HULAJNOGI ELEKTRYCZNE

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: HULAJNOGI ELEKTRYCZNE

Postprzez Cyryl8 » wtorek 26 października 2021, 17:51

i tak i nie.

ostatnio jeżdziłem z przestrzeganiem czasu pracy kierowców dawno, bo podczas szkoleń nie obowiążuje 561/2006, ale podczas wykładów na KW (kwalifikację Wstępną) i SO (Szkolenia Okresowego) mam zajęcia z czasu pracy kierowców.

gdy pracowałem w budownictwie drogowym i miałem przejechać ciągnikiem z naczepą na której była frezarka 32 tony (ładunek ponadnormatywny), aby sprawdzić ile pojazd spali paliwa, ale nie podlegać pod czas pracy kierowców wypisałem sobie zlecenie na szkolenie z ekonomicznej jazdy (kierowca siedział na parwym fotelu), bo wtedy nie podlegam 561/2006.
Cyryl8
 
Posty: 2419
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: HULAJNOGI ELEKTRYCZNE

Postprzez mp0011 » wtorek 26 października 2021, 18:05

A ci znowu - w temacie o hulajnogach robią dysputę o tachografach i martwych strefach...
Czy jest na sali admin? ;)
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: HULAJNOGI ELEKTRYCZNE

Postprzez gumik » wtorek 26 października 2021, 21:00

Nie ma.
Czytał ktoś Ubika?
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3457
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: HULAJNOGI ELEKTRYCZNE

Postprzez Cyryl8 » środa 27 października 2021, 06:52

chodzi Ci o powieść Philipa K. Dicka?

kiedyś. dawno tak.
Cyryl8
 
Posty: 2419
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: HULAJNOGI ELEKTRYCZNE

Postprzez Blacksmith » piątek 29 października 2021, 17:48

mp0011 napisał(a):A ci znowu - w temacie o hulajnogach robią dysputę o tachografach i martwych strefach...
Czy jest na sali admin?

Myślę, że lepsze to jak miałby znowu wjechać szerszon ze swoimi nocnikami i zfajdanymi szwabami :wink:
Avatar użytkownika
Blacksmith
 
Posty: 2050
Dołączył(a): środa 23 marca 2016, 15:54
Lokalizacja: Elbląg/München, w przyszłości Texas

Re: HULAJNOGI ELEKTRYCZNE

Postprzez Cyryl8 » poniedziałek 01 listopada 2021, 10:01

mp0011 napisał(a):A ci znowu - w temacie o hulajnogach robią dysputę o tachografach i martwych strefach...
Czy jest na sali admin? ;)


i literaturze SF
Cyryl8
 
Posty: 2419
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: HULAJNOGI ELEKTRYCZNE

Postprzez waw » niedziela 28 listopada 2021, 03:41

Cyryl8 napisał(a):jeżeli natomiast chodzi Ci o "martwe strefy" w obserwacji kierowcy to po wprowadzeniu dodatkowych lusterek ich prawie nie ma.

Nawet jeśli (co jest nieprawdą) to obecnie Unia Europejska w imię chorych ideologii doprowadza się do kryzysu (nie po raz pierwszy w historii).
Rowerzystów mamy za dużo i ich liczba rośnie, kierowców mamy za mało i ich liczba spada.
Na logikę, kto powinien być bardziej uprzywilejowany w przepisach?

Cyryl8 napisał(a):jeździłem dłuyższy czas ciężarówkami i autobusami i jakoś nic się nie stało.
Oby Ci tak zostało. Natomiast argument od czapy. Większość (jeśli nie wszyscy) kierowcy nie stosują się do ograniczeń prędkości czy sygnalizowania manewrów kierunkowskazem i 99,5% też może powiedzieć że jakoś nic się nie stało.
Wszelkie grafiki z martwym polem (jak te które wstawiłeś) podają zmanipulowany obraz - pokazują sytuację gdy pojazd jest "na prosto". Przy skręcie większość pola widzenia zatrzyma się na burcie naczepy. A większość obecnie wypadków z udziałem skręcającego TIRa i rowerzystów ma miejsce już podczas wykonywania skrętu. Inna sprawa to fakt że nie da się na raz patrzeć we wszystkich kierunkach. Najlepszy przykład - człowiek (pieszy) ma niemal zerową martwą strefę. Ale nie może jednocześnie widzieć co jest przed nim, z jego lewej strony, prawej i za nim. Tak samo kierowca.
Kolejna sprawa to naczepa i burta ze strony przeciwnej do kierunku skrętu. Tam martwej strefy nie wyeliminujesz żadnym lusterkiem. Co najwyżej jakąś kamerą przyczepioną do naczepy ale tego nie stosuje nikt.

Cyryl8 napisał(a):nie bardzo rozumiem
2. brak kierowców w transporcie ma inne przyczyny.
Uwierz mi że nie. Sytuacja nie byłaby tak dramatyczna gdyby odpowiedzialność kierowcy nie przewyższała możliwości normalnego człowieka. Tak jest w transporcie kolejowym czy lotniczym. Tak odpowiedzialność kierującego jest dużo mniejsza a bezpieczeństwo, paradoksalnie, większe.
waw
 
Posty: 1858
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: HULAJNOGI ELEKTRYCZNE

Postprzez LeszkoII » niedziela 28 listopada 2021, 07:18

Ile wynosi droga BEZPIECZNEGO hamowania w przypadku gdy hulajnogą porusza się 100 kg osoba jadąca z prędkością 30 km/h. Przez BEZPIECZNE hamowanie rozumiem takie, żeby kierujący hulajnogą mógł utrzymać się w pojeździe.
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: HULAJNOGI ELEKTRYCZNE

Postprzez Cyryl8 » niedziela 28 listopada 2021, 08:49

waw napisał(a):...Rowerzystów mamy za dużo i ich liczba rośnie, kierowców mamy za mało i ich liczba spada.
Na logikę, kto powinien być bardziej uprzywilejowany w przepisach?.


liczba osób głupich rośnie, mądrych za mało,
liczba oszustów, złodziei rośnie, uczciwych mamy za mało.
na logikę, kto powinien być bardziej uprzywilejowany w przepisach?

czyżby
waw napisał(a):...argument od czapy..


waw napisał(a):...A większość obecnie wypadków z udziałem skręcającego TIRa i rowerzystów ma miejsce już podczas wykonywania skrętu..

możesz przytoczyć jakieś statystyki na których się opierasz?
ja w swoich materiałach mam przyczyny wypadków spowodowanych przez kierowców pojazdów ciężarowych z 2009 i 2010 roku
jeżeli weźmiemy nadmierną prędkość, nie udzielenie pierwszeństwa, najechanie na tył (niezachowanie odległości), zaśnięcie, cofanie, trudno tu doszukać się wykonywania skrętu.
może to dotyczyć jedynie wyprzedzania i omijania.

nie wiem co to znaczy "obecnie", w tej chwili pojazdy typu tir nia mogą wjeżdżać do centórw miast (we Wrocłąwiu jest zakaz do 18t, podobnie jak w innych), tam gdzie mogą spotkać się z rowerzystami, bo próżno ich szukać na autostradach, drogach ekspresowych, na pozostałych drogach poza obszarem zabudowanym też to rzadkość (na 3768 w obszarze zabudowanym zdaryzło się 3232). więc prawdopodobnieństwo spotkania się tira z rowerzystą dzisiaj jest mniejsze nież w 2009, czy 2010 roku, wtedy też listerka klasy V i VI nie były obowiązkowe i zauważenie rowerzysty było mniejsze.

jeszcze jedno:

ilość ofiar na dorgach spada, dotyczy to rowerzystów mimo zwiększającej się liczby pojazdów.
rowerzystów w 2020 roku zgineło na drogach 249 rowerzystów.
88 zginęło w wypadkach spowodowanych przez samych rowerzystów,
z pozostałych:
30 nieustąpienie pierwszeństwa,
4 na przejazdach rowerowych,
22 ofiary odstęp przy wyprzedzaniu,
12 nadmnierna prędkość pojazdu,
2 rowerzystów zginęło przy nieprawidłowym skręcaniu wszystkich pojazdów, więc i pojazdów osobowych, osobowych, autobusów.
https://www.merida-bikes.com/pl-pl/news ... szy+raport
z tej strony możesz ściągnąć raport z ilości i przyczyn wypadków w 2020 autorstwa komendy głównej policji.

ponieważ ze statystyk wynika, że kierowcy pojazdów ciężarowych powodują 8,1% wypadków, to z tych 2 ofiar nieprawidłowego skręcania 8,1% to jest 0,162 osoby rocznie spowodowanych przez kierowców pojazów ciężarowych.

czyżby
waw napisał(a):...argument od czapy..
Cyryl8
 
Posty: 2419
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: HULAJNOGI ELEKTRYCZNE

Postprzez Cyryl8 » niedziela 28 listopada 2021, 08:55

LeszkoII napisał(a):Ile wynosi droga BEZPIECZNEGO hamowania w przypadku gdy hulajnogą porusza się 100 kg osoba jadąca z prędkością 30 km/h. Przez BEZPIECZNE hamowanie rozumiem takie, żeby kierujący hulajnogą mógł utrzymać się w pojeździe.


trudno powiedzić, bo w grę tutaj wchodzą jeszcze: umiejętności i sam użytkownik hulajnogi, bo chodzi o zachowanie rónowagi.
gdy masz 120cm wzrostu i ważysz 120kg, to łatwiej Ci utrzymać równowagę niż cżłowiekowi o wzrości 200m i wadze 80kg, jeżeli jest w pozycji wyprostowanej.

musisz sam sprawdzić.
Cyryl8
 
Posty: 2419
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: HULAJNOGI ELEKTRYCZNE

Postprzez gumik » niedziela 28 listopada 2021, 11:41

waw napisał(a):Rowerzystów mamy za dużo i ich liczba rośnie, kierowców mamy za mało i ich liczba spada.
Co znaczy, że "za dużo", "za mało"? W stosunku do czegoś? Jaka jest optymalna ilość? Na jakiej zasadzie sformułowaleś tą tezę?
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3457
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: HULAJNOGI ELEKTRYCZNE

Postprzez waw » niedziela 28 listopada 2021, 16:35

Cyryl8 napisał(a):liczba osób głupich rośnie, mądrych za mało,
liczba oszustów, złodziei rośnie, uczciwych mamy za mało.
na logikę, kto powinien być bardziej uprzywilejowany w przepisach?
Czy tak właśnie nie powinno być? Z prawem stanowionym jest różnie, ale dla przedsiębiorców to oczywiste że uczciwość wśród pracowników powinna być uprzywilejowana. Nie jest chyba tajemnica że przedsiębiorca chętniej przyjmie kierowcę z wyrokami za alkohol lub spektakularny wypadek niż bez wyroku ale przyłapanego kiedyś za np. kradzież paliwa. A zdarza się że takimi informacjami dzielą się nawet konkurujące ze sobą przedsiębiorstwa.

Natomiast cały czas nie wyjaśniłeś mi jaki sens ma legalność wyprzedzania rowerem z prawej strony skręcającego w prawo i pierwszeństwo przy tym?
Cyryl8 napisał(a):możesz przytoczyć jakieś statystyki na których się opierasz?
ja w swoich materiałach mam przyczyny wypadków spowodowanych przez kierowców pojazdów ciężarowych z 2009 i 2010 roku
To były inne czasy. Rowerzystów było mniej, bezmyślnej infrastruktury rowerowej tym bardziej. Później w imię ideologii najprostszy manewr jakim jest skręt w prawo zamieniono w jeden z najcięższych.

Cyryl8 napisał(a):nie wiem co to znaczy "obecnie", w tej chwili pojazdy typu tir nia mogą wjeżdżać do centórw miast (we Wrocłąwiu jest zakaz do 18t, podobnie jak w innych), tam gdzie mogą spotkać się z rowerzystami, bo próżno ich szukać na autostradach, drogach ekspresowych, na pozostałych drogach poza obszarem zabudowanym też to rzadkość (na 3768 w obszarze zabudowanym zdaryzło się 3232). więc prawdopodobnieństwo spotkania się tira z rowerzystą dzisiaj jest mniejsze nież w 2009, czy 2010 roku, wtedy też listerka klasy V i VI nie były obowiązkowe i zauważenie rowerzysty było mniejsze.
Nie do końca. Nie wiem jak we Wrocławie, ale w innych miastach z zakazów zwolniony jest ruch docelowy i kierowany na objazdy przy wypadkach na ciągach obwodowych. Ryzyko znalezienia się w takiej sytuacji może więc odstraszać od bycia kierowcą. Zwłaszcza że przewozy od miejsca załadunku do rozładunku mało kiedy odbywa się tylko po drogach A i S, choć faktycznie to jedyne drogi gdzie kierujący nie jest intruzem bez żadnych praw.

Cyryl8 napisał(a):w 2020 roku
2020 rok nie jest pod żadnym względem miarodajny i jest to argument chyba oczywisty. Choć spadek nie jest aż tak duży jakiego można spodziewać się po takim spadku ruchu.
Cyryl8 napisał(a):ponieważ ze statystyk wynika, że kierowcy pojazdów ciężarowych powodują 8,1% wypadków, to z tych 2 ofiar nieprawidłowego skręcania 8,1% to jest 0,162 osoby rocznie spowodowanych przez kierowców pojazów ciężarowych.

czyżby
waw napisał(a):...argument od czapy..
W Polsce takie wypadki nie są jeszcze aż tak popularne jak w Niemczech (i oby nie były) ale w branży argument jest podnoszony bardzo często jako przykład sytuacji za którą kierowca ponosi odpowiedzialność mimo że nie ma na nią wpływu. Dla porównania w analogicznych sytuacjach maszynistów kolejowych nazywa się "mordercami mimo woli" co ma wydźwięk częściowo ironiczny. Dla porównania określenie "morderca" względem kierowcy, który niekoniecznie spowodował wypadek pojawia się coraz częściej na poważnie.
Oczywiście martwa strefa to jeden z wielu aspektów i zaklinanie rzeczywistości o 15 lusterkach panoramicznych nie załata dziur kadrowych.
waw
 
Posty: 1858
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: HULAJNOGI ELEKTRYCZNE

Postprzez Cyryl8 » niedziela 28 listopada 2021, 22:27

waw napisał(a):...Natomiast cały czas nie wyjaśniłeś mi jaki sens ma legalność wyprzedzania rowerem z prawej strony skręcającego w prawo i pierwszeństwo przy tym?...


cały czas zapominasz o przepisach z początku ustawy - Prawo o Ruchu Drogowym, które nakazuje nam unikania zagrożenia i utrudnienia ruchu.
jeżeli jadąc rowerem na wprost widząc, że samochód skręca w prawo, to egzekwowanie swojego pierwszeństwa jest złamaniem Art. 3 tego aktu prawnego.

dodatkowo musisz pamiętać, że użytkowników ruchu obowiązuje Art. 4 czyli zasada ograniczonego zaufania, co do zachowania się niezgodnego z zasadami innych użytkowników.

oczywiście są osoby, które swoje pierwszeństwo egzekwują nie bacząc na konsekwencje, ale nie jest to zgodne z PoRD.

jaki ma sens ta legalność?
nie wiem, nie mam na to wpływu, mogę się zastanawiać i 100 lat i nic z tego nie wyjdzie.
ale mogę będąc użytkownikiem na drodze stosować się do przpisów oraz po prostu być człowiekiem i starać się z innymi współużytkować tą drogę, tak aby było to bezpieczne dla nich i dla mnie.

waw napisał(a):...Nie wiem jak we Wrocławie, ale w innych miastach z zakazów zwolniony jest ruch docelowy i kierowany na objazdy przy wypadkach na ciągach obwodowych...


nie wiem czy kiedykolwiek jeździłeś pojazdem ciężarowym lub zajmowałeś się transportem zawodowo.
aby wjechać do miasta trzeba mieć zezwolenie, natomiast docelowo można wjeżdżać tylko:
4:00-6:00
9:00-11:00
20:00-22:00
Cyryl8
 
Posty: 2419
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: HULAJNOGI ELEKTRYCZNE

Postprzez Blacksmith » czwartek 19 maja 2022, 00:57

https://www.portel.pl/prawo-i-porzadek/ ... &wt=0&ns=0

No i już się zaczyna szukanie pieniędzy tam gdzie nie trzeba.

W takim Elblągu z drogami rowerowymi jest bardzo słabo. Tak samo z drogami, które pozwalają na jazdę max 30 km/h. A więc hulajnogowcom w Elblągu pozostaje głównie jechanie chodnikami 4-6 km/h.... czy ta prędkość w ogóle pozwala na jechanie huloajnogą bez wspomagania się nogami? Nie wiem.

Cały czas przeglądam Elbląskie portale gdzie zawsze są podawane wszelkie wypadki komunikacyjne. O wypadku spowodowanym przez hulajnogę czytam raz na ten przysłowiowy... Ruski rok.

Moim zdaniem państwu polskiemu po prostu nie podobają się hulajnogi (bo gdzie tu pieniądze i zysk dla państwa?) więc robią wszystko aby ludzie z tych hulajnóg nie korzystali. Hulajnogi są bardzo pro-ekologiczne, ale widać trzeba je wytępić bo skarbowi państwa nie przynoszą zbyt dużych dochodów.

Zaręczam wam... ja Blacksmith... już za jakiś czas będą mandaty za przekroczenie limitu alkoholu we krwii 0,2 promila dla... pieszego. Tak, tak w Polsce będzie, a intuicja mnie rzadko kiedy zawodzi. Może za 1 rok, za 5, a może za 10 lat, ale tak będzie.
Avatar użytkownika
Blacksmith
 
Posty: 2050
Dołączył(a): środa 23 marca 2016, 15:54
Lokalizacja: Elbląg/München, w przyszłości Texas

Re: HULAJNOGI ELEKTRYCZNE

Postprzez Cyryl8 » czwartek 19 maja 2022, 09:49

Blacksmith napisał(a):...W takim Elblągu z drogami rowerowymi jest bardzo słabo...


po raz kolejny jest poruszony ten problem.

w Elblągu byłem chyba tylko 3 razy i było to dawno, ale znając naszego kolegę i inne miasta tej wielkości nie chce mi się wierzyć, żeby akurat tam sprawy infrastruktury rowerowej były aż tak zaniedbane, więc postanowiłem sprawdzić.

otóż jest spore grono mieszkańców - użytkowników rowerów naciskających władze miejskie o stałą rozbudowę tej infrastruktury, która jest realizowana.

- na samym terenie miasta jest sieć dróg dla rowerów (21 km w 2007), oczywiście mogłoby być więcej, ale nie wydaje się, aby Elbląg odstawał od innych miast.

- przed skrzyżowaniami są stojaki do oparcia nóg dla rowerzystów,

- od kilku lat toczy się dyskusja na temat wypożyczalni miejskiej nie wiem z jakim skutkiem, ale jak podaje urząd miejski można pożyczyć rower za 10zł/h lub 40 zł/doba.

- od 2013 roku rowery można przewozić w komunikacji miejskiej.

- jakiś czas przy urzędzie miejskim była osoba mająca stanowisko oficera rowerowego Elbląga, odpowiedzialna z sprawy infrastruktury rowerowej.

- trzeba wspomnieć, że wokół Elbląga jest sporo ciekawych tras rowerowych (https://www.noclegowo.pl/trasy-rowerowe/elblag/), niektóre z nich są odcinkami międzynarodowych tras rowerowych R1, R10, R64 (https://www.elblag.eu/index.php/departa ... i-rowerowe).

- w galerii handlowej CH Ogrody (Elbląg) jest nawet pomieszczenie na rowery, a we Wrocławiu przed taką galerią jak Magnolia jest przed budynkiem stojak z taliczką, że stojak jest niestrzeżony i nie monitorowany, jakby zapewniając złodziejom komfort bezstresowej pracy.

posumowując:
infrastruktura rowerowa w tym mieście nie odbiega od innych miast, a w okolicy jest chyba więcej tras niż w okolicach innych podobnych miast.
są w Elblągu ludzie, którzy potrafią zadbać o infrastrukturę rowerową, jak i są w tym mieście ludzie potrafiący pokonać łuk tyłem (samochodem).

jest to zupełnie normalne miasto, ani zaniedbane, ani nie zamieszkane przez samych nieudaczników.
Załączniki
Ewidencja ścieżek rowerowych Elbląg.png
Elbląg ścieżki rowerowe.png
Cyryl8
 
Posty: 2419
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości