Pytanie padło w związku ze sposobem ustawienia się na "przełączce" w celu zawrócenia.
Zwróć uwagę, że przełączka ta stanowi powierzchnię skrzyżowania - z prawej strony znajduje się wlot drogi publicznej (ul. Pokrzywki) oraz skrzyżowanie to jest w kształcie litery T.
Zwróć uwagę na brak linii podwójnie ciągłej(P-4) rozdzielającej przełączkę. Oznacza to, że na skrzyżowanie można wjechać(etapami) zarówno na lewą stronę przełączki jak też na prawą. Gdyby była linia P-4, kierunki ruchu na przełączce byłyby rozdzielone a tym samym należałoby zawrócić dłuższym łukiem(czyli nie tak jak na filmiku), gdyż inne zachowanie potraktowane by było jako "jazda pod prąd".
Jeśli na tym skrzyżowaniu zawrócisz dłuższym łukiem,
to na pewno nie będzie błędu.
Gdyby skrzyżowanie nie było typu T lecz typu "+"(pełne przecięcie), to w przypadku braku linii P-4 należy zawrócić dłuższym łukiem(nie ma formalnych i szczegółowych przepisów regulujących takie zachowanie poza obowiązkiem wynikającym z Art. 3 i Art. 22.6.4 - nieutrudnianie ruchu czyli troska o jego płynność)
Reasumując:
Krótszym łukiem zawracamy:
- gdy brak skrzyżowania i występuje sama przełączka oraz brakuje linii P-4;
- brak skrzyżowania i występują wloty dróg wewnętrznych lub dojazdowych( do stacji benzynowej, parkingu, sklepu) oraz brakuje linii P-4;
Dłuższym łukiem zawracamy:
- na skrzyżowaniu typu T jeśli występuje linia P-4;
- na skrzyżowaniu typu T jeśli nie występuje P-4, ale przełączka jest długa np. na 4 samochody.
- na skrzyżowaniu typu "+" w każdym przypadku chyba że znaki poziome wskazują inaczej;
- gdy brak skrzyżowania, ale występuje linia P-4;
- gdy brak skrzyżowania, ale dochodzą wloty dróg wewnętrznych z obydwu stron oraz przełączka jest długa.
Tylko nie ucz się tego na pamięć
