Kilka pytań o egzamin.

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Kilka pytań o egzamin.

Postprzez macv6 » sobota 15 marca 2008, 13:51

Witam,

za kilka dni mam drugi egzamin i w związku z tym mam kilka bardzo ważnych dla mnie pytań.

1) Czy podczas sprawdzania samochodu (pod maską) silnik może być odpalony? Na egzaminie egzaminator mi postawił odpalone auto zrobiłem wszystko i było ok, ale słyszałem, że tak nie można.

2) Czy podczas wyjazdu z placyku górki (na terenie WORD) muszę włączać kierunkowskazy?

3) Zawracanie w bramie czy jest dowolność w wykonaniu tej czynności ?
Chodzi mi oto

a) wjeżdżam przodem wyjeżdżam tyłem
b) wjeżdżam tyłem wyjeżdżam przodem

egzaminator mi powie którym sposobem mam to wykonać czy dowolność?

4) Czy jeżeli omijając dziurę wjezdni przekroczę jej oś to egzamin będzie nie zaliczony? A jak wjadę w dziure to bedzie ok?


Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

PS: Zdaję w Łodzi.
macv6
 
Posty: 9
Dołączył(a): poniedziałek 14 stycznia 2008, 20:53

Re: Kilka pytań o egzamin.

Postprzez dariex » sobota 15 marca 2008, 15:55

macv6 napisał(a):

4) Czy jeżeli omijając dziurę wjezdni przekroczę jej oś to egzamin będzie nie zaliczony? A jak wjadę w dziure to bedzie ok?


To pytanie mnie zabiło.... :roll:
Avatar użytkownika
dariex
 
Posty: 1226
Dołączył(a): niedziela 20 stycznia 2008, 01:14
Lokalizacja: Kraków

Postprzez tom9 » sobota 15 marca 2008, 16:17

1) Czy podczas sprawdzania samochodu (pod maską) silnik może być odpalony? Na egzaminie egzaminator mi postawił odpalone auto zrobiłem wszystko i było ok, ale słyszałem, że tak nie można.


to zalezy od wordu. oficjalnie nie mozesz opuscic pojazdu gdy silnik jest zapalony. jednak w aucie sa kamery i lepiej aby auto bylo zapalone dlatego egzaminatorzy za to nie oblewaja.

2) Czy podczas wyjazdu z placyku górki (na terenie WORD) muszę włączać kierunkowskazy?


trudno powiedziec jednoznacznie gdyz z tego co doswiadczylem kazdy word ma ta gorke inna. Osobiscie bym dawał na pewno nie bedzie to bledem

3) Zawracanie w bramie czy jest dowolność w wykonaniu tej czynności ?


nie jestem pewny, wiec nie chce Ci mieszac. Niech ktos inny odpowie.

4) Czy jeżeli omijając dziurę wjezdni przekroczę jej oś to egzamin będzie nie zaliczony? A jak wjadę w dziure to bedzie ok?


wiec tak. jesli jest ciagla i bedziesz chciala ominac dziure to zostaniesz oblana.
jesli jest przerywana, nic nie jedzie z przeciwka, nikt nas nie wyprzedza to kierunek i omijamy dziure. oblani za to nie zostaniemy.
[b]Kierowca[/b] z prawem jazdy kategorii "B" i "C" 8)

[i]specyficzne podejście do życia[/i]
Avatar użytkownika
tom9
 
Posty: 1444
Dołączył(a): piątek 27 lipca 2007, 22:24
Lokalizacja: Miasto sypialni

Postprzez nelke » sobota 15 marca 2008, 16:32

1. Egzaminator kazał mi sprawdzać wszystko na włączonym silniku.

2. Moim zdaniem lepiej włączać kierunkowskazy. Tak mi doradził instruktor i tak też robiłam, jak wyjeżdzałam z łuku, z górki itp. Generalnie jak byłam na terenie WORDU sygnalizowałam każdy skręt.
Pierwszy egzamin 02.01.08
teoria + praktyka -
Drugi egzamin 05.03.08
praktyka +
20.03.08 odbiór prawka :D
nelke
 
Posty: 24
Dołączył(a): sobota 04 sierpnia 2007, 10:33

Postprzez macv6 » sobota 15 marca 2008, 17:49

Dzięki za info :) pytania może głupie, ale nie chce zdawać 3 raz wiec chce teoretyczne przygotować się na tip top. :)


Czyli dla pewności wyłączę samochód przy sprawdzaniu, nawet jeżeli egzaminator zostawi odpalony.

Co do tej dziury to chodzi mi o coś takiego jadę drogą bez pasów ruchu i jest dziura czy nagły skręt kierownica w celu ominięcia będzie błędem, chodzi mi o takie zachowanie jak zachowa sie kazdy normalny kierowca żeby auta nie uszkodzić.

Jeszcze z tą bramą mnie nurtuje...
macv6
 
Posty: 9
Dołączył(a): poniedziałek 14 stycznia 2008, 20:53

Postprzez ndrozdowski » sobota 15 marca 2008, 18:00

Jest zawracanie w trzech rzutach i zawracanie z użyciem biegu wstecznego, aale to już od egzaminatora zależy co powie i co będzie chciał abyś zrobił.
Obrazek
Avatar użytkownika
ndrozdowski
 
Posty: 29
Dołączył(a): niedziela 02 marca 2008, 14:20
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez dylek » sobota 15 marca 2008, 18:04

macv6 napisał(a):Jeszcze z tą bramą mnie nurtuje...


Generalnie jeśli brama jest po lewej to wjazd przodem- wyjazd tyłem, a jeśli mamy bramę po prawej to wjazd tyłem- wyjazd przodem. A to wszystko dlatego, żeby nie robić lewoskrętu (tego teoretycznie trudniejszego ze skrętów ;) ) na wstecznym biegu ;) Wyjątkiem jest sytuacja, że brama po prawej a na naszej drodze jest zakaz zatrzymywania i postoju... Wtedy niestety musimy wykonać wjazd przodem a wyjechać tyłem :/. Wjazdu tyłem do bramy po lewej stronie drogi praktycznie się nie stosuje, choć teoretycznie jest to możliwe. :D

Edit po poście powyżej :
Jest zawracanie w trzech rzutach

(skąd się biorą takie określenia..... :D:D:D:D !!! )
Nie ma zawracania takiego dla kategorii B - jest zawracanie z wykorzystaniem szerokości drogi i wcale nie musi się ograniczać do 3 zmian kierunku jazdy :D oraz zawracanie z wykorzystaniem elementu infrastruktury drogowej (brama, podjazd itp...) Prawdą jest tylko to, że musi być użyty bieg wsteczny ;)
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez macv6 » niedziela 16 marca 2008, 03:08

Dzięki Dylek za wyjaśnienie. :)

Widzę, że jesteś instruktorem jak to jest z tym sprawdzaniem auta wyłączony czy włączony? ;)
macv6
 
Posty: 9
Dołączył(a): poniedziałek 14 stycznia 2008, 20:53

Postprzez tom9 » niedziela 16 marca 2008, 10:11

macv6 napisał(a):Widzę, że jesteś instruktorem jak to jest z tym sprawdzaniem auta wyłączony czy włączony? ;)


już Ci o tym pisałem. Przejdz sie do wordu posiedz z godzinke, zobacz jak zdaja a bedziesz wiedziala.
u mnie sprawdza sie na wlaczonym, w innych wordach musi byc zapalony tylko zaplon.
Oficjalnie, nie wolno Ci wyjsc z samochodu gdy silnik pracuje.
[b]Kierowca[/b] z prawem jazdy kategorii "B" i "C" 8)

[i]specyficzne podejście do życia[/i]
Avatar użytkownika
tom9
 
Posty: 1444
Dołączył(a): piątek 27 lipca 2007, 22:24
Lokalizacja: Miasto sypialni

Postprzez cman » niedziela 16 marca 2008, 10:42

Dlaczego?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez tom9 » niedziela 16 marca 2008, 10:58

cman napisał(a):Dlaczego?


no z tego co wiem, nie mozna opuszczac samochodu (pojazdu) gdy silnik pracuje. myle sie ?
[b]Kierowca[/b] z prawem jazdy kategorii "B" i "C" 8)

[i]specyficzne podejście do życia[/i]
Avatar użytkownika
tom9
 
Posty: 1444
Dołączył(a): piątek 27 lipca 2007, 22:24
Lokalizacja: Miasto sypialni

Postprzez dylek » niedziela 16 marca 2008, 11:15

tom9 napisał(a):no z tego co wiem, nie mozna opuszczac samochodu (pojazdu) gdy silnik pracuje. myle sie ?


Nio troszkę nieścisłe masz informacje.... ;)

Art. 60. 2. Zabrania się kierującemu:
1) oddalania się od pojazdu, gdy silnik jest w ruchu;
2) używania pojazdu w sposób powodujący uciążliwości związane z nadmierną emisją spalin do środowiska lub nadmiernym hałasem;
3) pozostawiania pracującego silnika podczas postoju na obszarze zabudowanym; nie dotyczy to pojazdu wykonującego czynności na drodze;

Z zapisu nie wynika, że nie można wysiąść z pojazdu przy pracującym silniku - niemniej jednak jest ziarnko prawdy w tym uważaniu z opuszczaniem pojazdu ....;)

Co do sprawdzania płynów przy uruchomionym silniku to jestem przeciw choć przepisy jasno tego nie precyzują.
Dlaczego przeciw?? Ano tak sobie wymyśliłem, że skoro egzaminowany ma zademonstrować, że potrafi sprawdzić poziomy płynów to poziom oleju raczej ciężko prawidłowo sprawdzić przy pracującym silniku...
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Picek » niedziela 16 marca 2008, 21:43

Osoba egzaminowana musi zaprezentować, że potrafi sprawdzić:

poziom oleju (osoba egzaminowana powinna co najmniej wskazać gdzie i przy użyciu jakich przyrządów sprawdza sie poziom oleju w pojeździe)

O reszcie płynów nie będe pisał. Oczywistym jest, że poziom oleju silnikowego można rzetelnie sprawdzić tylko na wyłączonym silniku i po jakimś czasie od jego wyłączenia np. po kwadransie, ale chodzi o to żeby przyszły kierowca wiedział jak i przy pomocy czego (bagnecik) sprawdzić jego ilość. Czy w którymś z WORDów kursant przynosi ze sobą czystą niestrzępiącą się szmatkę, a egzaminator wręcza mu literek oleju na dolewkę?
Ile ten egzamin miałby trwać...
W Gdańsku pod maską to szybciutko, natomiast światła najczęściej z włączonym motorkiem, żeby akumulator nie padł.

Apropos zawracania "na trzy'. Jak kolega dylek napisał, zawracanie na jezdni dwukierunkowej, na której nie mamy do wykorzystania zatoki czy jakiej bramy wcale nie musi odbyć się na trzy. Jest tylko jedna kwestia. Jeżeli zawracasz osobówką to zazwyczaj sie powinno udać, jeżeli nie wyjdzie na trzy (tylko np. na pięć) to egzaminator już będzie trochę inaczej na Ciebie patrzał jeżeli chodzi o wyszkolenie ze strony technicznej.
instruktor kat.B, Gdańsk - elkaschool
Avatar użytkownika
Picek
 
Posty: 45
Dołączył(a): wtorek 04 kwietnia 2006, 20:27
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez bambi » niedziela 16 marca 2008, 22:45

1 - no według mnie to na zgaszonym, wkońcu powinno się sprawdzać na nie rozgrzanym silniku, chociażby poto żeby się nie oparzyć.

2 - ja wlączałam kierunkowskazy,

3 - egzaminator powinien Ci powiedzieć w jaki sposób masz to zrobić, a jak nie to jak Ci wygodniej.

4 - Ja na egzaminie chyba zaliczyłam wszystkie dziury i studzienki, takie miałam nerwy. egzaminator nie uznał tego za bład.
kto powiedział, że 13-sty jest pechowy???
egzamin zdany 13,02,2008
prawko w kieszeni!!!!!!!!
Avatar użytkownika
bambi
 
Posty: 111
Dołączył(a): czwartek 18 października 2007, 09:24
Lokalizacja: wielkopolska

Postprzez tOny » poniedziałek 17 marca 2008, 01:21

dla mnie najgorsza była skacząca noga trzymana na hamulcu w czasie kiedy zaraz za wzniesieniem egzaminator kazał mi sie zatrzymać na chodniku wyszedł i rozmawiał przez telefon... no normalnie masakra wciskałem hamulec na maxa bo nie chciałem żeby mi noga skakała:D to było straszne
ale wracając do tematu u mnie był tylko kluczyk przekrecony żeby kamery sie odpaliły na łuku nie włączałem kierunków ale to zalezy od WODRU i indywidualnego podejscia egzaminatora
08.01.08 Teoria(+)
11.03.08 Praktyka(+)
Prawko Zdobyte !
tOny
 
Posty: 10
Dołączył(a): wtorek 11 marca 2008, 18:24

Następna strona

Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości
cron