Sprawdzanie światła wstecznego biegu.

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Sprawdzanie światła wstecznego biegu.

Postprzez Sensation » wtorek 15 września 2009, 23:22

Przeczytalem kilka razy posty, że przy sprawdzaniu światła wstecznego biegu, robi się to przy włączonym silniku i wtedy wlączamy wsteczny bieg. NO ALE gdy wysiądziemy z auta wtedy to nam auto zgasnie.
To ja z tym jest?
Od 25.09. 2009r. jestem kierowcą :)

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Sensation

Postprzez Widmo » wtorek 15 września 2009, 23:24

Robimy to na WYŁĄCZONYM silniku. Jedynie przekręcamy kluczyk w stacyjce, aby elektryka działała. A jeżeli silnik jest załączony, to musimy go wyłączyć ;)
Obrazek
Widmo

Postprzez Khay » wtorek 15 września 2009, 23:38

Niby dlaczego "musimy"? W rozporządzeniu napisano, że można poprosić o sprawdzenie egzaminatora. Prosimy więc i z wciśniętym sprzęgłem sprawdzamy.

Alternatywa ze sprawdzaniem na zapłonie jest oczywiście też poprawna. Ale można się zdziwić, jak egzaminator uprze się, by jednak silnik był włączony.

Pozdrawiam
Khay
Khay

Postprzez _MS » środa 16 września 2009, 10:32

Mnie egzaminator powiedział, że mam sprawdzić światło biegu wstecznego na włączonym silniku. I mam mu je pokazać bez jego pomocy. Na początku nie widziałam o co mu chodzi i jak mam to zrobić, myślałam, że mnie podpuszcza. Wyszłam z samochodu, pokazałam mu, które to światło, wsiadłam z powrotem, wrzuciłam wsteczny i powiedziałam, że to palące się białe światło, to właśnie światło biegu wstecznego. Powiedział "Dobrze" i tyle.
31.03.2009 - teoria - pierwsze podejście - wynik pozytywny
02.06.2009 - praktyka - pierwsze podejście - wynik pozytywny
_MS

Postprzez Sensation » środa 16 września 2009, 16:04

To jak lepiej, żebym to zrobił?
Wsiąść, odpalić auto, trzymac sprzęgło, wrzucić wsteczny i siedząc w aucie mam mu powiedzieć, że to jest to światełko barwy białej, z prawej strony i mam go spytac czy się świeci?

Czy lepiej na zgaszonym?