Koniec drogi z pierwszeństwem

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Koniec drogi z pierwszeństwem

Postprzez Karbar » poniedziałek 16 grudnia 2013, 15:22

Witam. Chodzi o znak D-2. Czy ma on takie samo zastosowanie jak stop czy ustąp pierwszeństwa? Mamy skrzyżowanie w kształcie litery T i jadąc od dołu mamy znak D2 i ustępujemy tym po przeciwnych stronach tak? Czy taki znak musi być potem odwołany bo jadac dalej tez sa krzyzowki i jak je traktować, tak samo? Oczywiście mowa o sytuacji gdy ten znak stoi bez A7.
Karbar
 
Posty: 115
Dołączył(a): środa 14 maja 2008, 22:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Koniec drogi z pierwszeństwem

Postprzez LeszkoII » poniedziałek 16 grudnia 2013, 15:28

D-2 informuje tylko o tym, że kończy się droga z pierwszeństwem a to oznacza, że ten wlot najbliższego skrzyżowania albo będzie oznaczony A-7 albo C12+A7 albo B-20 albo A-5 albo w ogóle nie będzie oznaczony (drogi równorzędne czyli zasad prawej strony).
Karbar napisał(a):Mamy skrzyżowanie w kształcie litery T i jadąc od dołu mamy znak D2 i ustępujemy tym po przeciwnych stronach tak?
Ustępujesz tym nadjeżdżającym z prawej i koniec. (jeśli Cię dobrze zrozumiałem - link do google street by nieco ułatwił...)
Czy taki znak musi być potem odwołany bo jadac dalej tez sa krzyzowki i jak je traktować, tak samo? Oczywiście mowa o sytuacji gdy ten znak stoi bez A7.
Czekasz aż zobaczysz ponownie D-1. D-1 odwołuje znak D-2 i tylko on. I na odwrót: D-2 odwołuje D-1. Znaki te mają sens tylko na skrzyżowaniach - czy jedziesz drogą z pierwszeństwem czy nie. Pierwszeństwo dotyczy tylko skrzyżowań.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Koniec drogi z pierwszeństwem

Postprzez dylek » poniedziałek 16 grudnia 2013, 21:57

Z tego co słyszałem, to są plany, by D-2 całkiem wyleciał na złom... A-7 czy B-20 spełniają tą samą rolę co on, więc blacha w sumie niepotrzebnie zagraca pobocze :D
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Koniec drogi z pierwszeństwem

Postprzez LeszkoII » poniedziałek 16 grudnia 2013, 22:15

To się wpisuje w tendencję oznakowania wszystkiego co popadnie - z drogami wewnętrznymi włącznie (oznakowanie dla idiotów).
A dziwą się później eksperci, że Polak nie wie jak się zachować w okolicy przejścia dla pieszych.

Tak sobie wychowujecie piratów drogowych.... Eksperci od bezpieczeństwa, legislatorzy, na końcu p-osłowie.

W myśl takiego rozumowania, nie dziwię się że istnieją projekty, by D-2 zawinąć 'na złom'.
Ale czy to jest rozwiązanie problemu?
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Koniec drogi z pierwszeństwem

Postprzez Borys_q » wtorek 17 grudnia 2013, 01:57

To się wpisuje w tendencję oznakowania wszystkiego co popadnie - z drogami wewnętrznymi włącznie (oznakowanie dla idiotów).
A dziwą się później eksperci, że Polak nie wie jak się zachować w okolicy przejścia dla pieszych.


I tu się zgadzam, na Grunwaldzkiej w Gdańsku już żaden normalny lewoskręt się nie ostał wszystko na S-3 masakra jakaś, człowiek stoi jak głupi skrzyżowanie puste ale w lewo nie pojedziesz, bo jeszcze z przeciwka, potem tramwajarze potem piesi na poprzecznej i dostajesz strzałeczkę na 4 samochody jak będziesz piąty to znowu stoisz dwa lata.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Koniec drogi z pierwszeństwem

Postprzez taik » wtorek 17 grudnia 2013, 15:56

Borys_q napisał(a):I tu się zgadzam, na Grunwaldzkiej w Gdańsku już żaden normalny lewoskręt się nie ostał wszystko na S-3 masakra jakaś (...)

Nowomoda zachodnioeuropejska.
Wszystko co jest w Polsce pochodzi z rozwiązań zepsutej, dekadenckiej, odmóżdżonej zachodniej europy, a że tam pchają... pchają i u nas :mrgreen:

Ale uczciwie stawiając sprawę, co do S-3. Wzrost poprawy bezpieczeństwa przejazdu przez tak oznakowane skrzyżowanie jest zauważalny (oczywiście nie dotyczy to małych, lokalnych, bezpiecznych skrzyżowań), a że się czeka...
Avatar użytkownika
taik
 
Posty: 807
Dołączył(a): poniedziałek 09 września 2013, 13:36

Re: Koniec drogi z pierwszeństwem

Postprzez Borys_q » wtorek 17 grudnia 2013, 18:32

Wzrost poprawy bezpieczeństwa przejazdu przez tak oznakowane skrzyżowanie jest zauważalny (oczywiście nie dotyczy to małych, lokalnych,


Spadek umiejętności kierowców i głupienie przy awarii sygnalizacji także jest zauważalny.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Koniec drogi z pierwszeństwem

Postprzez Nata » wtorek 17 grudnia 2013, 19:18

Borys_q napisał(a):I tu się zgadzam, na Grunwaldzkiej w Gdańsku już żaden normalny lewoskręt się nie ostał wszystko na S-3 masakra jakaś, człowiek stoi jak głupi skrzyżowanie puste ale w lewo nie pojedziesz, bo jeszcze z przeciwka, potem tramwajarze potem piesi na poprzecznej i dostajesz strzałeczkę na 4 samochody jak będziesz piąty to znowu stoisz dwa lata.

Ciesz się, że macie w ogóle jakieś lewoskręty :D W Poznaniu pół roku temu na jednym z głównych skrzyżowań postawili z trzech stron zakaz skrętu w lewo, bo za dużo kolizji było ;) To dopiero jest poprawa bezpieczeństwa ;)

http://epoznan.pl/news-news-40464-Dolna ... lewoskrety

A przez następny miesiąc drogówka miała wysokie premie ;)
Kurs kat. B - OSK Ekspert (instruktor Filip): 28.07.2012 - 12.10.2012
Egzamin - WORD Poznań: 14.11.2012 - zdany za pierwszym razem
Nata
 
Posty: 107
Dołączył(a): poniedziałek 29 października 2012, 21:41
Lokalizacja: Poznań

Re: Koniec drogi z pierwszeństwem

Postprzez Amos » środa 18 grudnia 2013, 13:46

LeszkoII napisał(a):To się wpisuje w tendencję oznakowania wszystkiego co popadnie - z drogami wewnętrznymi włącznie (oznakowanie dla idiotów).

Drogi wewnętrzne MUSZĄ być oznakowane ze względu na przepis mówiący o włączaniu się do ruchu przy wjeździe z drogi wewnętrznej na drogę publiczną...
To nie prędkość zabija, tylko bezmyslność, złe przepisy i kiepska infrastruktura...
Avatar użytkownika
Amos
 
Posty: 490
Dołączył(a): czwartek 16 października 2008, 14:32
Lokalizacja: Kraków

Re: Koniec drogi z pierwszeństwem

Postprzez LeszkoII » środa 18 grudnia 2013, 15:14

Amos napisał(a):Drogi wewnętrzne MUSZĄ być oznakowane ze względu na przepis mówiący o włączaniu się do ruchu przy wjeździe z drogi wewnętrznej na drogę publiczną...
Tak tak, tylko że ja miałem na myśli oznakowanie za pomocą A-7, D-1. Nie kwestionuję oznakowania D-46/ D-47.

A czy wjazd z drogi wewnętrznej tylko na drogę publiczną jest włączaniem się do ruchu? Wjazd na drogę wewnętrzną z drogi wewnętrznej już nie jest włączeniem się do ruchu?
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Koniec drogi z pierwszeństwem

Postprzez szerszon » środa 18 grudnia 2013, 16:09

Zależy jak oznaczą...a potrafią... :lol:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03


Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 69 gości