Jakie czynniki składają się na dynamikę jazdy?

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Jakie czynniki składają się na dynamikę jazdy?

Postprzez Bolesław III Krzywousty » piątek 04 września 2009, 14:15

Dynamika jazdy stanowi momentami (a nie ZAWSZE) pewien "wytrych" do oblewania ludzi. Zawsze można dorzucić do błędów: ooo, u pana jeszcze brak dynamiki jazdy... Potocznie dynamika kojarzy się ze względnie szybką prędkością. Właśnie względnie: dość dużo rzeczy w dynamice jazdy wydaje się zależnych od subiektywnych odczuć, upodobań i kaprysów egzaminatora (czy jest on w ogóle w stanie obiektywnie to ocenić?). I stąd rodzi się moje główne pytanie.

Jakie czynniki składają się na dynamikę jazdy? Czy chodzi o szybkość zmiany biegów, prędkość, tempo włączania się do ruchu?

Gdyby ktoś mógł - jasno i klarowanie - wymienić te wszystkie co do joty czynniki w podpunktach, byłoby elegancko :smoke: .

Pytanie dodatkowe: Czy można oblać tylko i włącznie za sam brak dynamiki jazdy (zakładając, że wszystko inne wykonaliśmy - jakimś cudem - bezbłędnie)?
Ostatnio zmieniony sobota 05 września 2009, 15:32 przez Bolesław III Krzywousty, łącznie zmieniany 2 razy
"Ciebie strach samego zostawić na placu, bo walniesz jeszcze w te budy"

24.09.2009r. - trwa postępowanie administracyjne.

Zdane za piątym razem:
nigdy więcej tego koszmaru, tej gehenny, tej mordęgi...
Avatar użytkownika
Bolesław III Krzywousty
 
Posty: 72
Dołączył(a): czwartek 27 sierpnia 2009, 13:19
Lokalizacja: z XII wieku

Postprzez noobio » piątek 04 września 2009, 14:47

dynamika jazdy to:

1)prędkość (ale nie jak największa, tylko taka aby nie być zawalidrogą tzn. jak jest 50 to się jedzie 50 a nie 30 )

2)płynna (tzn. że jak zmienisz bieg samochód nie szarpnie) i w odpowiednich momentach zmiana biegów

3)jak ci gaśnie albo szarpie auto np. przy ruszaniu to też można podciągnąć pod dynamikę

4)no i ogólne zachowanie się na drodze, odpowiednie reagowanie na różne sytuacje itd.

wg mnie to jest dynamika jazdy

a co do drugiego pytania to TAK, można
noobio
 
Posty: 82
Dołączył(a): sobota 21 marca 2009, 20:41
Lokalizacja: ZGC

Postprzez cman » piątek 04 września 2009, 14:48

Ja tylko mogę podać przykład, całkowitego braku dynamiki jazdy: http://www.youtube.com/watch?v=qgxOXOkWF3o - niestety taka jazda często nie jest (o zgrozo) traktowana jako niedynamiczna.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez Bolesław III Krzywousty » piątek 04 września 2009, 15:07

noobio napisał(a):a co do drugiego pytania to TAK, można


Jestem z lekka zaniepokojony. Przecież to oznacza, że jeśli samochód komuś parę razy szarpnie, to już może "wtopić" :shock:. Wygląda niestety na to, że "dynamika jazdy" to idealny patent na oblewanie.

Co oczywiste, nie trudno o tego typu błędy (szarpanie, zbyt późna zmiana biegu) po 30h kursu.

Dzięki za odpowiedzi. Może jeszcze ktoś coś doda od siebie?
"Ciebie strach samego zostawić na placu, bo walniesz jeszcze w te budy"

24.09.2009r. - trwa postępowanie administracyjne.

Zdane za piątym razem:
nigdy więcej tego koszmaru, tej gehenny, tej mordęgi...
Avatar użytkownika
Bolesław III Krzywousty
 
Posty: 72
Dołączył(a): czwartek 27 sierpnia 2009, 13:19
Lokalizacja: z XII wieku

Postprzez Maximilianus » piątek 04 września 2009, 15:14

Co do dynamiki jazdy, ocenianej na egzaminie to warto wspomnieć o wykonywaniu w miarę możliwości manewru wyprzedzania pojazdów wolnobieżnych, bowiem nie sztuką jest przejechanie całego egzaminu za traktorem.

Warto również pokazać egzaminatorowi, że czytamy znaki i np. na podniesionej prędkości dopuszczalnej w mieście np. do 70 km/h, jechać około 60-65-nawet do 70 km/h, oczywiście gdy warunki na to pozwalają.
Avatar użytkownika
Maximilianus
 
Posty: 43
Dołączył(a): wtorek 28 lipca 2009, 14:37
Lokalizacja: Kraków

Postprzez jessroncen » piątek 04 września 2009, 15:29

niepewna jazda, zbyt wolne rozpędzanie, zbyt długie stanie przed znakiem ustąp pierwszeństwa i czekanie aż będzie czysto po horyzont, szarpanie przy zmianie biegów, szybkie rozpędzanie a następnie szybkie hamowanie
Avatar użytkownika
jessroncen
 
Posty: 126
Dołączył(a): poniedziałek 23 czerwca 2008, 13:50
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Bolesław III Krzywousty » piątek 04 września 2009, 15:38

Dotychczasowe wnioski nie napawają optymizmem :hmm: .
Na upartego prawie wszystko, co wiąże się z z używaniem pojazdu można by pod to podciągnąć :learn: .
"Ciebie strach samego zostawić na placu, bo walniesz jeszcze w te budy"

24.09.2009r. - trwa postępowanie administracyjne.

Zdane za piątym razem:
nigdy więcej tego koszmaru, tej gehenny, tej mordęgi...
Avatar użytkownika
Bolesław III Krzywousty
 
Posty: 72
Dołączył(a): czwartek 27 sierpnia 2009, 13:19
Lokalizacja: z XII wieku

Postprzez cman » piątek 04 września 2009, 15:42

Związane z używaniem pojazdu jest: sposób używania mechanizmów sterowania pojazdem.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez Bolesław III Krzywousty » piątek 04 września 2009, 15:54

"Sposób używania mechanizmów sterowania pojazdem" i "Dynamika jazdy" to faktycznie w karcie egzaminacyjnej dwie różne rzeczy.

Ale pod co podchodzi na przykład zbyt późna zmiana biegów albo nieprawidłowa redukcja (przykładowo: "wrzuciłem" dwójkę, a wystarczyło trójkę i efektem są dziwne odgłosy z silnika :shock: ) albo to, że ci zwyczajnie zgasł?

Mam nieodparte wrażenie, że pod jedno i pod drugie. Jeśli to prawda - tym gorzej dla zdających :mad2: .
"Ciebie strach samego zostawić na placu, bo walniesz jeszcze w te budy"

24.09.2009r. - trwa postępowanie administracyjne.

Zdane za piątym razem:
nigdy więcej tego koszmaru, tej gehenny, tej mordęgi...
Avatar użytkownika
Bolesław III Krzywousty
 
Posty: 72
Dołączył(a): czwartek 27 sierpnia 2009, 13:19
Lokalizacja: z XII wieku

Postprzez maciek_91 » piątek 04 września 2009, 21:16

Wydaje mi się, że zgaśnięcie podchodzi pod "sposób używania mechanizmów sterowania pojazdem". W sumie źle sterowałeś sprzęgłem i pedałem gazu i zgasł... Mi na egzaminie raz zgasł i w karcie przy tej pozycji zaznaczył mi negatywne i potem pozytywne. Już nie wspomnę o tym, że np. komuś zamiast czwórki weszła dwójka :D Co do zmiany biegów i niepotrzebnej redukcji to chyba dynamika. Wtedy oznacza to że nie znasz zakresu obrotów, w jakim należy zmieniać bieg i że charakterystyka silnika jest taka, że nie musi być silnik rozkręcony do 4000 obr./min żeby sprawnie przyspieszyć
maciek_91
 
Posty: 23
Dołączył(a): środa 19 sierpnia 2009, 16:45

Postprzez Bolesław III Krzywousty » piątek 04 września 2009, 21:20

maciek_91 napisał(a): Już nie wspomnę o tym, że komuś zamiast czwórki weszła dwójka :D


No, na kursie miałem tego typu "akcje" niejednokrotnie :) . Chyba nawet raz na pierwszym egzaminie - zaiste "zawalonym" (wymuszonko).

A dokładnie chodziło o redukcję: zamiast przełączyć na "2", włączałem "4".
"Ciebie strach samego zostawić na placu, bo walniesz jeszcze w te budy"

24.09.2009r. - trwa postępowanie administracyjne.

Zdane za piątym razem:
nigdy więcej tego koszmaru, tej gehenny, tej mordęgi...
Avatar użytkownika
Bolesław III Krzywousty
 
Posty: 72
Dołączył(a): czwartek 27 sierpnia 2009, 13:19
Lokalizacja: z XII wieku


Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości