PoRD napisał(a):Art. 45. 1.Zabrania się:
(...)
5) wjeżdżania na pas między jezdniami;
Jeśli komuś zezwolono tam korzystać do wjazdu/wyjazdu z posesji... luz...reszta do art.45

Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez dylek » sobota 06 kwietnia 2013, 16:55
PoRD napisał(a):Art. 45. 1.Zabrania się:
(...)
5) wjeżdżania na pas między jezdniami;
przez LeszkoII » sobota 06 kwietnia 2013, 19:26
przez lith » niedziela 07 kwietnia 2013, 01:50
przez silvox » niedziela 07 kwietnia 2013, 06:31
Ta infrastruktura to taki "wynalazek" projektanta.. Aby wymóc na "śpieszących się" spokojną jazdę powstawiano tam słupki ze znakami C-9. Teraz nie ma miejsca aby wyprzedzić - jedno tylko znam gdzie wleczącego się można wyprzedzić ..
Głównym powodem zrobienia tego pasa było prawdopodobnie umożliwienie mieszkańcom w miarę normalny skręt do posesji, bez blokowania całej drogi.
A wierzcie mi - ruch tam jest spory, to co na obrazku to dopołudniowy "luzik" na tej drodze..
Przed przebudową była to normalna, wąska droga jednojezdniowa.. Tam był wtedy straszny tłok, bo zamiast autostradą(Katowice - Kraków) wszyscy jechali tędy(Katowice-Sosnowiec - Olkusz - Kraków), żeby nie płacić.. A że jechali godzinę dłużej ?? Po jakimś czasie odpuścili..
LeszkoII napisał(a):Przejazd przez pas dzielący jezdnię oznacza miejsce przeznaczone do przejeżdżania pomiędzy jezdniami.
lith napisał(a):Nie wmówisz mi, że to jest droga 2-jezdniowa:
http://goo.gl/maps/IZLVZ
LeszkoII napisał(a):na tym odcinku droga posiada dwie jezdnie.
przez LeszkoII » niedziela 07 kwietnia 2013, 08:07
lith napisał(a):Nie wmówisz mi, że to jest droga 2-jezdniowa:
http://goo.gl/maps/IZLVZ
LeszkoII napisał(a):na tym odcinku droga posiada dwie jezdnie.
Może skoryguję swoją wypowiedź. Nie sądzę, że jest nieprawidłowa tylko niepełna.W/g mnie to droga dwujezdniowa, a czy pomiędzy jezdniami jest pas zieleni, torowisko czy plotek lub barierki nie ma znaczenia ..
Znaki P-7b „linia krawędziowa - ciągła szeroka(...)stosuje się przede wszystkim dla(...)
- wewnętrznych i zewnętrznych krawędzi autostrad, dróg ekspresowych i dwujezdniowych,
- oddzielenia torowiska tramwajowego,
- obwiedni powierzchni wyłączonych z ruchu znakiem P-21
przez silvox » niedziela 07 kwietnia 2013, 08:33
LeszkoII napisał(a):zaczyna się "otwarcie ruchu" na torowisku dla innych pojazdów(moim zdaniem widoczna linia P-1c czyli wydzielająca w tym przypadku pas ruchu do lewoskrętów lub dla autobusów albo pasy zanikające). Oznaczałoby to, że nie mogą korzystać z tego pasa np. samochody osobowe do normalnej jazdy na wprost
przez LeszkoII » niedziela 07 kwietnia 2013, 09:10
P-1c tam nie ma. Widać na rysunku, że kreski przebiegają ciasno co metr a nie co 2 metry. Poza tym lepiej pasuje tam P-7b niż P-1c, bo nie ma strzałek informujących o zanikaniu pasa. Wizualnie mogła by być jeszcze P-1e, ale nie znajduję w tym miejscu merytorycznego zastosowania P-1e, bo niby co miałaby tam robić? http://images41.fotosik.pl/219/51aa419113ebae80.jpgsilvox napisał(a):Podobna sprawa jest na tej fotce z DK 94 - może się rozpędziłem z linią krawędziową, może tam jest P-1c ??
przez szymon1977 » niedziela 07 kwietnia 2013, 09:27
A po co miałbym to robić? Zdaniem Ustawodawcy chyba nie jest mi to potrzebne, skoro wyglądają identycznie?LeszkoII napisał(a):A jak odróżnisz wizualnie linie P-7b od P-2b ?
Nie zaznaczaj głupot. To, że w Kodeksie nie jest opisany sposób zachowania na drogach dwukierunkowych o więcej niż dwóch jezdniach przeznaczonych dla kierunków przeciwnych nie oznacza, że prawo nie przewiduje innych możliwości. A owszem przewiduje. Ponieważ jednak pewne regulacje nie są w Kodeksie określone zachowanie kierujących na drogach o więcej niż dwóch jezdniach wynika z zastosowanego oznakowania.lith napisał(a):To od razu chciałbym zaznaczyć, że polskie prawo nie przewiduje dróg większych niż 2-jezdniowe.
Jesteś znany na Forum z luźnego podejścia do przepisów i znaków drogowych. Znaki swoje, a Ty swoje.lith napisał(a):Dla mnie oddzielenie liniami to żadne 2 jezdnie jakich linii by mi nie wymalowali.
Dopuszczając jazdę (wyprzedzając) po "części jezdni nie przeznaczonej do jazdy" (jak sam napisałeś) zaprzeczasz sam sobie.lith napisał(a):A w sytuacji z tematu widzę po prostu na środku wydzieloną część jezdni nie przeznaczoną do jazdy. Jednak za wjechanie na nią imo nie grożą żadne sankcje, więc jak ktoś zdąży to może i wykorzystać ją do wyprzedzania.
przez lith » niedziela 07 kwietnia 2013, 10:23
przez dylek » niedziela 07 kwietnia 2013, 10:43
lith napisał(a):I co , pieszy ma stać na środku przejścia na torach i czekać? Bo niby nie na jezdni stoi?
przez lith » niedziela 07 kwietnia 2013, 11:05
przez LeszkoII » niedziela 07 kwietnia 2013, 17:12
Tym cytatem po części odpowiedziałem sobie na pytanie.Znak P-10 umieszcza się na torowiskach wyodrębnionych z jezdni krawężnikiem lub oddzielonych od pasów ruchu znakami poziomymi, a także na powierzchniach wyłączonych z ruchu, przerywając w tym miejscu liniowanie równoległe oraz linie ograniczające.
Jeżeli odległość między krawędzią jezdni, a torowiskiem wyodrębnionym z jezdni jest mniejsza lub równa 2,0 m, wówczas przejście przez torowisko wyznacza się jako kontynuację przejścia przez jezdnię, jeżeli zaś odległość ta jest większa od 2,0 m, wówczas znaku P-10 na tej powierzchni nie umieszcza się