowego mają diesla

Kiepska, duzy skok na poczatku i pozniej duzy spadek na koncu. Brak plynnego narastania momentu i ciagu wraz z rosnacymi obrotami.

Pinhead napisał(a):Ilość biegów w samochodach diesla i benzynowych jest taka sama a v-max przy tej samej mocy maksymalnej prawie taki sam (diesel jest nieco cięższy).

V-max nie zalezy od masy (jakis ulamek %) tylko od oporow powietrza i mocy jaka dysponuje silnik.

Imho diesel jest bardzo przyjemny w trasach, mniejsze obroty = mniejszy halas, wiecej momentu na dole = brak meczacego krecenia do wysokich obrotow, no i mega uboga mieszanka = sporo mniejsze spalanie niz analogicznej mocy benzyna.

Gaz to zawsze sa problemy. Zawsze cos sie psuje, a to nie trzyma wolnych obrotow, a to sie dusi, a to gasnie, a to szarpie, a to za duzo pali, a to nie ma mocy, a to nie chce odpalac na zimno, na goraco, a to bo przebutowaniu zamarza parownik i gasnie na wolnych etc. Z drugiej strony mamy troche gorsze osiagi i 2x tansze paliwo czyli po prostu jest sporo taniej. Mozna kupic duzy silnik i koszty paliwa beda akceptowalne.

Stary diesel to juz przezytek. Duza pojemnosc, malo mocy i wcale nie takie male spalanie jak na obecne warunki. Czesto sa to dojechane do granic wytrzymalosci silniki, ktore o kompresji juz dawno zapomnialy. Za to mozna i go kupic tanio i zalac rzepakowym z biedronki albo ze smazalni po frytkach.

Nowy diesel to rewelacyjne osiagi przy rewelacyjnym spalaniu. Koszt zakupu duzy i latwo trafic na duzy przebieg, bo nowy diesel kosztuje i zeby zakup sie zwrocil trzeba krecic kilometry. Oszczednosc na paliwie niestety czesto jest pozerana przez rozne awarie, a to turbosprezarka nieumiejetnie eksplatowana umiera, a to nasza kochana ropka zabija wtryski, a to elektronika wariuje, czeste tryby awaryjne, nieszczelnosci w dolocie etc.

Zwykla benzyna przy obecnych cenach paliw to chyba najdrozsza opcja. Male silniki wcale tak malo nie pala, a oferuja mikroskopijne osiagi. Zamiast 1.1 mozna kupic 2.0 z gazem i jezdzic o polowe taniej niz 1.1 majac nadal duuuzo lepsze osiagi do dyspozycji.

Czy tak czy siak ciezki wybor. Jezeli masz $ to obecnie wedlug mnie tylko nowoczesny turbodiesel.
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Pinhead » środa 04 lipca 2007, 18:36

invx: Moc maksymalna nie jest osiągana w żadnym zakresie tylko przy konkretnych obrotach. Maksymalne obroty w dieslu są niższe (przeważnie o 1800) od benzynowca ale za to zakres użytecznych obrotów w benzynie zaczyna się znacznie wyżej niż w dieslu. Druga sprawa o której zapomniałeś to fakt że diesle mają skrzynie biegów o dłuższych przełożeniach.

Xsystoff:
Stary diesel to taki sam przeżytek i możliwy szrot jak stary benzyniak. Najekonomiczniejsze sa rozwiązania pośrednie, czyli diesle z przed 10-14 lat. Szczególnie 1.9TDi ze stajni VAG'a czy nawet jeszcze starsze a również udane 1.6TD (szczególnie wersja 80KM o oznaczeniu SB).
Pozdrawiam
Pinhead
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości