Linia podwójna ciągła

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Linia podwójna ciągła

Postprzez albin » czwartek 26 lipca 2007, 20:01

W warunkach szczegółowych dotyczących znaków i sygnałów drogowych jest napisane że linia podwójna ciągła powinna mieć co najmniej 20m długości. Co w takim razie z liniami krótszymi umieszczonymi przed skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych? Czy przejechanie takiej linii (podwójnej ciągłej ale o mniejszej długości) np przy skręcie w lewo ma skutkować przerwaniem egzaminu?
albin
 
Posty: 387
Dołączył(a): niedziela 29 października 2006, 21:42

Postprzez skov » czwartek 26 lipca 2007, 20:39

egzamin jest przerywany bez względu na długość tej linii
Avatar użytkownika
skov
 
Posty: 1412
Dołączył(a): czwartek 07 czerwca 2007, 13:48

Postprzez dylek » czwartek 26 lipca 2007, 21:38

Tabela 12

Naruszenia przepisów ruchu drogowego skutkujące przerwaniem egzaminu państwowego na prawo jazdy
1. Kolizja drogowa
2. Omijanie pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymała się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszym.
3. Wyprzedzanie na przejściach dla pieszych i bezpośrednio przed nimi.
4. Nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na oznakowanym przejściu.
5. Nieustąpienie pierwszeństwa przez kierującego pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, pieszemu przechodzącemu na skrzyżowaniu przez jezdnię drogi, na którą wjeżdża pojazd.
6. Niezatrzymanie pojazdu w razie przechodzenia przez jezdnię osoby niepełnosprawnej, używającej specjalnego oznaczenia, lub osoby o widocznej ograniczonej sprawności poruszania się w celu umożliwieniu jej przejścia.
7. Nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu podczas cofania.
8.
Niezastosowanie się do:
- sygnałów świetlnych,
- sygnałów i poleceń podawanych przez osoby uprawnione do
kierowania ruchem drogowym,
- sygnałów i poleceń podawanych przez osoby uprawnione do
kontroli ruchu drogowego.
9.
Niezastosowanie się do znaków:
- "zakaz wjazdu",
- "zakaz ruchu w obu kierunkach",
- "zakaz skręcania w lewo",
- "zakaz skręcania w prawo",
- "nakaz jazdy....",
- "linia podwójna ciągła",
10.
Nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu:
- na skrzyżowaniu w sytuacji równorzędnej,
- na skrzyżowaniu oznaczonym znakami określającymi pierwszeństwo
przejazdu,
- pojazdom szynowym,
- rowerzystom,
- podczas zmiany pasa ruchu,
- w razie przecinania się poza skrzyżowaniem kierunków ruchu lub
torów jazdy pojazdów poruszających się po tej samej drodze,
- podczas włączania się do ruchu,
- podczas cofania,
11. Naruszenie zakazu zawracania.
12. Przekroczenie dopuszczalnej prędkości o więcej niż 20 km/h.
13. Nieupewnienie się o możliwości wyprzedzania.
14.
Naruszenie zakazu wyprzedzania:
- na przejazdach rowerowych i bezpośrednio przed nimi,
- przy dojeżdżaniu do wierzchołka wzniesienia,
- na zakrętach oznaczonych znakami ostrzegawczymi,
- na skrzyżowaniach,
- na przejazdach kolejowych i bezpośrednio przed nimi,
- na przejazdach tramwajowych i bezpośrednio przed nimi.
15. Niezastosowanie się do znaku zakaz wyprzedzania.
16. Wyprzedzanie z niewłaściwej strony.


Jak widać - nie ważna jest dłudość, ale sam fakt przejechania ;)
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez loser » czwartek 26 lipca 2007, 21:53

Skomplikuję pytanie Albina.

Samochód dojeżdża do skrzyżowania z jednokierunkowej. Ma skręcić w lewo.
Staje z lewej strony. Na ulicy po lewej stronie jest podwójna ciągła, która zaczyna się przed przejściem dla pieszych i kontynuowana jest za nim, ale tak, że wchodzi nieco do środka skrzyżowania.
Skrzyżowanie jest małe.
Żeby nie najechać na podwójną ciągłą nawet lewym, tylnym kołem trzeba odbić w prawo. Ryzykując zarazem, że najedzie się pojedynczą ciągłą, prawym, tylnym kołem, na jednokierunkowej.

Czy to odbicie w prawo należy sygnalizować kierunkowskazem.? Jest to zmiana toru jazdy, a może i pasa ruchu.
Czy jak jakiś palant z drogownictwa namaluje nawet z metr za daleko (do środka skrzyżowania) podwójną ciągłą, to należy tego przestrzegać?

Przecież ta podwójna ciągła, o którą pyta się Albin, to jest kawałek (metr, może dwa) pomiędzy przejściem dla pieszych a środkiem skrzyżowania.
Czy jej istnienie ma jakieś uzasadnienie?
Po za tym, że komuś wydawało się, że tak będzie ładniej.

Przecież tutaj i tak nie wolno wyprzedzać.!
Wcześniej ta 20metrowa ma rację bytu. Jest często dodatkową informacją, żeby kierowcy nie wyprzedzali, że zbliżają się najprawdopodobniej do przejścia dla pieszych (znaki pionowe mogą być zasłonięte np przez ciężarówkę). Przejechanie takiej podwójnej jest błędem.
loser
 
Posty: 330
Dołączył(a): poniedziałek 15 stycznia 2007, 15:25

Postprzez dylek » czwartek 26 lipca 2007, 22:21

loser - przejechanie KAŻDEJ podwójnej ciągłej jest błędem skutkującym przerwaniem egzaminu.
Niestety - tu przyznaję rację- drogowcy nieraz malując te linie mocno utrudniają życie kierowcom (nie zawsze mądrze są one wymalowane)

P.S. A co do tych 2m linii za przejściem to co niby mogłoby być tam wymalowane??
Przerywana?? - sam napisałeś, że i tak nie wolno wyprzedzać, a ona by pozwoliła więc odpada...
Pojedyncza ciągła?? - ona jest zarezerwowana do oddzielenia pasów o tym samym kierunku jazdy, więc też odpada....
Jakieś inne pomysły ??
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez _Sylwan_ » piątek 27 lipca 2007, 01:06

A co do tych 2m linii za przejściem to co niby mogłoby być tam wymalowane??
właśnie że znajduje się tam linia podwójna ciągła to błąd. Dla mnie osobiście w ogóle mogło by jej tam nie być.
Obrazek
Avatar użytkownika
_Sylwan_
 
Posty: 239
Dołączył(a): niedziela 01 lipca 2007, 21:49
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez marcij » piątek 27 lipca 2007, 13:39

dylek napisał(a):P.S. A co do tych 2m linii za przejściem to co niby mogłoby być tam wymalowane??
Przerywana?? - sam napisałeś, że i tak nie wolno wyprzedzać, a ona by pozwoliła więc odpada...
Pojedyncza ciągła?? - ona jest zarezerwowana do oddzielenia pasów o tym samym kierunku jazdy, więc też odpada....
Jakieś inne pomysły ??


Powinna tam byc wymalowana gruba przerywana. Wyprzedzac i tak nie wolno , bo jest to przejscie oraz skzyzowanie , wiec nie pozwalalaby na to , jedynie umozliwiala skret z ulicy poprzecznej zgodnie z przepisami i zdrowym rozsadkiem.
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez dylek » piątek 27 lipca 2007, 13:52

marcij napisał(a):Powinna tam byc wymalowana gruba przerywana. Wyprzedzac i tak nie wolno , bo jest to przejscie oraz skzyzowanie , wiec nie pozwalalaby na to , jedynie umozliwiala skret z ulicy poprzecznej zgodnie z przepisami i zdrowym rozsadkiem.


Hmmm... o której z grubych przerywanych mówisz, bo jakoś nie załapałem...
P-7a jest niby gruba, ale to linia krawędziowa więc na środku skrzyżowania raczej odpada..
P-14 niby też gruba i przerywana, ale ona idzie prostopadle do krawężnika, a nam potrzeba takiej co by mogła iść równolegle ....:D:D:D:D
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez albin » piątek 27 lipca 2007, 17:50

2 metrowa podwójna ciągła za przejściem dla pieszych jak najbardziej ma rację bytu (od strony dróg podporządkowanych) bo pokazuje skręcającym z drogi głównej jaki wybrać tor jazdy wynikający z miejsca do którego mogą dojechać pojazdy z drogi poprzecznej. Ma to zapobiec ścinaniu zakrętu no i ewentualnej kolizji z pojazdem podjeżdżającym z drogi podporządkowanej. Tylko czy jest to dalej podwójna ciągła?? (bo nie ma 20m).
albin
 
Posty: 387
Dołączył(a): niedziela 29 października 2006, 21:42

Postprzez scorpio44 » piątek 27 lipca 2007, 19:26

dylek napisał(a):Przerywana?? - sam napisałeś, że i tak nie wolno wyprzedzać, a ona by pozwoliła więc odpada...

A dlaczego by niby pozwoliła? Wyprzedzać i tak nie wolno, więc czy linia przerywana czy ciągła, to w kwestii wyprzedzania nie ma znaczenia.
I nie podawajcie mi w tym miejscu argumentu, że znak ważniejszy od przepisów, bo to w tym wypadku nie ma kompletnie nic do rzeczy (definicja tej linii nie mówi nic przecież o wyprzedzaniu, tylko jej przejeżdżaniu).
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez loser » piątek 27 lipca 2007, 22:46

albin napisał(a):W warunkach szczegółowych dotyczących znaków i sygnałów drogowych jest napisane że linia podwójna ciągła powinna mieć co najmniej 20m długości.


dylek napisał(a):
P.S. A co do tych 2m linii za przejściem to co niby mogłoby być tam wymalowane??


marcij napisał(a):
Powinna tam byc wymalowana gruba przerywana. .


Myślę, że jest to błąd w sztuce malarzy z drogownictwa.
Tam nie powinno być podwójnej ciągłej.


albin napisał(a):2 metrowa podwójna ciągła za przejściem dla pieszych jak najbardziej ma rację bytu (od strony dróg podporządkowanych) bo pokazuje skręcającym z drogi głównej jaki wybrać tor jazdy wynikający z miejsca do którego mogą dojechać pojazdy z drogi poprzecznej. Ma to zapobiec ścinaniu zakrętu no i ewentualnej kolizji z pojazdem podjeżdżającym z drogi podporządkowanej. .


Zakrętu, nigdy nie wolno ścinać. A na wielu skrzyżowaniach, równorzędnych czy podporządkowano/pierszeństwo przejazdu nie ma żadnych linii.

A przecież ich brak nie oznacza, że skręcając wolno je ścinać.
loser
 
Posty: 330
Dołączył(a): poniedziałek 15 stycznia 2007, 15:25

Postprzez marcij » piątek 27 lipca 2007, 22:57

dylek napisał(a):
marcij napisał(a):Powinna tam byc wymalowana gruba przerywana. Wyprzedzac i tak nie wolno , bo jest to przejscie oraz skzyzowanie , wiec nie pozwalalaby na to , jedynie umozliwiala skret z ulicy poprzecznej zgodnie z przepisami i zdrowym rozsadkiem.


Hmmm... o której z grubych przerywanych mówisz, bo jakoś nie załapałem...
P-7a jest niby gruba, ale to linia krawędziowa więc na środku skrzyżowania raczej odpada..
P-14 niby też gruba i przerywana, ale ona idzie prostopadle do krawężnika, a nam potrzeba takiej co by mogła iść równolegle ....:D:D:D:D



Mam na mysli P-7a , czyli linie , ktora jest malowana wtedy gdy na calej dlugosci ulicy jest linia podwojna ciagla , a w jednym miejscu dozowolne jest jej przekraczanie ze wzgledu na skrzyzowanie czy wjazd do posesji.

W tarnowie jest kilka podobnych miejsci sa to obowiazkowe miejsca kazdego egzaminu.

Zeby nie bylo watpliwosci zamieszczam rysunek pogladowy jak wyglada taka sytuacja , przepraszam za jakosc.
Obrazek
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów


Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości