Czy mogę włączyć bieg z drugiego na pierwszy jadąc 10km/h?

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Czy mogę włączyć bieg z drugiego na pierwszy jadąc 10km/h?

Postprzez uzytkownik » niedziela 14 września 2008, 15:12

Jutro mam kolejny egzamin praktyczny kat. B... w związku z czym mam pytanie:
Czy jadąc toyotą yaris 5-10km/h mogę zmienić bieg z drugiego na pierwszy?
Jeden z instruktorów kategorycznie mi tego zabronił mówiąc, że mogę włączyć pierwszy bieg tylko i wyłącznie po całkowitym zatrzymaniu się pojazdu, natomiast drugi instruktor pozwalał mi przełączać bieg z drugiego na pierwszy przy bardzo małej prędkości typu kilka km/h.

Czy istnieje jednoznaczna odpowiedź na to pytanie?

Pzdr.
uzytkownik
 
Posty: 6
Dołączył(a): wtorek 12 sierpnia 2008, 15:49

Postprzez modzel » niedziela 14 września 2008, 15:14

1 jest tylko do ruszania. jak się toczy możne być 2
modzel
 
Posty: 544
Dołączył(a): poniedziałek 24 marca 2008, 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez ag_100 » niedziela 14 września 2008, 15:15

Ja jeżdżę Nissanem Micrą. Ze zmianą biegów - jak mnie nauczono robię tak:

1 - do 20km/h
2 - 20-30km/h
3 - 30-40km/h
4 - 40 - 60 km/h
5 - 60 i powyżej

Tak samo robie z redukcją, tyle, że w odwrotną stronę. Z dwójki na jedynkę zmieniam, jeśli zwalniam do mniej niż 20.
WORD Bydgoszcz 27.11.2008 14:00

Teoria :D
Praktyka :D

Zdane za pierwszym razem!

( 12/4/08 ) Prawo Jazdy:: Przyjęto wniosek - trwa postępowanie administracyjne.
( 12/10/08 ) Prawo Jazdy do odbioru w Urzędzie.
ag_100
 
Posty: 63
Dołączył(a): środa 27 sierpnia 2008, 20:34
Lokalizacja: Solec Kujawski

Postprzez uzytkownik » niedziela 14 września 2008, 15:34

Widzę dwie różne odpowiedzi, więc chyba każdy robi tak jak mu pasuje.
Ja osobiście lubię parkować na jedynce, bo na dwójce zawsze robię to zbyt szybko i gwałtownie, tyle że boję się redukować z dwójki na jedynkę w czasie egzaminu, bo nie wiem czy to spodoba się egzaminatorowi.
A czasem jest taki ruch na drodze, że z kolei boję się, że zatrzymując się do zera i dopiero wtedy włączając jedynkę, utrudnię ruch tym, którzy jadą za mną :/
uzytkownik
 
Posty: 6
Dołączył(a): wtorek 12 sierpnia 2008, 15:49

Postprzez dariex » niedziela 14 września 2008, 15:48

uzytkownik napisał(a):A czasem jest taki ruch na drodze, że z kolei boję się, że zatrzymując się do zera i dopiero wtedy włączając jedynkę, utrudnię ruch tym, którzy jadą za mną :/


Z kolei jak przyhamujesz prawie do zera i przymulisz na dwójce,to to dopiero będzie utrudnianie ruchu.

ag_100 napisał(a):JZ dwójki na jedynkę zmieniam, jeśli zwalniam do mniej niż 20.


w celu?
Avatar użytkownika
dariex
 
Posty: 1226
Dołączył(a): niedziela 20 stycznia 2008, 01:14
Lokalizacja: Kraków

Postprzez sylwiiis » niedziela 14 września 2008, 15:52

to chyba zależy od tego czy jedziesz dieslem czy gazowym albo na benzyne. przy dieslu na 2 przy prędkosci 10 km/h Ci nie zgasnie, ale przy gazowym czy benzyniaku sie zadusi. musisz wyczuc, czy sie krztusi czy nie.
Ostatnio zmieniony niedziela 14 września 2008, 16:27 przez sylwiiis, łącznie zmieniany 1 raz
20.08.08 teoria (bezbłędnie)
06.09.08 praktyka ( - )
26.09.08 praktyka ( ++ )
i sobie śmigam xD
sylwiiis
 
Posty: 5
Dołączył(a): środa 03 września 2008, 14:30
Lokalizacja: śląsk

Postprzez dariex » niedziela 14 września 2008, 15:55

sylwiiis napisał(a): przy dieslu na 2 przy prędkosci 12 km/h Ci nie zgasnie, ale przy gazowym czy benzyniaku sie zadusi. musisz wyczuc, czy sie krztusi czy nie.


bzdura
Avatar użytkownika
dariex
 
Posty: 1226
Dołączył(a): niedziela 20 stycznia 2008, 01:14
Lokalizacja: Kraków

Postprzez ag_100 » niedziela 14 września 2008, 15:58

dariex napisał(a):
uzytkownik napisał(a):A czasem jest taki ruch na drodze, że z kolei boję się, że zatrzymując się do zera i dopiero wtedy włączając jedynkę, utrudnię ruch tym, którzy jadą za mną :/


Z kolei jak przyhamujesz prawie do zera i przymulisz na dwójce,to to dopiero będzie utrudnianie ruchu.

ag_100 napisał(a):JZ dwójki na jedynkę zmieniam, jeśli zwalniam do mniej niż 20.


w celu?


a zwalniam np. w celu parkowania, instruktor twierdzi, że robię wszystko za szybko, ruszam, próbuje jak najwięcej i najszybciej... jeśli parkowałem na 2, to walnąłem w krawężnik i OPR. a jeśli na 2 próbuje jechać jak żółw, to samochód zaczyna mi kaszleć i gaśnie...
WORD Bydgoszcz 27.11.2008 14:00

Teoria :D
Praktyka :D

Zdane za pierwszym razem!

( 12/4/08 ) Prawo Jazdy:: Przyjęto wniosek - trwa postępowanie administracyjne.
( 12/10/08 ) Prawo Jazdy do odbioru w Urzędzie.
ag_100
 
Posty: 63
Dołączył(a): środa 27 sierpnia 2008, 20:34
Lokalizacja: Solec Kujawski

Postprzez ag_100 » niedziela 14 września 2008, 16:02

jeśli chodzi o redukcje z dwójki na jedynkę przy dużym ruchu, to nie musisz tego robić... załóżmy masz trójkę dojeżdżasz do skrzyżowania z sygnalizacją, a człowiek przed tobą, któremu się dopiero zapaliło zielone, dopiero rusza, to wtedy nie hamuj za nim do 0 i zaczynaj ruszać na 1, tylko zredukuj do 2 i czekaj, aż on osiągnie prędkość, żebyś ty mógł dalej zmieniać biegi...

tak samo masz z dwójką, nie zatrzymuj się na zielonym i ruszasz, tylko po prostu jedziesz na tej dwójce.
WORD Bydgoszcz 27.11.2008 14:00

Teoria :D
Praktyka :D

Zdane za pierwszym razem!

( 12/4/08 ) Prawo Jazdy:: Przyjęto wniosek - trwa postępowanie administracyjne.
( 12/10/08 ) Prawo Jazdy do odbioru w Urzędzie.
ag_100
 
Posty: 63
Dołączył(a): środa 27 sierpnia 2008, 20:34
Lokalizacja: Solec Kujawski

Postprzez dariex » niedziela 14 września 2008, 16:03

Podczas parkowania podczas kursu, zwykle zatrzymujesz się niemal do 0,więc stwierdzenie,że poniżej 20km/h redukujesz do jedynki jest troszkę błędne,bo pomiędzy prędkością 0km/h a 20km/h jest duuuuża różnica.
Avatar użytkownika
dariex
 
Posty: 1226
Dołączył(a): niedziela 20 stycznia 2008, 01:14
Lokalizacja: Kraków

Postprzez LucaS » niedziela 14 września 2008, 16:06

Pewnie, że można. Nawet wskazane przy 10-15km/h.
Ja na kursie miałem bardzo dziurawą polną drogę na plac manewrowy gdzie trzeba było jechać w granicach 10-15km/h i instruktor sam kazał jechać na 1-ce.
No i przy parkowaniu uczono mnie, żeby redukować do jedynki. Na egzaminie dokładnie tak zrobiłem i nic egzaminator nie mówił. Często też jeżdżąc wole zredukować do jedynki podczas skręcania na drogę z pierwszeństwem jadąć bardzo wolno w celu ustąpienia pierwszeństwa. Zawsze większe szanse, że samochód się nie zadusi i nie zgaśnie.
2.07.2008 - zapisanie na egzamin teoretyczny i praktyczny,
4.09.2008 - egzamin zdany pozytywnie za 1. razem,
17.09.2008 - plastik odebrany,
17.09.2008 - pierwsza jazda bez "L" na dachu.

/ Opel Vectra (Kombi) 1.6i 16V 100KM LPG 1997r. /
LucaS
 
Posty: 43
Dołączył(a): czwartek 03 lipca 2008, 22:11
Lokalizacja: zewsząd

Postprzez ag_100 » niedziela 14 września 2008, 16:07

Podczas parkowania to akurat prawda, może źle się określiłem co do tej redukcji, wiec może bardziej do zawracania z użyciem bramy, zawracanie na trzy itd.
WORD Bydgoszcz 27.11.2008 14:00

Teoria :D
Praktyka :D

Zdane za pierwszym razem!

( 12/4/08 ) Prawo Jazdy:: Przyjęto wniosek - trwa postępowanie administracyjne.
( 12/10/08 ) Prawo Jazdy do odbioru w Urzędzie.
ag_100
 
Posty: 63
Dołączył(a): środa 27 sierpnia 2008, 20:34
Lokalizacja: Solec Kujawski

Postprzez DEXiu » niedziela 14 września 2008, 16:16

Rozróżnijmy dwie różne sytuacje: parkowanie, jazda po "łuku" na placu egzaminacyjny itp. to są manewry które dla większej precyzji i pewności można wykonywać na jedynce (bardzo powolna jazda i częste półsprzęgło). Ale w normalnej jeździe właściwie nie ma sensu wrzucać jedynki bo na dwójce samochód potrafi się toczyć naprawdę powoli (nie wiem jak Ty to robisz, że Ci gaśnie - może nie depcz tak mocno po hamulcu?) i np. przez progi zwalniające można spokojnie przetoczyć się na dwójce. Jedyną sytuacją, w której w trakcie jazdy byłoby uzasadnione wrzucenie jedynki, jest potrzeba mocy (np. jak przy przejeżdżaniu przez próg nie uda się go jednak "przeskoczyć" i trzeba będzie ruszyć z kołami opartymi o niego :wink: ) lub dynamicznego przyspieszenia z "żółwiego tempa" (def. "żółwiego tempa": dwa razy szybciej idziesz pieszo tempem spacerowym :) )
DEXiu
 
Posty: 1093
Dołączył(a): wtorek 12 czerwca 2007, 17:17
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez sylwiiis » niedziela 14 września 2008, 16:16

dariex napisał(a):
sylwiiis napisał(a): przy dieslu na 2 przy prędkosci 12 km/h Ci nie zgasnie, ale przy gazowym czy benzyniaku sie zadusi. musisz wyczuc, czy sie krztusi czy nie.


bzdura


nie sądzę, żeby to była bzdura, bo przed tym przestrzegał mnie tata jak mnie uczył(zawodowy kierowca) i kazał sobie sprobowac czy to prawda i na dieslu i na gazie, ale nie będę się kłócic z zawodowcami:)
20.08.08 teoria (bezbłędnie)
06.09.08 praktyka ( - )
26.09.08 praktyka ( ++ )
i sobie śmigam xD
sylwiiis
 
Posty: 5
Dołączył(a): środa 03 września 2008, 14:30
Lokalizacja: śląsk

Postprzez ag_100 » niedziela 14 września 2008, 16:25

DEXiu napisał(a):Rozróżnijmy dwie różne sytuacje: parkowanie, jazda po "łuku" na placu egzaminacyjny itp. to są manewry które dla większej precyzji i pewności można wykonywać na jedynce (bardzo powolna jazda i częste półsprzęgło). Ale w normalnej jeździe właściwie nie ma sensu wrzucać jedynki bo na dwójce samochód potrafi się toczyć naprawdę powoli (nie wiem jak Ty to robisz, że Ci gaśnie - może nie depcz tak mocno po hamulcu?) i np. przez progi zwalniające można spokojnie przetoczyć się na dwójce. Jedyną sytuacją, w której w trakcie jazdy byłoby uzasadnione wrzucenie jedynki, jest potrzeba mocy (np. jak przy przejeżdżaniu przez próg nie uda się go jednak "przeskoczyć" i trzeba będzie ruszyć z kołami opartymi o niego :wink: ) lub dynamicznego przyspieszenia z "żółwiego tempa" (def. "żółwiego tempa": dwa razy szybciej idziesz pieszo tempem spacerowym :) )


przy progach zwalniających nie redukuje na 1, bo to nie ma sensu, taka redukcje robie przy parkowaniu, zawracaniu (na 3, itd.), łuk i górka, banalne rzeczy, które wymagają żółwiego tempa
WORD Bydgoszcz 27.11.2008 14:00

Teoria :D
Praktyka :D

Zdane za pierwszym razem!

( 12/4/08 ) Prawo Jazdy:: Przyjęto wniosek - trwa postępowanie administracyjne.
( 12/10/08 ) Prawo Jazdy do odbioru w Urzędzie.
ag_100
 
Posty: 63
Dołączył(a): środa 27 sierpnia 2008, 20:34
Lokalizacja: Solec Kujawski

Następna strona

Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości