Pytania dotyczące egzaminu na C+E

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Pytania dotyczące egzaminu na C+E

Postprzez brzo2a » sobota 18 sierpnia 2007, 20:02

Witam

Prosiłbym osoby obeznane z tematem o odpowiedz na kilka moich pytań dotyczących egzaminu na CE.
Jako że zdając C nie było najmniejszych problemów wszystko bylo tak jak to opisywano w OSK o tyle zdajac CE juz nie bylo tak kolorowo.

1.Z którego biegu ruszać solówką na egzaminie (ruszyłem z jedynki, egzaminator zareagował dość impulsywnie twierdząc że powinienem ruszyć z 2 bo tak sie rusza pusta solówka, dodam że na szybie w aucie jest nalepka która mowi ze ruszac nalezy z 1. a do tego z tego co mi wiadomo auta sa w polowie obobciązone.

2.Jak powinna wygladać obsługa. pokazałem swiatla klakson wsteczny itp OK. zaczelo sie na zbiornikach pokazalem wlew oleju oraz miarke do sprawdzania poziomu egzaminator prosil o wypowiedzenie calej procedury sprawdzania oleju lacznie z przetarciem bagnetu szmatka ale ok.
Natomiast stanalem na plynie chlodzącym - pokazalem wlew do zbiorniczka wyrownawczego po czym Pan egz. zapytał gdzie jest poziom max/min.
odpowiedzialem ze nie ma - jezeli plyn jest w zbiorniku wyrownawczym to jest ok, a Pan egz. nadal oczekiwał odpowiedzi gdzie jest min/max to pytanie zostalo bez odpowiedzi.

3. Podłaczanie przewodów stojac miedzy autem a przyczepa tylem do niej:
lewy prąd, prawy prąd, ABS jest ok. teraz czerwony podczas stykania koncowek zaczal syczec dosc mocno ponawialem proby nie wiedzialem co zrobic takiej sytuacji nigdy nie mialem w OSK. poprostu podczas stykania kabli caly czas syczały i jeden i drugi nie zbaczajac na to podlaczylem je po czym czerwony wykazywal nieszczelnosc. Pan egz. nic nie mowił wiec na łuk.

4. luk zrobiony skosna tez a teraz prostopadle tylem raz nie wyszlo drugi tez nie moja wina moj blad polegal na tym że w OSK cofajac tylem uzywalem malych lusterek ktore dawaly dosc spory obszar widzenia, na egzaminie byly przestawione tak ze nie moglem na nie liczyc przez co nie trafilem do konca w bramke.
kolejne pytanie:
Czy moge te male lusterka ustawic pod siebie? Pytam poniewaz slyszalem sprzeczne opinie jedni mowia ze to wyposazenie pojazdu i moge je ustawiac i z nich korzystać a drudzy ze to lustra Pana egz i nic mi do nich.

Proszę o skomentowanie przebiegu mojego egzaminu oraz odpowiedzenie na pytania zebym na drugim podejsiu nie mial takich nerwow.
z góry dziekuje pozdrawiam
brzo2a
 
Posty: 8
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 15:51

Postprzez kooba$ » sobota 18 sierpnia 2007, 21:55

Z jedynki się nie rusza, ona do tego nie służy (w ruchu miejskim przynajmniej), instruktor nic nie wspominał? :shock:
B, C, C+E -wszystko za pierwszym :)
kooba$
 
Posty: 39
Dołączył(a): sobota 10 lutego 2007, 21:15
Lokalizacja: 3miasto

Postprzez brzo2a » niedziela 19 sierpnia 2007, 19:10

A czy moge liczyc na odpowiedz na reszte pytan.
w OSK zawsze ruszalem z pierwszego biegu. W samochodzie na egzaminie na szybie czołowej jest nalepka prosząca o ruszanie z pierwszego biegu do tego auto nie jest puste tylko w polowie załadowane wiec jedynka wg. mnie byla wporzadku.
brzo2a
 
Posty: 8
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 15:51

Postprzez fafal » wtorek 04 września 2007, 12:59

Hmm...jak się nie rusza z jedynki to niby po co ona wogóle jest?
Kolego ruszasz z tego biegu z którego uwazasz. Samochód na egzaminie oczywiście, że jest obciążony i w przypadku np. ruszania z dwójki by Ci silnik zgasł traktowane jest to jako błąd, nie wiem nawet czy sam egzamin nie jest odrazu przerywany.
Tak czy inaczej ruszaj z jedynki jeśli nie masz pewności co do masy ładunku.
Fakt w rzeczywistości rzadko rusza się z jedynki nawet przy pełnym obciązeniu.

Na zbiorniczku jest wytłocozna (nie wiem czy to dobre słowo) miarka u dołu i góry zbiorniczka.
Kreska na dole zbiorniczka z napisem MIN i druga kreska na górze zbiorniczka z napisem MAX.

Co do tych przewodów to ciężko jest mi odpowiedzieć bo różnie to może być. Faktycznie przewody mogą być już zużyte a co za tym idzie nieszczelne. Może też połączenie samo w sobie było nie dokładne.
Na prawdę trudno powiedzieć.

Na początku jazdy przygotowujesz się do jazdy i normalnie legalnie ustawiasz sobie wszystkie lusterka pod siebie, a nie pod egzaminatora.]
Tak jakbyś jeździł już zawodowo to też byś ich nie ustawiał :) bo to dla egzaminatora?
Fakt jeśli Ci powie, że proszę ich nie przestawiać bo są one mi potrzebne do oceny to lipa.
Interesujesz sie motoryzacja? a moze ciezarowkami?
Sprawdz http://www.fan4truck.yoyo.pl/forum
Prawo jazdy:
kat. B
kat. C
kat. C+E
Avatar użytkownika
fafal
 
Posty: 145
Dołączył(a): piątek 02 czerwca 2006, 14:13
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez brzo2a » wtorek 04 września 2007, 15:02

Dzieki za odpowiedz akurat wczoraj mialem egzamin.
udało sie zaliczyć. Pozdrawiam
brzo2a
 
Posty: 8
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 15:51

Postprzez trucker77 » piątek 26 października 2007, 22:15

drodzy koledzy
z jedynki sie nie rusza!! to jest bieg tylko i wylacznie do ruszania jesli masz bardzo mocno obciazony samochod i z dwojki nie ruszysz, zawsze rusza sie z 2! kto wam takich bredni nagadal ze z jedynki :shock: ? z jedynki ruszasz w osobowym ale nie na C i C+E.
Co do obslugi to jedziesz najpierw zbiornik plynu hlodniczego pokazujesz jak sie sprawdza stan nie ma tam zadnej miarki przynajmniej w MANie mowisz ze sprawdzasz po przez dotyk zbiornika tam gdzie czujesz cieplo to sie znajduje plyn i czym wyzej i nie cuzc teog cieplo to plynu nie ma i odkrecasz gorny korek wlewowy w celu odpowietrzenia a nastepnie odkrecasz korek wlewowy i dolewasz pluynu tak aby lustro plynu bylo widac okiem, nastepnie pokazujesz wlew oleju do silnika i wskaznik do pomiaru oleju tu mowis ze najlepiej na zimnym silniku na powierzchni w miare plaskiej i powinno nam wskazywac miedzy min a max. a potem jedziesz wszystkie swiatla pokazujesz zaczynac od pozycji :D
trucker77
 
Posty: 1
Dołączył(a): piątek 26 października 2007, 21:01
Lokalizacja: Hrubieszów


Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości