
a nie dowiedziałem się , czy ten prawy wjazdowy mam wrzucać-bo chyba tez zmieniam kierunek jazdy

przez szerszon » poniedziałek 04 lutego 2013, 18:38
przez luc4s » poniedziałek 04 lutego 2013, 18:45
przez lith » poniedziałek 04 lutego 2013, 18:50
przez scooby14444 » poniedziałek 04 lutego 2013, 20:33
winston napisał(a):scooby14444 napisał(a):Nie wiem czemu się dziwicie.
Bo nie wiedziałem, że sygnalizacja świetlna odwołuje znaki nakazu
przez nicooo » poniedziałek 04 lutego 2013, 21:36
przez szerszon » poniedziałek 04 lutego 2013, 22:57
Dlaczego zły przykład . przecie to rondo czyli skrzyżowanie o ruchu okrężnym. A tak zdecydowanie twierdziłeś że:scooby14444 napisał(a):1.A co do tego skrzyżowania to wybitnie zły przykład po tylko jeden pas wewnętrzny służy do ruchu okrężnego, reszta pasów to bezpośrednie zjazdy z ronda, oddzielone linią ciągłą. W takim przypadku prawy kierunkowskaz jest zbędny bo możliwy jest tylko zjazd z ronda. Podobnie jest na rondzie turbinowym, jak już poruszamy się po pasie który umożliwia tylko zjazd z ronda to nie używamy prawego kierunkowskazu, bo kierunek jazdy mamy wyznaczony geometrią jezdni.
2.Ale wróćmy do meritum tego wątku czyli nie zaliczenia egzaminu z powodu własnego widzimisię egzaminatora nie mającego żadnego uzasadnienia w przepisach. Mam pytanie do kolegów, czy egzaminator w Polsce może ponieść jakieś konsekwencje swojej niekompetencji podczas egzaminu?
scooby14444 napisał(a):Odwołuj się bo ten egzaminator sam nie zna kodeksu drogowego. Rondo jest szczególnym przypadkiem skrzyżowania gdzie kierunek ruchu zmieniasz dopiero wyjeżdżając z ronda i ten manewr powinieneś zgodnie z art22.5 zasygnalizować prawym kierunkowskazem. Rondo (skrz. o ruchu okr.) można objeżdżac dookoła zgodnie ze znakiem c12 lub opuścić skrzyżowanie o ruchu okrężnym zmieniając kierunek tj. skręcając w prawo. Nie ma mowy o skręcaniu w lewo na rondzie (ruch w lewo jest wymuszony znakiem c12), więc używanie kierunkowskazu lewego na rondzie(oprócz oczywiście zmiany pasa ruchu) to błąd.
Przykład ten można porównać do węzła autostradowego (też rodzaj skrzyżowania), gdzie jest pas zjazdowy i ślimak biegnie w lewo nad autostradą, czy w takim wypadku "skręcając w lewo" pan egzaminator przed zajęciem pasa zjazdowego też zawczasu włącza lewy kierunek??????
ODWOŁUJ SIĘ! A EGZAMINATOR NA EGZAMIN!
rusel napisał(a):zmiana kierunku ruchu to zmiana toru jazdy wymuszona uksztaltowaniem drogi, infrastrukturą i urządzeniami bezpieczenstwa np spowalniajacymi ruch jak wysepki uspokajajace, skierowanie ruchu na sasiedni pas autostradowy odpowiednimi znakami itp, mozna zmienic kierunek ruchu zachowujac kierunek jazdy np. na wprost
zmiana kierunku jazdy to wybor sposobu jazdy w lewo, w prawo lub zawrocenia w momencie kiedy istnieje techniczna mozliwosc wyboru innego sposobu jazdy
przez scooby14444 » poniedziałek 04 lutego 2013, 23:52
A teraz że zbędny...
Właśnie tym przykładem chciałem Ci pokazać,ze nie wszystko jest czarno białe.
Druga sprawa- jeśli jednak jestes zwolennikiem tego obowiązkowego prawego zjazdowego bo zmieniasz kierunek jazdy ( jak widac na przykładzie jednak nie tak do końca) to dlaczego nie zauwazyłem w twoim poście postulatu o prawym wjazdowym ? przecież niby też zmieniasz kierunek ...
2. Twoje widzimisię tym bardziej
3.Na temat zmiany kierunku ruchu i kierunku jazdy
Druga sprawa- jeśli jednak jestes zwolennikiem tego obowiązkowego prawego zjazdowego bo zmieniasz kierunek jazdy
przez szerszon » wtorek 05 lutego 2013, 00:06
przez Pajejek » wtorek 05 lutego 2013, 00:51
Jeśli tak to mam pytanie do scooby14444:scooby14444 napisał(a):
Jeżeli na skrzyżowania są włączone światła to oczywiście że skrzyżowanie nie jest skrzyżowaniem o ruchu okrężnym, a normalnym skrzyżowaniem skanalizowanym z sygnalizacją swietlną.
przez scooby14444 » wtorek 05 lutego 2013, 13:56
Pajejek napisał(a):Pozwolę sobie włączyć do dyskusji.
Jeśli tak to mam pytanie do scooby14444:
Jedziesz prosto na takim właśnie skrzyżowaniu, masz zielone światełko, z naprzeciwka nadjeżdża pojazd szynowy i skręca w lewą stronę (przecina twój tor jazdy) - kto ma pierwszeństwo?
Odpowiedź na to pytanie naprowadzi Cię na odpowiedni tor myślenia.
przez winston » wtorek 05 lutego 2013, 13:57
scooby14444 napisał(a):Bo nie odwołuje, ale ustala organizację ruchu na danym skrzyżowaniu, podobnie jak znaki drogowe.
A co do tego skrzyżowania to wybitnie zły przykład po tylko jeden pas wewnętrzny służy do ruchu okrężnego, reszta pasów to bezpośrednie zjazdy z ronda, oddzielone linią ciągłą. W takim przypadku prawy kierunkowskaz jest zbędny bo możliwy jest tylko zjazd z ronda. Podobnie jest na rondzie turbinowym, jak już poruszamy się po pasie który umożliwia tylko zjazd z ronda to nie używamy prawego kierunkowskazu, bo kierunek jazdy mamy wyznaczony geometrią jezdni.
scooby14444 napisał(a): czy egzaminator w Polsce może ponieść jakieś konsekwencje swojej niekompetencji podczas egzaminu?
przez szerszon » wtorek 05 lutego 2013, 14:31
scooby14444 napisał(a):Pewnie chodzi Ci o &95 ust.4 rozporządzenia w spraie znaków i sygnałów, no bo rzeczywiście w tym jednym aspekcie będzie różnica. Ale wszystkie pozostałe stwierdzenia podtrzymuję.
przez scooby14444 » wtorek 05 lutego 2013, 15:22
winston napisał(a):Jedyne pocieszenie jest takie, że ty sobie tutaj trolujesz, a ja uczę ludzi jeździć zgodnie z przepisami. I mam jakiś wpływ na to, żeby taki internetowy bełkot, w internecie pozostał![]()
przez winston » wtorek 05 lutego 2013, 15:28
scooby14444 napisał(a):I w tym problem.... potem, musimy się męczyć na drogach przez takich niedouczonych instruktorów
przez winston » wtorek 05 lutego 2013, 15:42
lith napisał(a):Na pewno sygnalizowanie na rondzie nie jest oczywiste.