Czy mogę włączyć bieg z drugiego na pierwszy jadąc 10km/h?

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez dariex » niedziela 14 września 2008, 16:26

Do zawodowca mi daleeeeeeeko,jednakże to jest bzdura i udowadniam to codziennie :mrgreen:

koniec OT
Avatar użytkownika
dariex
 
Posty: 1226
Dołączył(a): niedziela 20 stycznia 2008, 01:14
Lokalizacja: Kraków

Postprzez modzel » niedziela 14 września 2008, 22:20

sylwiiis napisał(a):to chyba zależy od tego czy jedziesz dieslem czy gazowym albo na benzyne. przy dieslu na 2 przy prędkosci 10 km/h Ci nie zgasnie, ale przy gazowym czy benzyniaku sie zadusi. musisz wyczuc, czy sie krztusi czy nie.


bzdura do kwadratu
modzel
 
Posty: 544
Dołączył(a): poniedziałek 24 marca 2008, 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Flisak » niedziela 14 września 2008, 22:43

Nie mam mocarnego diesla tylko benzynke 0.9 i jakos mi nie gasnie na 2, wrecz przeciwnie po puszczeniu gazu i sprzegla sam sie toczy z niewielka predkoscia. Lubie sobie poczytac opinie ludzi ktorzy gdzies cos uslyszeli i powtarzaja glupoty :). A co do opini znawcow ze "z jedynki tylko sie rusza" to tez jakis mit wywodzacy sie z tego ze kiedys kiedys jedynka nie byla synchronizowana i wrzucenie jej podczas jazdy bylo niepolecane. Teraz nie ma z tym zadnego problemu ale ludzie dalej ciagna te swoje madrosci. Sam czesto wrzucam jedynke kiedy powoli dotaczam sie 5-10km/h do skrzyzowania gdzie musze ustapic. Kiedy chce szybko je przejechac wole wrzucic ta 1 i przeskoczyc dynamicznie zamiast ciagnac od dolu z 2.

Wiec podsumowujac, jesli chcesz wrzucic jedynke kiedy tego potrzebujesz to wrzucaj. Samochodowi nic sie nie stanie, egzaminu tez nie oblejesz.
The government has this car, and it runs on water, man.
Avatar użytkownika
Flisak
 
Posty: 158
Dołączył(a): piątek 26 października 2007, 19:42
Lokalizacja: Lublin

Postprzez revivee » niedziela 24 maja 2009, 12:48

ja nigdy się nad tym bardzo nie zastanawiałam. Instruktor poradził mi aby parkować raczej na 1 bo tak to zawsze mi wyjdzie a na 2 to róznie moze byc np. jeden raz mi zgasł. Zawsze jechałam na 2 zwalniałam, przełączałam na 1.
Natomiast ostatnio jechałam z bratem i ten mówi czemu przełączam na 1 jak się nie zatrzymałam. Troche się zdziwilam bo ja nigdy nie zatrzymywalam sie do przelaczania na 1 tylko jakos tak na wyczucie.

Teraz mi sie przypomnialo jak instruktor mi mówił na pierwszej jezdzie ze niektorzy twierdzą ze 1 to tylko do ruszania ale ze to nie prawda i 1 mozna uzywać np. do precyzyjnego parkowania jak jest ciasno czy tez w innych przypatkach jak wymagana jest powolna jazda.
revivee
 
Posty: 101
Dołączył(a): niedziela 03 maja 2009, 13:46

Postprzez d » niedziela 24 maja 2009, 13:18

Zadusić się nie zadusi przy jeździe 10 km/h na dwójce, ale spróbujcie się sprawnie rozpędzić z tak niskich obrotów jakie wtedy będą. ;)
Avatar użytkownika
d
 
Posty: 288
Dołączył(a): środa 19 listopada 2008, 20:20
Lokalizacja: WD*****

Postprzez Saghat » niedziela 24 maja 2009, 13:58

ag_100 napisał(a):Z dwójki na jedynkę zmieniam, jeśli zwalniam do mniej niż 20.

Znaczy się przy 18 km/h redukujesz z dwójki na jedynkę? W takim razie nie wróżę skrzynce biegów Twojego Nissana długiego życia.

Pierwszy bieg powinno włączać się dopiero po zatrzymaniu. Ewentualnie przy prędkości do 5 km/h, ale naprawdę powoli, delikatnie i z wyczuciem tak żeby synchronizator zdążył wyrównać prędkości kół zębatych w przekładni. Naprawdę nie jest wielką trudnością połamanie widełek w skrzynce biegów.

Płynne połączenie silnika ze skrzynką biegów przy prędkości 5 km/h i zwiększenie prędkości nie jest problemem przy umiejętnym operowaniu pedałem sprzęgła i pedałem "gazu".

Jakbyście np. jeździli maluszkiem to byście się szybko nauczyli niewłączać jedynki podczas toczenia się samochodu.
Saghat
 
Posty: 5
Dołączył(a): piątek 22 maja 2009, 18:47

Postprzez Pinhead » niedziela 24 maja 2009, 17:54

modzel napisał(a):1 jest tylko do ruszania. jak się toczy możne być 2


Zatrzymałeś się w rozwoju na etapie Fiata 126p i ciężarowych Starów z początku produkcji ? Jedynka bieg jak każdy inny, również jest synchronizowany więc proponuje skończyć z głupotami o jedynce tylko do ruszania i nie mieszać ludzią w głowach tymi PRL'owskimi bredniami.

Saghat napisał(a):Pierwszy bieg powinno włączać się dopiero po zatrzymaniu.


Kolejny co przybył do nas z odległej przeszłości. Wiesz... mamy już 2009r i bieg pierwszy jest synchronizowany jak każdy inny. I to od wielu lat.

Ewentualnie przy prędkości do 5 km/h, ale naprawdę powoli, delikatnie i z wyczuciem tak żeby synchronizator zdążył wyrównać prędkości kół zębatych w przekładni. Naprawdę nie jest wielką trudnością połamanie widełek w skrzynce biegów.


Przy 1 ma jeździć jak by synchronizator był z papieru zrobiony a na wyższych biegach już może synchronizatora użwać normalnie ? Proponuje nie pisac o czymś o czym nie ma sie zielonego pojęcia.

Płynne połączenie silnika ze skrzynką biegów przy prędkości 5 km/h i zwiększenie prędkości nie jest problemem przy umiejętnym operowaniu pedałem sprzęgła i pedałem "gazu".


To o czym piszesz tyczy się wyrównywania prędkości obrotowych czyli czegoś co jest istotne przy biegach niesynchronizowanych.

Jakbyście np. jeździli maluszkiem to byście się szybko nauczyli niewłączać jedynki podczas toczenia się samochodu.


Może czasami wysiądz z tego malucha i pojeździj prawdziwym samochodem bo wygłaszasz poglądy siejące tylko dezinformacje.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez Saghat » niedziela 24 maja 2009, 18:42

Pinhead napisał(a):To o czym piszesz tyczy się wyrównywania prędkości obrotowych czyli czegoś co jest istotne przy biegach niesynchronizowanych.


Wiesz w ogóle o czym napisałem? Przeczytaj jeszcze raz, a nie pisz mi o niesynchronizowanych biegach bo mylisz pojęcia.

Pinhead napisał(a):Może czasami wysiądz z tego malucha i pojeździj prawdziwym samochodem bo wygłaszasz poglądy siejące tylko dezinformacje.


Nie jeżdżę "tym maluchem", a poza tym to prawdziwy samochód.

Pinhead napisał(a):(...)proponuje skończyć z głupotami o jedynce tylko do ruszania i nie mieszać ludzią w głowach tymi PRL'owskimi bredniami

"PRL'owskie brednie", a to dobre...

Pinhead napisał(a):bieg pierwszy jest synchronizowany jak każdy inny. I to od wielu lat.

Jak dla mnie możesz włączać jedynkę nawet przy 100 km/h (bo przecież jest zsynchronizowana - WOW!). Aha, a od ilu tych lat?
Saghat
 
Posty: 5
Dołączył(a): piątek 22 maja 2009, 18:47

Postprzez Pinhead » niedziela 24 maja 2009, 19:00

Saghat napisał(a):Wiesz w ogóle o czym napisałem? Przeczytaj jeszcze raz, a nie pisz mi o niesynchronizowanych biegach bo mylisz pojęcia.


Poczytaj co to sa synchronizatory i za co odpowiadają. Potem pomyśl ile warte sa Twoje porady o szczególnej ostrożności przy wrzucaniu jedynki.

[Jak dla mnie możesz włączać jedynkę nawet przy 100 km/h (bo przecież jest zsynchronizowana - WOW!).


Znowu nie wiesz o czym piszesz. Przekręcenie silnika to coś całkowicie innego niż wrzucenie biegu. Szczególnie jeśli wrzucamy bieg w zakresie prędkości jakie można na tym biegu osiągać.

Aha, a od ilu tych lat?


W prawdziwych samochodach od ponad 25 lat. Czyli nie dotyczy malucha który dzielnie zmotoryzował PRLowską Polske i na którym wielu zakończyło swoją edukacje w mechanice.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez wilkuzzz » niedziela 24 maja 2009, 19:29

Dieslem 10 km/h i mniej na 2 ? Powodzenia . Proponuje pojeździć dieslem i tak robić zobaczysz co się stanie . Co do redukcji z 2 na 1 nie robi się tego bo po co chyba że się zatrzymujesz i ruszasz lub pełzniesz w korku to 1 jest zalecana ale wiadomo jak się jeździ w korku zresztą z 2 na 1 nie da się wrzucić jak się jedzie więcej niż 5 km/h . Ogólnie rzecz biorąc z 2 na 1 bezsens i niepotrzebne działanie .
"Spadochroniarstwo uczy nas być silnym, a tylko takich potrzebuje nasza ojczyzna"
Gen. Stanisław F. Sosabowski
Avatar użytkownika
wilkuzzz
 
Posty: 148
Dołączył(a): czwartek 19 lutego 2009, 11:42
Lokalizacja: Żory

Postprzez Saghat » niedziela 24 maja 2009, 19:38

Saghat napisał(a):Płynne połączenie silnika ze skrzynką biegów przy prędkości 5 km/h i zwiększenie prędkości nie jest problemem przy umiejętnym operowaniu pedałem sprzęgła i pedałem "gazu".

Pisząc to miałem na myśli moment przekazywania napędu z silnika na skrzynkę biegów przy niskiej (5-7 km/h) prędkości toczenia się pojazdu, tzn. umiejętność ich połączenia za pomocą sprzęgła co dla niektórych jest problemem.

Pinhead napisał(a):Poczytaj co to sa synchronizatory i za co odpowiadają

Nie rozśmieszaj mnie.

Pinhead napisał(a):Znowu nie wiesz o czym piszesz. Przekręcenie silnika to coś całkowicie innego niż wrzucenie biegu.

Nie chodziło mi o "przekręcanie" silnika (cały czas rozłączony napęd). Kiedy będzie najłatwiej/najtrudniej włączyć 1. bieg? Przy 0, 30 czy 50 km/h?

PS. Proponuję półgodzinny spacer w celu obniżenia poziomu frustracji, Panie Przesiąknięty Nowoczesnością Czasów III RP.
Ostatnio zmieniony niedziela 24 maja 2009, 19:52 przez Saghat, łącznie zmieniany 2 razy
Saghat
 
Posty: 5
Dołączył(a): piątek 22 maja 2009, 18:47

Postprzez wilkuzzz » niedziela 24 maja 2009, 19:43

Saghat napisał(a): Kiedy będzie najłatwiej/najtrudniej włączyć 1. bieg? Przy 0, 30 czy 50 km/h?
.


0 i nic innego ... ( chyba że macie auto z belgijskiego szrotu czasami na allegro nazywanymi od 1 właściciela , kupiony w salonie ) w samochodach co najmniej 8 letnich po prostu nie da się wrzucić jedynki podczas jazdy powyżej 5 km/h ( około ) jedynie przy wolnym toczeniu jest to możliwe i oczywiście przy zatrzymaniu .
"Spadochroniarstwo uczy nas być silnym, a tylko takich potrzebuje nasza ojczyzna"
Gen. Stanisław F. Sosabowski
Avatar użytkownika
wilkuzzz
 
Posty: 148
Dołączył(a): czwartek 19 lutego 2009, 11:42
Lokalizacja: Żory

Postprzez qwer0 » niedziela 24 maja 2009, 19:49

Dieslem 10 km/h i mniej na 2 ? Powodzenia .

Tez mi wyczyn. Dieslem z 2ki to ja spokojnie rusze.
Jak nowszy to bez zajakniecia, a jak starszy to aby slychac zawory i po chwili idzie jak burza.
zresztą z 2 na 1 nie da się wrzucić jak się jedzie więcej niż 5 km/h .

nie no, da sie, tylko... po co? Racja - jak potrzebujemy mocy. Ale ruszajac z pod swiatel, sytuacja taka: pojezdzam do swiatel i zapala sie zielone, jade 5km/h - nie jestem na wyscigach, nie widze celu wrzucania jedynki. Auto spokojnie sobie na 2czce radzi - i nie mowa tu o zylowaniu silnika - spokojnie sie da z 2ki ruszyc, wiec jak juz sie auto toczy, to nie ma mowy, ze sobie nie radzi, bo wchodzi na obroty az milo. No chyba, ze to auto pokroju malucha - no to albo jedynka, albo wysiasc i pchac.
0 i nic innego ... ( chyba że macie auto z belgijskiego szrotu czasami na allegro nazywanymi od 1 właściciela , kupiony w salonie ) w samochodach co najmniej 8 letnich po prostu nie da się wrzucić jedynki podczas jazdy powyżej 5 km/h ( około ) jedynie przy wolnym toczeniu jest to możliwe i oczywiście przy zatrzymaniu .

wow... To ja mam jakies <&%#$@> auto w takim razie...
Dac sie da na pewno - 3eba tylko wiedziec jak ;)
Jak to ktos, kiedys napisal w watku o podobnym temacie - nawet i wsteczny sie da wrzucic ;)
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez dariex » niedziela 24 maja 2009, 20:45

wilkuzzz napisał(a):
0 i nic innego ... ( chyba że macie auto z belgijskiego szrotu czasami na allegro nazywanymi od 1 właściciela , kupiony w salonie ) w samochodach co najmniej 8 letnich po prostu nie da się wrzucić jedynki podczas jazdy powyżej 5 km/h ( około ) jedynie przy wolnym toczeniu jest to możliwe i oczywiście przy zatrzymaniu .


Bzdura.
Avatar użytkownika
dariex
 
Posty: 1226
Dołączył(a): niedziela 20 stycznia 2008, 01:14
Lokalizacja: Kraków

Postprzez kev » niedziela 24 maja 2009, 23:53

Czytam ten temat i nasuwa mi się jedna myśl:

Dlaczego zamiast marnować czas kursantów na teorii puszczając im jakieś debilne prezentacje lub filmy, nie tłumaczy się jakiejś skróconej i łatwej do pojęcia zasady działania skrzyni biegów. Na pewno byłoby to ogromne ułatwienie dla instruktorów, kursantów i egzaminatorów.
Obrazek
24.11.2008 Teoria + Praktyka (MORD Kraków) za pierwszym razem :)
http://autormk.pl - Diagnostyka samochodowa
Avatar użytkownika
kev
 
Posty: 367
Dołączył(a): niedziela 14 września 2008, 11:52
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości