ASGRAF pytania

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

ASGRAF pytania

Postprzez asfalt » niedziela 30 lipca 2006, 12:28

Mam do Was pytanie - może pomożecie. Nie rozumiem pytań: 222, 243, 373 i 487 z tego wydawnictwa. Ad 371 - dlaczego odpowiedź jest 70 km/h, skoro samochód z przyczepą na drodze o dwoch pasach w każdym kierunku może jechać poza obszarem zabudowanym może jechać 80 km/h...
Ad 487 - dlaczego w odpowiedziach jest o pasku klinowym? :/
Co do reszty - proszę opiszcie jak rozumiecie te pytania...
Avatar użytkownika
asfalt
 
Posty: 50
Dołączył(a): sobota 29 lipca 2006, 16:19

Postprzez cman » niedziela 30 lipca 2006, 13:33

Ad 222
Pojazd numer 1 znajduje się na drodze podporządkowanej, na której umieszczono znak STOP, przepuszcza pojazdy 2 i 3 jadące drogą główną.

Ad 243
Pojazd numer 1 jest nieprawidłowo zaparkowany, ponieważ znajduje się w odległości 10 m od znaku oznaczającego przystanek autobusowy (powinien być zaparkowany min. 15 m od tego znaku). Pojazd numer 2 jest prawidłowo zaparkowany, ponieważ pozostawił 1,5 m szerokości chodnika. Pojazd nr 3 jest nieprawidłowo zaparkowany, ponieważ pozostawił tylko 1 m szerokości chodnika.

Ad 373
Pojazd ciągnący przyczepę, znajduje się na drodze ekspresowej, a na takiej drodze, dopuszczalna prędkość takiego pojazdu wynosi 80 km/h.

Ad 371
Pojazd ciągnący przyczepę mógłby jechać 80 km/h na drodze dwujezdniowej, o dwóch pasach ruchu dla każdego kierunku poza obszarem zabudowanym. Droga, w tym pytaniu jest jednojezdniowa, a więc 70 km/h.

Ad 487
Taka kontrolka informuje o tym, że akumulator nie jest ładowany. Silnik jest połączony z alternatorem paskiem klinowym. Jednym z powodów braku ładowania może być słaby naciąg paska (ślizganie), jego zerwanie itp., więc zalecają w takiej sytuacji sprawdzić pasek klinowy.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: ASGRAF pytania

Postprzez scorpio44 » niedziela 30 lipca 2006, 15:20

asfalt napisał(a):Ad 487 - dlaczego w odpowiedziach jest o pasku klinowym? :/

No i tak to właśnie jest, jak na kursach nie uczą nawet podstaw z budowy silnika i obsługi samochodu... W sumie nie wiemy, czy Asfalt zaczął już kurs (a może jest w jego trakcie), ale nawet i po kursie pewnie by nie wiedział, co ma kontrolka od akumulatora do paska klinowego. Zgroza...

Asfalt, kiedy zapali Ci się ta kontrolka, to pierwsza myśl, która ma przyjść Ci do głowy, to "pasek". ;) :D
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Re: ASGRAF pytania

Postprzez as » niedziela 30 lipca 2006, 15:29

scorpio44 napisał(a):No i tak to właśnie jest, jak na kursach nie uczą nawet podstaw z budowy silnika i obsługi samochodu...

a nie prawda bo ja zaczęłam dopiero niedawno kurs a już mi wyjaśniali w jaki sposób ta kontrolka związana jest z paskiem klinowym...chociaż może w innych firmach tego nie mówią (tego nie wiem) ale moja jest naprawdę the best i uczą wszystkiego co powinien wiedzieć kierowca a nie tylko tego co jest potrzebne do zdania egzaminu....
przyjaciel to ten, który wie o tobie wszystko.... i nadal cię kocha;)
Avatar użytkownika
as
 
Posty: 93
Dołączył(a): piątek 21 lipca 2006, 19:10
Lokalizacja: Zamość

Postprzez asfalt » niedziela 30 lipca 2006, 18:32

otóż mam na razie jedynie kartę motorowerową i chcę sprawdzić ile potrafiłbym z teorii, także jak widać, nie zacząłem jeszcze kursu... stąd pewnie moje pytania
Avatar użytkownika
asfalt
 
Posty: 50
Dołączył(a): sobota 29 lipca 2006, 16:19

Postprzez asfalt » poniedziałek 31 lipca 2006, 10:05

cman napisał(a):
Ad 243
Pojazd numer 1 jest nieprawidłowo zaparkowany, ponieważ znajduje się w odległości 10 m od znaku oznaczającego przystanek autobusowy (powinien być zaparkowany min. 15 m od tego znaku). Pojazd numer 2 jest prawidłowo zaparkowany, ponieważ pozostawił 1,5 m szerokości chodnika. Pojazd nr 3 jest nieprawidłowo zaparkowany, ponieważ pozostawił tylko 1 m szerokości chodnika.

Ad 371
Pojazd ciągnący przyczepę mógłby jechać 80 km/h na drodze dwujezdniowej, o dwóch pasach ruchu dla każdego kierunku poza obszarem zabudowanym. Droga, w tym pytaniu jest jednojezdniowa, a więc 70 km/h.



Dziękuję za odpowiedzi poza tym, jednak mam pytania nadal do tych dwóch.
Ad 243 - skoro musi być 15 m od przystanku, to wg mnie, zakladając, że pojazd ma 2 m długości (taka długość jest pomiędzy grotem strzałki a końcem chodnika...), pojazd drugi jest też źle zaparkowany, bo będzie gdzieś koło 12,5 metrów od przystanku, mimo że zostawił 1,5 m chodnika... a potrzeba 15 metrow od przystanku, sam napisales... trzeci pojazd jest zaparkowany zatem ok. 15 metrow od słupka przystanku, ale znów za mało miejsca pozostawił na chodniku. Więc wg mnie żaden nie jest dobrze zaparkowany, a w odpowiedziach jest inaczej..

Ad 371
Mówiąc "dwujezdniowa" rozumiem, że jest to droga, w której jedna część (czyli dwa pasy), musi być fizycznie rozdzielona, np. pasem zieleni albo barierką od drugiej, tak?
Avatar użytkownika
asfalt
 
Posty: 50
Dołączył(a): sobota 29 lipca 2006, 16:19

Postprzez cman » poniedziałek 31 lipca 2006, 11:36

Ad 243
Faktycznie, gdyby się szczegółowo przyjrzeć, to można zauważyć, że właściwe proporcje nie zostały zachowane i wygląda, że pojazd nr 2 jest zaparkowany za blisko znaku. Nie byłoby żadnych wątpliwości, gdyby narysowali 3 strzałki od znaku, dla każdego pojazdu, tak jak dla każdego narysowali na chodniku.

Ad 371
Tak, droga dwujezdniowa jest wtedy, gdy pas (pasy) o przeciwnych kierunkach ruchu są oddzielone pasem zieleni.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez invx » poniedziałek 31 lipca 2006, 11:51

w nowych samochodach to ze przyczyna nie ladowania akumulatora bedzie wina paska to jest jak 1/1000000 :roll:
invx
 
Posty: 495
Dołączył(a): poniedziałek 17 lipca 2006, 20:40

Postprzez scorpio44 » poniedziałek 31 lipca 2006, 12:34

invx napisał(a):w nowych samochodach to ze przyczyna nie ladowania akumulatora bedzie wina paska to jest jak 1/1000000 :roll:

A to dlaczego niby? Sugerujesz, że w nowych samochodach tak częste są awarie alternatora itp.?
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez invx » poniedziałek 31 lipca 2006, 20:53

napoczatek to sugeruje zeby po ujrzeniu takowej kontrolki zobaczyc czy aby napewno silnik mamy wlaczony (a nie przekrecony kluczyk o 1 czy 2 pozycje) :D

nowe samochody maja co iles tam km ustalone przeglady servisowe na ktorych to sie wymienia/sprawdxza takie wlanise rzeczy jak paski, swiece itp, takie ktore statystycznie po tym okresie moga przyspozyc klopotow (pomijajac tych co maja gdzies te przeglady :), ja kiedys bede mial je gdzies :P). A druga rzecz to komputery ... dzisiaj diagnostyke samochodu zaczyna sie od podpiecia go pod komputer, a samym ladowaniem tez komputerek steruje. Komputer moze np. wogule nie pozwolic zakrecic rozrusznikiem jesli uzna ze akumulator jest niewystarczajaco naladowyny, poprostu rozlaczy styki przekaznika i koniec :P I pewnie ma 50 innych powodow ze zabroni dostepu do akumulatora :wink:

no moze z tym 1/1000000 przesadzilem :lol: ale takie pytanie jest poprostu smieszne. Pomijajac fakt ze zeby sie do takiego paska w niekturych autkach dostac to trzeba juz pol samochodu rozebrac (no nie doslownie :)) :P

ale co do tego ze powinni uczyc podstaw budowy samochodu, czy zasade dzialania silnika spalinowego (ktora to mimo rozwoju motoryzacji wciaz pozostaje takasama) to nie mam watpliwosci !! A darowac sobie powinni sobie sprawdzanie oleju ... plynow etc. Bo tego i tak przecietny user nie sprawdza i tak, a w kazdym samochodzie jest to inaczej rozwiazane. Juz predzej powinni uczyc zmiany kola (wbrew pozora nie dla wszytskich jest to rzecza oczywista :D)


P.S.
szkoda ze nie pisza jak w rowerach - aby przed kazda jazda sprawdzic polaczenia srubowe :lol:
invx
 
Posty: 495
Dołączył(a): poniedziałek 17 lipca 2006, 20:40

Postprzez Tomek_ » poniedziałek 31 lipca 2006, 21:40

invx napisał(a):ale co do tego ze powinni uczyc podstaw budowy samochodu, czy zasade dzialania silnika spalinowego (ktora to mimo rozwoju motoryzacji wciaz pozostaje takasama) to nie mam watpliwosci !! A darowac sobie powinni sobie sprawdzanie oleju ... plynow etc. Bo tego i tak przecietny user nie sprawdza i tak, a w kazdym samochodzie jest to inaczej rozwiazane. Juz predzej powinni uczyc zmiany kola (wbrew pozora nie dla wszytskich jest to rzecza oczywista :D)


Jestem ciekaw co zrobisz jak silnik "zje" czesc oleju i na drodze zapali sie kontrolka od smarowania. Bedziesz wtedy holowal samochod do warsztatu, zeby dolali Ci pare mililitrow oleju? Ze spryskiwaczami tez do serwisu bedziesz jezdzil?
Kat. B i C za pierwszym podejściem.
Testy na prawo jazdy 2013
Avatar użytkownika
Tomek_
 
Posty: 1090
Dołączył(a): czwartek 22 września 2005, 12:39
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez scorpio44 » poniedziałek 31 lipca 2006, 22:14

invx napisał(a):napoczatek to sugeruje zeby po ujrzeniu takowej kontrolki zobaczyc czy aby napewno silnik mamy wlaczony (a nie przekrecony kluczyk o 1 czy 2 pozycje)

Tak. Jak podczas jazdy zapali mi się kontrolka od akumulatora, to na pewno dlatego, że mam silnik zgaszony, a kluczyk przekręcony o 1 lub 2 pozycje. :D :D :D :D :D :D :D :D Dzięki za dobrą radę.

A ogólnie to podaj, z jakiej innej przyczyny, częstszej niż luźny pasek, taka kontrolka zapala się podczas jazdy. No bo żadnej nie podałeś.
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez invx » poniedziałek 31 lipca 2006, 23:08

alez nikogo nie namawiam do warsztatow (sam nie jestem ich zwolennikiem) :)
sprawdzanie poziomow plynow, miejsca ich wlewow sa rozne dla kazdego samochodu. Od tego gdzie co i jak jest manual. I kazdy kto chce sie tego dowiedziec tam zagladnie (a kto nie chce to i tak wezwie servis jak mu zabraknie oleju :)). A predzej zlapiemy gume niz "zja nam olej" - wiec dlaczego nie ucza zmiany kola (dla mnie jest to akurat oczywiste, ale widzialem juz jak panienki w szpilkach, probowaly "odkrecic" sruby zakladajac klucz i go sciagajac (myslac ze sruba wyjdzie z kluczem :lol:)) ?

zaryzykuje stwierdzenie ze brak ladowania bedzie czesciej wina elektroniki (komputera) niz paska (m.in. z przyczyn w/w :wink:). Pozatym jak pisalem dostanie sie do paska, to teraz kwestia posciagania kilku reczy, na drodze dla przecietnego uzytkownika to jest sen 8)

a co do postu tomka to dla przecietnego usera bardziej jest oplacalna wizyta w servisie i dolanie paru kropelek oleju 8), kto sam nie wymienia oleju (przecietny user tego nie robi), temu nie bedzie sie nijak oplacalo wozic w bagazniku butelki 1l za 80 zl. (tyle kosztuje elf syntetic :P), ktorej nie zuzyje i za 10 lat.

zaznaczam ze mowie o autkach nowych - nie typu polonez :)

P.S.
nie jestem przecietnym userem, i watpie czy moj przyszly samochod kiedykolwiek servis odwiedzi 8)
invx
 
Posty: 495
Dołączył(a): poniedziałek 17 lipca 2006, 20:40

Postprzez Tomek_ » wtorek 01 sierpnia 2006, 00:03

invx napisał(a):nie jestem przecietnym userem, i watpie czy moj przyszly samochod kiedykolwiek servis odwiedzi 8)


:D :D :D Jak juz go kupisz, zobaczysz jak daleko jestes w bledzie :)
Kat. B i C za pierwszym podejściem.
Testy na prawo jazdy 2013
Avatar użytkownika
Tomek_
 
Posty: 1090
Dołączył(a): czwartek 22 września 2005, 12:39
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez miros » wtorek 01 sierpnia 2006, 01:40

A darowac sobie powinni sobie sprawdzanie oleju ... plynow etc. Bo tego i tak przecietny user nie sprawdza i tak,


cos czuje, ze twoj samochod bedzie mial ciezki zywot z toba.
sprawdzanie oleju to podstawa (przynajmniej przed kazda dluzsza podroza)
no chyba, ze chcesz przegrzac/zatrzec sobie silnik - twoja wola.

to samo tyczy sie sprawdzania poziomu plynu chlodzacego.
nie sprawdzasz = szybsza wizyta w serwisie

sam sie przyznam, ze oleju nigdy jeszcze sam nie dolewalem, ale kontroluje jego poziom i jesli cos jest nie tak, to uderzam do serwisu.

Komputer moze np. wogule nie pozwolic zakrecic rozrusznikiem jesli uzna ze akumulator jest niewystarczajaco naladowyny, poprostu rozlaczy styki przekaznika i koniec I pewnie ma 50 innych powodow ze zabroni dostepu do akumulatora


hmmm, a mi sie tak wydaje, ze akumulator powinien byc jak najczesciej ladowany, wiec jesli nie jest ladowany to znaczy, ze albo cos jest z alternatorem, albo z paskiem. jakos nie widze przyczyn, dla ktorych komputer mialby zabronic ladowania akumulatora.

no ale to tylko tak na zdrowy rozsadek, bo specem nie jestem.
na nowym forum od 05 Lip 2002, na starym od 2001
kat B: wydane 15.04.02
zdane za pierwszym.

Obrazek
Avatar użytkownika
miros
 
Posty: 2049
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:55
Lokalizacja: warszawa

Następna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 75 gości