
To, że to jest pobocze to mi nikt nie wmówi

Dla mnie pozostaje kwestia, czy jest to środkowy pas dzielący pomiędzy 2 jezdniami, czy element jezdni.
I czy można w tym wypadku dostać mandat za:
"Wjeżdżanie na pas między jezdniami: 100 zł"
Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez lith » sobota 06 kwietnia 2013, 01:58
przez silvox » sobota 06 kwietnia 2013, 06:37
przez maryann » sobota 06 kwietnia 2013, 09:16
przez szymon1977 » sobota 06 kwietnia 2013, 09:38
Przypominam, że sposób oznakowania (zastosowane linie poziome i brak odpowiednich sygnalizatorów) wyklucza możliwość, że jest to pas o zmiennym kierunku ruchu. Swoja drogą na oko widać (ja linijki do tego nie potrzebuję), że zastosowane linie nie są liniami służącymi do wyznaczania pasów ruchu.maryann napisał(a):Jeśli to pas do jazdy...
Całe szczęście, bo zrobić tego nie można.maryann napisał(a):Jeśli to pobocze, to można parkować...Tego drugiego na pewno bym nie zrobił!
Kodeks napisał(a):Art. 49.1. Zabrania się zatrzymania pojazdu:
na pasie między jezdniami;
przez lith » sobota 06 kwietnia 2013, 10:31
Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie napisał(a):Rozdział 5. Pasy dzielące
§ 31. Pas dzielący
Pas dzielący powinien mieć szerokość i konstrukcję powierzchni odpowiednie do przeznaczenia oraz wymagań bezpieczeństwa ruchu.
§ 32. środkowy pas dzielący
1. Środkowy pas dzielący drogi poza terenem zabudowy oraz dróg klasy A i S na terenie zabudowy powinien mieć po obu stronach opaski, każdą o szerokości 0,5 m.
2. Właściwości użytkowe opaski, a także jej pochylenie poprzeczne i podłużne powinny być takie same jak pasa ruchu przylegającego do niej.
3. Na opasce nie należy umieszczać żadnych urządzeń, a zwłaszcza kratek ściekowych.
4. Środkowy pas dzielący drogi klasy A i S powinien umożliwiać umieszczenie na nim bariery ochronnej.
5. Środkowe pasy dzielące na drodze klasy A oraz, z zastrzeżeniem § 34, na drodze klasy S powinny spełniać wymagania określone w przepisach techniczno-budowlanych dotyczących autostrad płatnych.
§ 33. Ukształtowanie środkowego pasa dzielącego
1. Ukształtowanie i konstrukcja powierzchni środkowego pasa dzielącego powinna umożliwiać spływ wód opadowych i przejęcie tych wód w obrębie pasa dzielącego, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Dopuszcza się spływ wód z utwardzonego pasa dzielącego na jezdnię, pod warunkiem że materiał utwardzający pas dzielący nie będzie zanieczyszczać jezdni, a spływ z powierzchni pasa będzie równomierny.
§ 34. Krawężnik pasa dzielącego
Na terenie zabudowy oraz w obrębie skrzyżowań i węzłów pas dzielący na drodze klasy S i drogach niższych klas może być obramowany krawężnikiem, jeżeli uzyskuje się lepsze warunki odwodnienia lub utrzymania drogi.
przez LeszkoII » sobota 06 kwietnia 2013, 10:32
2.2.2.1. Linia krawędziowa - przerywana szeroka i wąska.
(...)
Ponadto znaki te stosuje się w celu:
– przedłużenia krawędzi jezdni na skrzyżowaniach (P-
7a),
– wyznaczenia przejazdów przez pasy dzielące jezdnie (P-7a)
(...)
przez lith » sobota 06 kwietnia 2013, 10:35
przez LeszkoII » sobota 06 kwietnia 2013, 10:37
I tak właśnie ma być. Zastosowano tam tzw. azyl dla pieszych lub potocznie "kładkę".lith napisał(a):Tylko, że uznanie tego typu rozwiązań za 2 jezdnie niesie za sobą pewne konsekwencje. Np. traktowanie przejść dla pieszych przez poszczególne jezdnie jako 2 oddzielne.
przez lith » sobota 06 kwietnia 2013, 10:44
przez szymon1977 » sobota 06 kwietnia 2013, 10:45
Po co szukasz w przepisach, które jako kierującego Cię bezpośrednio nie dotyczą?lith napisał(a):Ja o pasach dzielących wszędzie znajduję tylko coś takiego:
W moim poprzednim poście masz wystarczającą ilość informacji, aby mieć pewność , e jeżeli wyprzedzasz po tym czymś co jest na środku postępujesz niezgodnie z prawem.lith napisał(a):Ja chcę na serio się czegoś dowiedzieć.
Ale Ty nic niem masz tutaj nic do uznawania!? Z przepisów wyraźnie wynika, że jest to pas dzielący a nie pas ruchu. Przestaniesz po nim jeździć, zarośnie trawą to Ci się sytuacja wyklaruje.lith napisał(a):Tylko, że uznanie tego typu rozwiązań za 2 jezdnie niesie za sobą pewne konsekwencje.
W czym problem?lith napisał(a):Np. traktowanie przejść dla pieszych przez poszczególne jezdnie jako 2 oddzielne.
przez lith » sobota 06 kwietnia 2013, 10:48
przez LeszkoII » sobota 06 kwietnia 2013, 10:53
Wiele zależy od kontekstu w jakim użyto P-7a/b. Na rysunku użyto ich jako wyznaczenie lub oddzielenie pasa dzielącego jezdniE.lith napisał(a):Torowisko w środku pomiędzy tymi liniami krawędziowymi coś zmienia? Z dwóch jezdni robi się nagle 1 jezdnia z wydzielonym torowiskiem?
przez szymon1977 » sobota 06 kwietnia 2013, 11:06
Torowisko wydzielone z jezdni nie jest częścią jezdni, choć asfalt może Cię zmylić.lith napisał(a):Torowisko w środku pomiędzy tymi liniami krawędziowymi coś zmienia? Z dwóch jezdni robi się nagle 1 jezdnia z wydzielonym torowiskiem?
przez lith » sobota 06 kwietnia 2013, 11:12
szymon1977 napisał(a):Jeżeli torowisko masz oddzielone liniami ciągłymi to masz dwie oddzielne jezdnie i torowisko.
przez LeszkoII » sobota 06 kwietnia 2013, 11:48
A jak odróżnisz wizualnie linie P-7b od P-2bszymon1977 napisał(a):Jeżeli torowisko masz oddzielone liniami ciągłymi to masz dwie oddzielne jezdnie i torowisko.