W trakcie przebiegu egzaminu musisz wykazać się umiejętnością zawracania.
c) zawracanie na drodze jednojezdniowej - dwukierunkowej -
możliwość wykonania manewru przy wykorzystaniu infrastruktury
drogowej (bramy, wjazdy, podjazdy, zatoczki itp.) - zawracanie
musi odbyć się przy użyciu biegu wstecznego
- miejsce do zawracania wyznacza egzaminator.
Jak widzisz jest tu pewna dowolność sposobu wykonania tego manewru, niemniej musi być w nim użyty bieg wsteczny.
Co do określenie "zawracanie na 3" (właściwie z wykorzystaniem szerokości drogi ;) ) to wzięło to się z kryterium oceny zawracania przy egzaminowaniu na kategorie C, C1, a konkretnie z tego zapisu:
) 1)właściwe sygnalizowanie zamiaru zmiany kierunku
jazdy,
2) sposób zawracania:
a) nie więcej niż 3 zmiany kierunku jazdy,
b) nienajeżdżanie na krawężniki (dopuszcza się
dotknięcie i dojechanie do krawężnika).
Podkreślam: to są kryteria dotyczące kat. C, C1 - przy kat.B nie ma zapisu ograniczającego do 3 zmiany kierunku jazdy, niemniej jednak po co wykonywać ich więcej, skoro 3 w zupełności wystarczają :D:D
P.S. Co do prawego kierunkowskazu przed zatrzymaniem, to jest on zbędny - najważniejsze jest upewnienie się, czy to zatrzymanie nie spowoduje utrudnień w ruchu, oraz upewnienie się o możliwości rozpoczęcia wykonywania manewru...
Przychylam się do zdania cmana - sygnalizacja nie może być myląca dla innych użytkowników dróg - skoro planujemy zawracając kręcić w lewo to nie migamy chwilę wcześniej w prawo...... A skoro zatrzymujemy się prosto na pasie i nie planujemy skręcać z niego w prawo to po co w prawo migać??