Przejście dla pieszych

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Przejście dla pieszych

Postprzez Borys_q » czwartek 11 kwietnia 2013, 13:26

O ile muszę zmniejszyć prędkość, aby nie narazić na niebezpieczeństwo kogoś, kogo nie ma?


O tyle żeby nie narazić na niebezpieczeństwo tego kogo potencjalnie mogłeś nie zauważyć, kwestia jak bardzo prawdopodobne jest niezauważenie kogoś to już jest inna sprawa.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Przejście dla pieszych

Postprzez szymon1977 » czwartek 11 kwietnia 2013, 18:06

Borys_q napisał(a):O tyle żeby nie narazić na niebezpieczeństwo tego kogo potencjalnie mogłeś nie zauważyć...
Moje zielone światło + czerwone dla pieszych + Art.4. = zmniejszenie prędkości o 0 km/h.

Słyszałem, że nie którzy egzaminatorzy wymagają, aby przed każdym PDP chociaż zdjąć nogę z gazu...
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Przejście dla pieszych

Postprzez Drezyna » czwartek 11 kwietnia 2013, 18:31

szymon1977 napisał(a): Moje zielone światło + czerwone dla pieszych + Art.4. = zmniejszenie prędkości o 0 km/h

=wykroczenie + mandat + punkty karne + skierowanie na terapię w zakresie rozumienia słowa "zmniejszenie".
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: Przejście dla pieszych

Postprzez jasper1 » czwartek 11 kwietnia 2013, 19:32

A co powiecie na taką sytuację: jadę prosto, z daleka widzę, że przed przejściem zapala się czerwone światło; noga z gazu, dojeżdżam do stojących przed przejściem pojazdów, ale gdy jestem jakieś 20m od przejścia i właśnie mam sie zatrzymać, to zapala się zielone. W tej sytuacji "dwójka" i przyśpieszam. W tej sytuacji to ja zwolniłam czy przyśpieszyłam przed przejścim? I co na to przepisy, tak w kontekście tego co mówi D-6 :wink: ? (bo egzaminator był zachwycony :D )
Strach przed porażką, przed wyjściem na głupka to główna przeszkoda w uczeniu się
Genius is one percent inspiration and ninety-nine percent perspiration
jasper1
 
Posty: 2233
Dołączył(a): wtorek 12 lutego 2013, 00:04

Re: Przejście dla pieszych

Postprzez szymon1977 » czwartek 11 kwietnia 2013, 20:22

170 napisał(a):§ 47.4.Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiązany zmniejszyć prędkość...
Jeżeli egzaminator (tak jak niektórzy dyskutanci) skończył czytanie w tym miejscu to faktycznie nie będzie zadowolony.

170 napisał(a):§ 47.4.Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych miejscach lub na nie wchodzących lub wjeżdżających.
A faktycznie to jeżeli nie narazisz na niebezpieczeństwo pieszych znajdujących się lub wchodzących na PDP (bo takich nie ma) to znak D-6 nie tylko nie zobowiązuje Cię do zmniejszenia prędkości, ale także nie zabrania Ci przyspieszać.
Ostatnio zmieniony czwartek 11 kwietnia 2013, 20:44 przez szymon1977, łącznie zmieniany 1 raz
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Przejście dla pieszych

Postprzez jasper1 » czwartek 11 kwietnia 2013, 20:32

[quote="szymon1977Jeżeli egzaminator (tak jak niektórzy dyskutanci) skończył czytanie w tym miejscu to faktycznie nie będzie zadowolony.[/quote]

To, że egzaminator był zachwycony nie było ironiczne, była jedynie moja radość z jego zachwytu, ale i z jego zachwytu wzięło się moje pytanie. Wszak sytuacji w których przed przejściem przyśpieszam zamiast zwalniać jest mnóstwo, praktycznie każde ruszanie na światłach na skrzyżowaniu.
Strach przed porażką, przed wyjściem na głupka to główna przeszkoda w uczeniu się
Genius is one percent inspiration and ninety-nine percent perspiration
jasper1
 
Posty: 2233
Dołączył(a): wtorek 12 lutego 2013, 00:04

Re: Przejście dla pieszych

Postprzez Drezyna » czwartek 11 kwietnia 2013, 20:46

jasper1 napisał(a):I co na to przepisy...
Jak to co, dostosowałeś się do nich zmniejszając prędkość etc. Natomiast jazda ze stałą prędkością lub wyłącznie jej zwiększanie nie spełnia wymagań, bowiem propozycja szymon1977 by: "zmniejszyć prędkość tak, by ją zwiększyć" jest idiotyczna.
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: Przejście dla pieszych

Postprzez szerszon » czwartek 11 kwietnia 2013, 22:14

szymon1977 napisał(a):
Słyszałem, że nie którzy egzaminatorzy wymagają, aby przed każdym PDP chociaż zdjąć nogę z gazu...
To akurat nie jest taki głupi pomysł.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Przejście dla pieszych

Postprzez maryann » piątek 12 kwietnia 2013, 10:18

... nawet nie w kontekście prędkości, ale nogi- by była gotowsza do hamowania.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Przejście dla pieszych

Postprzez szymon1977 » piątek 12 kwietnia 2013, 15:10

Drezyna napisał(a):...propozycja szymon1977 by: "zmniejszyć prędkość tak, by ją zwiększyć" jest idiotyczna.
To nie moja propozycja. Moja propozycja to przeczytać jeszcze raz przepis i nie czuć się zobowiązanym przez znak D-6 do zmniejszenia prędkości jeżeli nie ma pieszych na PDP i wchodzących na PDP.

szerszon napisał(a):To akurat nie jest taki głupi pomysł.
Może i nie głupi, ale raczej nie powinno się na egzaminie wymagać czegoś, do czego PoRD nie zobowiązuje.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Przejście dla pieszych

Postprzez szerszon » piątek 12 kwietnia 2013, 19:20

szymonie
PoRD zobowiązuje do zachowania ostrożności a w niektórych przypadkach szczególnej.
Zbliżając się do jakiegokolwiek miejsca, gdzie występuje możliwość przecięcia się kierunków ruchu pomimo pierwszeństwa lub zielonego sygnału wzmagamy czujność.
Albo przez wzmożoną obserwację, albo przynajmniej zdjęcie nogi z gazu-nie tam, aby od razu po hamulcach...
Generalnie zgodzę się z twoim punktem widzenia po mojej lekkiej modyfikacji. :D
Drezyna przesadza, chociaż ciężko ganić go o troskę dla pieszych. :D
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Przejście dla pieszych

Postprzez Drezyna » piątek 12 kwietnia 2013, 21:29

szerszon napisał(a):Drezyna przesadza...

Dzięki, ale to nie ja napisałem "zmniejszyć prędkość tak...", ino minister.
Natomiast teoria, "zmniejszania prędkości tak, aby przyspieszyć" prowadzi do dowolności interpretacji wszelkich pojęć, co potocznie nazywamy głupotą.
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: Przejście dla pieszych

Postprzez szymon1977 » piątek 12 kwietnia 2013, 23:20

szerszon napisał(a):PoRD zobowiązuje do zachowania ostrożności a w niektórych przypadkach szczególnej.
Zbliżając się do jakiegokolwiek miejsca, gdzie występuje możliwość przecięcia się kierunków ruchu pomimo pierwszeństwa lub zielonego sygnału wzmagamy czujność.
Tylko na pustej drodze albo przy zielonym świetle i grzecznie stojących pieszych to od obowiązku zachowania szczególnej ostrożności do zmniejszenia prędkości jeszcze trochę brakuje. Zwróć też uwagę, że zarówno cała dyskusja jak i moja wypowiedź dotyczy rzekomego zobowiązania kierującego przez znak D-6 do zmniejszenia prędkości przed każdym PDP niezależnie od sytuacji.

Co do zdjęcia nogi z gazu i przełożenia jej na pedał hamulca to w sytuacji, w której spodziewać się możemy potrzeby awaryjnego hamowania zdecydowanie dobry nawyk.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Przejście dla pieszych

Postprzez Drezyna » sobota 13 kwietnia 2013, 14:51

szymon1977 napisał(a): ... rzekomego zobowiązania kierującego ...

Słynne rozporządzenie w sprawie rzekomych znaków i sygnałów? Coraz lepiej...
Po raz ostatni zdanie:
"jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo"
1. oznacza bezwzględny obowiązek zmniejszenia prędkości
2. prędkość musi być zmniejszona o taką wartość, aby nie narazić na niebezpieczeństwo...
3. wartość zmniejszenia prędkości musi być dodatnia, gdyż w przeciwnym przypadku nie spełniamy warunku 1

Propozycja szymona1977 aby utrzymać prędkość lub przyspieszyć przed przejściem jest wykroczeniem, bowiem jeśli "nie zmniejszam prędkości" to również "nie zmniejszam jej tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo", a więc nie robię tego, co nakazuje rozporządzenie. O faktach się nie dyskutuje.
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: Przejście dla pieszych

Postprzez LeszkoII » sobota 13 kwietnia 2013, 15:57

Wytłumaczy ktoś, na czym polega zmniejszenie prędkości(=zwolnienie) powodujące zwiększenie prędkości? Nijak nie mogę sobie tego wyobrazić.
Drezyna napisał(a):3. wartość zmniejszenia prędkości musi być dodatnia, gdyż w przeciwnym przypadku nie spełniamy warunku 1
A kiedy będzie ujemna? Cofając? :hmm:
Ustawodawcy chodziło o wymuszenie ujemnego przyspieszenia czyli zmniejszania prędkości w czasie.
Przynajmniej mnie tak w szkole uczono, że zmianę prędkości mierzy się w jednostkach przyspieszenia.
(f(v(t))dt<0 --> hamowanie, f(v(t))dt=0 --> prędkość stała, f(v(t))dt>0 --> zwiększanie prędkości, pochodne w punktach np. Tx


Żeby móc narazić kogoś, potrzeba spełnić warunki:
a.) widzieć pieszych w odległości bezpośredniej przy przejściu(stojących lub wchodzących),
b.) nie widzieć obszaru graniczącego bezpośrednio z PDP(bo zostało ono zasłonięte lub warunki atmosferyczne uniemożliwiają zaobserwowanie) - wtedy nie ma pewności, czy się kogoś narazi czy nie , więc zakłada się, że można narazić.

Będąc pewnym poza wszelką wątpliwością(szczególna ostrożność), że w okolicy PDP nie ma nikogo, kogo można by było narazić na niebezpieczeństwo, nie jest wymagane zmniejszenie prędkości, które wiąże się z treścią znaku D-6x.
To by tłumaczyło, dlaczego zawsze należy zachować szczególną ostrożność, nawet jeśli działa sygnalizacja. Nagle może się popsuć lub przejść w tryb ostrzegawczy.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości