Nowy system egzaminów na prawo jazdy od 10 stycznia 2006 rok

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez Myslovitz » piątek 23 grudnia 2005, 13:38

lucyas napisał(a):CÓZ TO za róznica opel czy fiat;) jak umiesz jezdzic to niewazne czy corsa czy punto!;) no inaczej sie zapala swiatła;)

Na mieście żadna, ale na placu i owszem. Też bym się martwiła :?
6.03.2006 - zdane
21.03.2006 - odebrane
Avatar użytkownika
Myslovitz
 
Posty: 502
Dołączył(a): sobota 24 września 2005, 20:41
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez ella » piątek 23 grudnia 2005, 13:52

Na mieście żadna, ale na placu i owszem. Też bym się martwiła

Przecież już nie będzie parkowała na placu to rzeczywiście żadna różnica jaki samochód.

takie7 napisał(a):a ja ma pytanie jak bedzie wygladal przykladowy egzmin najpierw miasteczko rekaw (jak to bedzie z zatrzymaniem jakies pole ma byc 5 metrów ?) + ruszanie pod górkę a potem wyjazd na miasto a na miescie ile parkowan to jest jakos unormowane ?

To wszystko znajdziesz tutaj
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2005/1834.htm

ZAŁĄCZNIK Nr 5
INSTRUKCJA PRZEPROWADZANIA EGZAMINÓW PAŃSTWOWYCH NA PRAWO JAZDY
Avatar użytkownika
ella
Moderator
 
Posty: 7793
Dołączył(a): poniedziałek 24 listopada 2003, 12:14
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Myslovitz » piątek 23 grudnia 2005, 14:17

No tak, przecież placu już nie będzie :oops:
6.03.2006 - zdane
21.03.2006 - odebrane
Avatar użytkownika
Myslovitz
 
Posty: 502
Dołączył(a): sobota 24 września 2005, 20:41
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Vella » piątek 23 grudnia 2005, 14:45

Jak to jaka różnica jaki to samochód?
Uczyłam się na Corsie, na egzaminie będę miał loterię Corsa albo Aveo.

Bez godzin doszkalających na Aveo się nie obejdzie. i to nie tylko na placu.
Aveo jest wprawdzie tylko ciut dłuższy i mniej zwrotny, ale co ważniejsze inaczej włącza się światła, inaczej zmienia biegi (i nie wiem co jeszcze).
Jesli dla kogoś nie robi róznicy czy "dźwignia w lewo i do góry, czy w prawo i w dół" to gratuluję.
Skoro nauczyłam się zmiany biegów na pamięć, to reka sama leci w odpowiednią stronę. Consuetudo altera natura est. Przestawić się tak w mgnieniu wcale oka nie jest łatwo.



I nadal nie wiem czy przemalowali tor jazdy po łuku...
Coś być musi... coś być musi, do cholery, za zakrętem...
Avatar użytkownika
Vella
 
Posty: 585
Dołączył(a): środa 30 listopada 2005, 22:07
Lokalizacja: Warszawa - Lublin

Postprzez wy1987 » piątek 23 grudnia 2005, 16:26

" zawracanie na drodze jednojezdniowej - dwukierunkowej -
możliwość wykonania manewru przy wykorzystaniu infrastruktury
drogowej (bramy, wjazdy, podjazdy, zatoczki itp.) - zawracanie
musi odbyć się przy użyciu biegu wstecznego"
troche nie kumam, moglby mi ktos to wyjasnic ?

i czy to tez tyczy sie kat. B ?
"Rozprzęganie pojazdu przyczepą - zadanie realizowane po powrocie na plac manewrowy Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego - na wykonanie zadania osoba egzaminowana ma nie więcej niż 7 minut.

Czynności wykonywane podczas rozprzęgania:
- zaciągnięcie hamulca awaryjnego pojazdu silnikowego
i unieruchomienie silnika,
- zabezpieczenie pojazdu silnikowego i przyczepy przed
samoczynnym przemieszczeniem się (użycie klinów lub hamulca
postojowego przyczepy),
- odłączenie przewodów elektrycznych i hamulcowych we właściwej
kolejności (zabezpieczenie ich przed zabrudzeniem poprzez
umieszczenie ich we właściwym miejscu),
- wysunięcie podpory jeżeli zaczep przyczepy jest wyposażony
w podporę,
- rozłączenie pojazdu z przyczepą (odjechanie pojazdem),
- ustawienie pojazdu obok przyczepy.
Zadanie może być zrealizowane także po wykonaniu zadań na placu manewrowym."
wy1987
 
Posty: 13
Dołączył(a): środa 21 grudnia 2005, 12:09

Postprzez Vella » piątek 23 grudnia 2005, 16:34

wy1987 napisał(a):" zawracanie na drodze jednojezdniowej - dwukierunkowej -
możliwość wykonania manewru przy wykorzystaniu infrastruktury
drogowej (bramy, wjazdy, podjazdy, zatoczki itp.) - zawracanie
musi odbyć się przy użyciu biegu wstecznego"
troche nie kumam, moglby mi ktos to wyjasnic ?

Zwykłe zawracanie "na 3", zyskujesz więcej miejsca do manewru wykorzystując jakąś zatoczkę czy podjazd.
Coś być musi... coś być musi, do cholery, za zakrętem...
Avatar użytkownika
Vella
 
Posty: 585
Dołączył(a): środa 30 listopada 2005, 22:07
Lokalizacja: Warszawa - Lublin

Postprzez jjaacc » piątek 23 grudnia 2005, 17:49

Na kategorie B egzamin praktyczny będzie się składał z 2 części:
1.przygotowanie pojazdu do jazdy i wykonanie manewrów:
-sprawdzenie oleju ( wskazać bagnet)
-sprawdzenie płynu chłodzącego
-sprawdzenie płynu hamulcowego
-sprawdzenie sygnału dźwiękowego
-sprawdzenie świateł zewnętrznych pojazdu
-właściwe ustawienie fotela, lusterek, zagłówków i zapięcie pasów (prawdopodobnie lusterek nie będzie można opuszczać)
-łuk troszkę inny z wyznaczonym miejscem zatrzymania i szerszy o 0,5m (obserwacja przez tylną szybę i lusterka)
-górka musi być użyty hamulec awaryjny (ręczny)

2.jazda w ruchu miejskim (nie mniej jak 40 min.) w trakcie której oprócz tego co było trzeba wykonać:
-parowanie skośne lub prostopadłe (wjazd przodem wyjazd tyłem z jedną korektą) lub parkowanie równoległe (koperta)
-zawracanie (nie musi być to zawracanie na trzy będzie mogła być wykorzystana wjazdy, bramy, zatoczki itp.) musi być chociaż raz użyty wsteczny.
-Hamowanie awaryjne zostało zastąpione hamowaniem do zatrzymania w odpowiednim miejscu z prędkości co najmniej 50 km/h.
No i to by było na tyle.

Co do zamiany marki aut to powiem tylko coś takiego, że starym kierowcą zdarza się, że jak przesiądą się z auta do innego nawet podobnego samochodu, to niekiedy źle zwalniając pedał sprzęgła dopuszczą do unieruchomienia silnika, a co ma powiedzieć zdenerwowany kursant który ma nogi jak z waty. O sprawdzaniu płynów to już nie wspomnę, ale oby nie było tak że zdający nie będzie wiedział jak maskę podnieść.
Obym się mylił, ale czarno to widzę.
Avatar użytkownika
jjaacc
 
Posty: 748
Dołączył(a): poniedziałek 18 lipca 2005, 23:16
Lokalizacja: SŁUPSK

Postprzez ari » piątek 23 grudnia 2005, 19:06

jjaacc napisał(a): O sprawdzaniu płynów to już nie wspomnę, ale oby nie było tak że zdający nie będzie wiedział jak maskę podnieść.
Obym się mylił, ale czarno to widzę.

Jak sie podnosi maske w Corsie? :twisted: 8)
ari
 
Posty: 11
Dołączył(a): sobota 09 lipca 2005, 16:28

Postprzez wy1987 » piątek 23 grudnia 2005, 19:47

jjaacc napisał(a):-łuk troszkę inny z wyznaczonym miejscem zatrzymania

co wiadomo na ten temat ?
a jak to jest z tymi plynami, trzeba pokazac gdzie sa otworzyc zbiornik czy co ?
wy1987
 
Posty: 13
Dołączył(a): środa 21 grudnia 2005, 12:09

Postprzez jjaacc » piątek 23 grudnia 2005, 21:53

No właśnie, jak się otwiera maskę w corsie? A jak w BMW? A jak w mecedesie?
Jak kupuje się nowy samochód, to oprócz różnych gadżetów reklamowych i niezbędnych dokumentów, dostaje się instrukcje obsługi, na której zaznaczone jest że z instrukcją należy się bezwzględnie zapoznać. Uważam że jest to zasadne. Ale minister widocznie ma to gdzieś.
Proponował bym użyć jakiegoś łomika.
A tak poważnie to pewnie w z lewej strony jest dźwignia zwalniająca zamek. I pod maską drugie zabezpieczenie.
Jeżeli chodzi o płyny:
Trzeba przynajmniej wskazać bagnet do oleju.
Płyn chłodniczy podejrzewam że nikt nie będzie chciał odkręcić korka na ciepłym silniku bo grozi to poparzeniem, także na pewno skończy się na pokazaniu gdzie należy płyn wlewać i ewentualnie do jakiego poziomu.
Płyn hamulcowy, zbiorniczek powinien być przeźroczysty, pewnie wystarczy go pokazać.
Płyn do spryskiwaczy, trzeba odkręcić korek i sprawdzić obecność płynu.
Zatrąbić, oczywiście w większości aut trzeba będzie co najmniej włączyć zapłon lub uruchomić silnik.
Światełka wszystkie z przeciw mgielnymi włącznie. Podejrzewam że STOPY będzie się sprawdzać z pomocą egzaminatora.
Łuk – szerszy o 0,5m, zamiast zatrzymania się nie dalej niż 40 cm od linii zatrzymania. Zatrzymanie następuje w wyznaczonych liniami i pachołkami strefach umieszczonych na końcu i na początku pasa ruchu (łuku). Po zatrzymaniu w wyznaczonej strefie zatrzymania żaden z elementów nadwozia nie morze wystawać poza linie stanowiska. Stanowisko jest szerokości pasa ruchu (łuku), i długości 5m.
Avatar użytkownika
jjaacc
 
Posty: 748
Dołączył(a): poniedziałek 18 lipca 2005, 23:16
Lokalizacja: SŁUPSK

Postprzez wy1987 » piątek 23 grudnia 2005, 23:39

jjaacc napisał(a):Po zatrzymaniu w wyznaczonej strefie zatrzymania żaden z elementów nadwozia nie morze wystawać poza linie stanowiska. Stanowisko jest szerokości pasa ruchu (łuku), i długości 5m.

o kurcze, ciekawe. czyli jest strefa ktora ma 5 m ... to jest chyba wykonalne, bo watpie zeby corsa czy punto tyle mialo ?
wy1987
 
Posty: 13
Dołączył(a): środa 21 grudnia 2005, 12:09

Postprzez milena » sobota 24 grudnia 2005, 21:05

jjaacc napisał(a):Na kategorie B egzamin praktyczny będzie się składał z 2 części:
1.przygotowanie pojazdu do jazdy i wykonanie manewrów:
-sprawdzenie oleju ( wskazać bagnet)
-sprawdzenie płynu chłodzącego
-sprawdzenie płynu hamulcowego
-sprawdzenie sygnału dźwiękowego
-sprawdzenie świateł zewnętrznych pojazdu
-właściwe ustawienie fotela, lusterek, zagłówków i zapięcie pasów (prawdopodobnie lusterek nie będzie można opuszczać)
-łuk troszkę inny z wyznaczonym miejscem zatrzymania i szerszy o 0,5m (obserwacja przez tylną szybę i lusterka)
-górka musi być użyty hamulec awaryjny (ręczny)


Dalczego w ustawie nie ma czegoś takiego.
No chyba,że padło mi na wzrok... :)

"ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 27 października 2005 r.

w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów2)

(Dz. U. z dnia 31 października 2005 r.)

Rozdział 5
Egzaminowanie osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami
(...) § 24. 1. Część praktyczna egzaminu państwowego, zwana dalej "egzaminem praktycznym", jest przeprowadzana przy użyciu pojazdu określonego w § 16 pkt 3.
2. Egzamin praktyczny obejmuje sprawdzenie umiejętności:
1) przygotowania pojazdu do jazdy, umiejętności sprawdzenia stanu technicznego podstawowych elementów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo jazdy oraz umiejętności bezpiecznego panowania nad pojazdem, które wykonywane jest na placu manewrowym ośrodka egzaminowania - w zakresie prawa jazdy kategorii B i B1;
2) umiejętności wykonywania manewrów, które realizowane jest na placu manewrowym ośrodka egzaminowania - w zakresie prawa jazdy pozostałych kategorii oraz pozwolenia;
3) umiejętności jazdy w ruchu drogowym, które realizowane jest na drogach publicznych - w zakresie wszystkich kategorii prawa jazdy i pozwolenia."
Feci, quod potui, faciant meliora potentes.
Avatar użytkownika
milena
 
Posty: 170
Dołączył(a): niedziela 23 października 2005, 20:12
Lokalizacja: Ryki

Postprzez jjaacc » sobota 24 grudnia 2005, 22:17

Załącznik nr 5
Instrukcja przeprowadzania egzaminów państwowych na prawo jazdy lub pozwolenie.
Tabela 4.
Tego rozporządzenia.
Avatar użytkownika
jjaacc
 
Posty: 748
Dołączył(a): poniedziałek 18 lipca 2005, 23:16
Lokalizacja: SŁUPSK

Postprzez milena » sobota 24 grudnia 2005, 22:57

:ups: :oops: :dumb:

Nie zauważyłam tego.
Jednak mam problemy ze wzrokiem. :wink:

:ups: :oops: :dumb:

Dzięki jjaacc
Feci, quod potui, faciant meliora potentes.
Avatar użytkownika
milena
 
Posty: 170
Dołączył(a): niedziela 23 października 2005, 20:12
Lokalizacja: Ryki

Postprzez Klog » niedziela 25 grudnia 2005, 18:17

Jestem szczęśliwym posiadaczem skanu książki o Fiacie Punto rok prod. 1993-1999
Jakby ktoś chciał to mu wyślę stronę gdzie są opisane korki i wlewy. ;-)

Mam nadzieję że wiele się nie zmieniło w nowszych Fiatach. Jest ktoś chętny do porównania? :wink:
Wie ktoś jakimi modelami obecnie najczęściej się jeździ? :roll:
Klog
 
Posty: 30
Dołączył(a): środa 07 grudnia 2005, 00:39
Lokalizacja: Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości