Egzamin praktyczny na kat.A

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Egzamin praktyczny na kat.A

Postprzez wojtis89 » niedziela 11 maja 2008, 23:25

Witam Wszystkich:)

Postanowiłem zrobić ten temat, ponieważ na forum nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, ale zacznijmy od początku:

Na egzaminie praktycznym na kategorie A jako stan techniczny motocykla należy sprzawdzić:

- Poziom płynu hamulcowego - przy kierownicy
- Poziom oleju w silniku + pokazanie bagnetu
- Sprawdzenie bieżnika opon
- Łańcuch

Światła:

- Pozycyjne (przód+tył)
- Mijania
- Drogowe
- Stopu (z przednim i tylnym hamulcem)
- Kierunkowskazy (przód+tył)

Sprawdzamy poprzez wystawienie ręki przed lampe, na której ma odbić się światło żarówki.

Następnie należy motocykl przepchać na zgaszonym slinku 20m.

Potem wsiadamy ustawiamy lusterka, odpalamy i jedziemy na wzniesienie, na którym zaciskamy hamulce (nożny i ręczny) i ruszamy powoli je puszczajać tak aby motor nam się nie stoczył.

Następnym naszym zadaniem jest zrobienie slalomu w obie strony bez zatrzymania, więc ustawiamy się przed 1 pachołkiem, oglądamy się do tyłu i ruszamy, przed każdym pachołkiem należy obejrzeć się w tą strone, w którą skręcamy + włączenie kierunkowskazu, jeżeli się zatrzymamy, to przysługuje nam 2 podejście.

Następnym zadaniem jest 5-cio krotne zrobienie 8-mki. Na 8 również należy się obejrzeć przed "skrzyżowaniem", choć podobno jest to nieobowiązkowe?

Jest kilka technik zrobienia 8. Jeżeli znacie inne, prosze o podanie ich:

- Jedziemy bez gazu

- Gdy dojeżdżamy do 8 wrzucamy 2 bieg i jeździmy bez gazu

- Jedziemy na półsprzęgle całą ósemke na 1 biegu z lekkim gazem

- Na odcinkach prostych dodajemy gazu na lekkim sprzęgle na 1 biegu, przed zakrętami natomiast puszczamy gaz.

Ostatnim zadaniem na placu manewrowym jest hamowanie awaryjne. Należy rozpędzić się do prędkości 50km/h i zahamować w wyznaczonym miejscu. Hamujemy przednim i tylnym hamulcem, z większym naciskiem na przód.

Jeżeli wykonamy wszystkie zadania poprawnie, to ruszamy na miasto. Należy przejechać poprawnie wyznaczoną trase, która wisi w gablocie w WORD-zie.

Jeżeli o czymś zapomniałem, prosze napiszcie, zbierzemy w tym wątku wszystkie informacje na temat egzaminu na kat. A.

Mam jeszcze pytanie co do motocykla, jaki występuje na egzaminie, macie inormacje co to za motocykl, w jakim jest stanie, czy da się jeździć bez gazu po placu itp.?? ja słyszałem, że jest to Suzuki Sr 250, chodzi mi o Tychy, jeżeli ktoś miałby "głębsze" informacje?
Ostatnio zmieniony sobota 17 maja 2008, 00:28 przez wojtis89, łącznie zmieniany 1 raz
wojtis89
 
Posty: 9
Dołączył(a): niedziela 11 maja 2008, 21:35
Lokalizacja: Libiąż

Re: Egzamin praktyczny na kat.A

Postprzez WojtekB » niedziela 11 maja 2008, 23:39

wojtis89 napisał(a):- Poziom oleju w silniku + pokazanie bagnetu

Bagnet? w Suzuki GN250 który miałem na egzaminie nie było bagnetu, tylko taka "szybka" ze skalą ;-)
wojtis89 napisał(a):Światła: (...)
-Stopu

z przednim i tylnym hamulcem!
wojtis89 napisał(a):Następnie należy motocykl przepchać na zgaszonym slinku 20m.

20m.. nie za dużo? chyba 5m
wojtis89 napisał(a):na którym zaciskamy hamulce (nożny i ręczny)

a po co oba? jeden wystarczy.
wojtis89 napisał(a):Ostatnim zadaniem na placu manewrowym jest hamowanie awaryjne. Należy rozpędzić się do prędkości 50km/h i zahamować w wyznaczonym miejscu. Hamujemy przednim i tylnym hamulcem, z większym naciskiem na przód.

ja byłem uczony że tyle koło ma być nawet zablokowane, co nie może stać się z przednim.

Sr 250 to raczej Yamaha a nie Suzuki

poza tym wszystko się chyba zgadza.

pozdrawiam i życzę powodzenia ;-)
Wszyscy, którzy jadą wolniej od nas to cioty, a ci co jadą szybciej to skończone debile....
Avatar użytkownika
WojtekB
 
Posty: 116
Dołączył(a): czwartek 05 kwietnia 2007, 17:42
Lokalizacja: Śląsk

Re: Egzamin praktyczny na kat.A

Postprzez wojtis89 » poniedziałek 12 maja 2008, 14:54

wojtis89 napisał(a):- Poziom oleju w silniku + pokazanie bagnetu

Bagnet? w Suzuki GN250 który miałem na egzaminie nie było bagnetu, tylko taka "szybka" ze skalą ;-)

Odpowiedź: W Hondzie CB250 jest bagnet, więc na egzaminie tez mógłby wystąpić, więc napisałem

wojtis89 napisał(a):Następnie należy motocykl przepchać na zgaszonym slinku 20m.

20m.. nie za dużo? chyba 5m

Odpowiedź: Tyle powiedział mi Instruktor

wojtis89 napisał(a):Ostatnim zadaniem na placu manewrowym jest hamowanie awaryjne. Należy rozpędzić się do prędkości 50km/h i zahamować w wyznaczonym miejscu. Hamujemy przednim i tylnym hamulcem, z większym naciskiem na przód.

ja byłem uczony że tyle koło ma być nawet zablokowane, co nie może stać się z przednim.

Odpowiedź: Jeżeli ktoś jeździł już kiedyś jakimś motocyklem, to wie, że większość hamowań odbywa się za pomocą hamulca przedniego, o takowym więc napisałem.

WojtekB napisał(a):Sr 250 to raczej Yamaha a nie Suzuki



Sorki mój błąd:)

W każdym razie dziękuje za pomoc:)
Może ktoś jeszcze się wypowie:)
wojtis89
 
Posty: 9
Dołączył(a): niedziela 11 maja 2008, 21:35
Lokalizacja: Libiąż

Postprzez martix » czwartek 22 maja 2008, 14:07

Ja musiałem przepchać motocykl z 2m.
U mnie kazali także sprawdzić amortyzator przedni i ruchy kierownicą w prawo i w lewo.
Kierowca:
kat. B od 11.12.07r.
kat. A od 21.05.08r.
martix
 
Posty: 67
Dołączył(a): niedziela 29 kwietnia 2007, 18:51
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Marekk » sobota 14 czerwca 2008, 19:10

... w którą skręcamy + włączenie kierunkowskazu...

Hmm...
Juz mam wyjezdzone z 15h ale moj instruktor nie wspomnial o wlanczaniu kierunku podczas slalomu.
Czy mam go za to zrypac?
Marekk
 
Posty: 55
Dołączył(a): piątek 22 lutego 2008, 12:27

Postprzez martix » sobota 14 czerwca 2008, 19:21

Raczej to jest nie wymagane na egzaminie, przynajmniej w Łodzi. Lepiej się spytaj instruktora czy w waszym mieście też tak jest.
Kierowca:
kat. B od 11.12.07r.
kat. A od 21.05.08r.
martix
 
Posty: 67
Dołączył(a): niedziela 29 kwietnia 2007, 18:51
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Borys_q » sobota 14 czerwca 2008, 23:39

A z ciekawości jak u was się rozwiązuje przerwanie egzaminu, ( odpowiednik przesiadki na kat B ) bo jakoś sobie tego nie mogę wyobrazić ?
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez cman » niedziela 15 czerwca 2008, 10:26

Borys_q napisał(a):A z ciekawości jak u was się rozwiązuje przerwanie egzaminu, ( odpowiednik przesiadki na kat B ) bo jakoś sobie tego nie mogę wyobrazić ?

U nas robią tak, że jest zawsze czteroosobowa grupa i zawsze z egzaminatorem w samochodzie jedzie jedna osoba, żeby w razie czego się przesiąść ze zdającym na motocyklu. Nie wiem tylko co w przypadku ostatniej osoby, bo przy niej już nikt nie jedzie z egzaminatorem.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez wojtis89 » środa 18 czerwca 2008, 23:23

Mi kierunkowskazy kazał egzaminator włączać + obracać głowe.

A co do przesiadki, to był taki motyw, że egzaminator miał kierowce w samochodzie, zaś on sam siedział na miejscu pasażera i wydawał polecenia. Jeżeli przesiadka była konieczna (chłopak przede mną takową miał) to egzaminator siadał za kierownica samochodu, a ten drugi pan wracał do ośrodka motorem. Kursant naturalne wisadł do samochodu na miejsce pasażera.
wojtis89
 
Posty: 9
Dołączył(a): niedziela 11 maja 2008, 21:35
Lokalizacja: Libiąż

Postprzez Borys_q » środa 18 czerwca 2008, 23:32

A u nas ściągają ekipę z działu technicznego po motor w skrajnych przypadkach a jeśli kandydat na kierowce nie zagraża innym i sobie tylko np przejechał ciągłą lub pojechał pod prąd mimo przerwania egzaminu sam wraca do ośrodka :):)
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez matelektronik » wtorek 15 lipca 2008, 18:44

Kurka... jutro zdaję egzamin kat. A ;( wydaje mi się że wiem co powinienem wiedzieć oprócz tego jak w Suzuki GN 250 sprawdza się poziom oleju silnika. Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić gdzie to się sprawdza ??? Bo wiem, że jest tam taka zakrętka z prawej strony bloku silnika. Ale tego chyba nie trzeba wykręcać ???
matelektronik
 
Posty: 1
Dołączył(a): wtorek 15 lipca 2008, 18:40

Postprzez Zierek » wtorek 15 lipca 2008, 21:39

matelektronik napisał(a):Kurka... jutro zdaję egzamin kat. A ;( wydaje mi się że wiem co powinienem wiedzieć oprócz tego jak w Suzuki GN 250 sprawdza się poziom oleju silnika. Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić gdzie to się sprawdza ??? Bo wiem, że jest tam taka zakrętka z prawej strony bloku silnika. Ale tego chyba nie trzeba wykręcać ???

Patrzysz się w okienko:
Obrazek
Avatar użytkownika
Zierek
 
Posty: 5
Dołączył(a): wtorek 15 lipca 2008, 15:38
Lokalizacja: Piecki | Mrągowo

Postprzez Zierek » wtorek 15 lipca 2008, 21:43

Używanie kierunków na ósemce i slalomie zależy od ośrodka egzaminowania i egzaminatora.
W Olsztynie nie używa się kierunków na placu.
Na ósemce trzeba się oglądać przed skrzyżowaniem, a na slalomie, trzeba się patrzeć na pachołek, gdy się go mija.
Avatar użytkownika
Zierek
 
Posty: 5
Dołączył(a): wtorek 15 lipca 2008, 15:38
Lokalizacja: Piecki | Mrągowo

Postprzez kursantA » niedziela 20 lipca 2008, 14:25

A trzeba stawiać motor na podpórkę. Mam z tym problemy. Nie wystarczy używanie podpórki bocznej?
kursantA
 
Posty: 1
Dołączył(a): niedziela 20 lipca 2008, 14:14

Postprzez jabba1 » niedziela 20 lipca 2008, 14:41

Zależy jak będzie chciał egzaminator, ogółem trzeba na głownej ale mozesz zapytac czy mozesz na bocznej ale wtedy pamietaj zeby trzymac prosto motor przy sprawdzaniu płynów.
18.7.2008 - Egzamin teoretyczny kat. A+B (bezbłednie :) )
8.8.2008 - Praktyka kat. A zdana za pierwszym :D
18.9.2008- Praktyka kat.B zdana za pierwszym :D
6.10.2008 - Prawko odebrane :)
Avatar użytkownika
jabba1
 
Posty: 37
Dołączył(a): niedziela 13 kwietnia 2008, 16:38
Lokalizacja: Starachowice

Następna strona

Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości