Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez szymon1977 » poniedziałek 01 lipca 2013, 14:49
przez KamilDsD » poniedziałek 01 lipca 2013, 14:51
przez szymon1977 » poniedziałek 01 lipca 2013, 15:01
Nie, nie musisz. PRZEZ skrzyżowanie przejeżdżasz łukiem nie zmieniasz kierunku jazdy NA skrzyżowaniu. Taka subtelna różnica, być może w niektórych sytuacjach trudna do sprecyzowani. Wystarczy zwrócić uwagę, czy na tabliczce T-6 droga z pierwszeństwem przejazdu jest przedstawiona jako łuk, czy jak dwa odcinki prostych, które na skrzyżowaniu załamują się.KamilDsD napisał(a):więc kierunek muszę włączyć.
przez KamilDsD » poniedziałek 01 lipca 2013, 15:04
inteligentnych
przez szymon1977 » poniedziałek 01 lipca 2013, 15:11
A jeżeli z lewej strony także byłaby droga, a tabliczka T-6 wyglądałaby jak poniżej to przejeżdżając drogą z pierwszeństwem przejazdu łukiem przez skrzyżowanie także włączyłbyś lewy kierunkowskaz? Widzisz już różnicę pomiędzy skręceniem NA skrzyżowaniu w lewo a przejazdem PRZEZ skrzyżowanie łukiem w lewo? Wielu nie widzi. Niestety nie tylko kierowców, ale nawet instruktorów i egzaminatorów.KamilDsD napisał(a):Zostańmy przy tym że tam trzeba włączyć kierunek żeby nie mylić innych kierowców i tak będę robił
przez cierpnik » poniedziałek 01 lipca 2013, 15:21
przez szymon1977 » poniedziałek 01 lipca 2013, 15:38
Chyba najpierw należałoby wskazać jakikolwiek zapis, który pozwoliłby drogowcom przedstawić na tabliczce T-6 służącej do poinformowania o rzeczywistym przebiegu drogi z pierwszeństwem na przedstawienie tej drogi w sposób niezgodny z rzeczywistością.cierpnik napisał(a):Chyba, że kolega Szymon wskaże w Dz U 220, że jest rozróżnienie pomiędzy łukiem na tabliczce a łamańcem.
Nie proś o definicję, której nie ma.cierpnik napisał(a):Poproszę zatem o definicję manewru skrętu.
Zanim napiszesz, że coś należy poczytaj "220" i zastanów się, czy zgodnie z prawem na terenie zabudowanym w ogóle zrobić to wolno.cierpnik napisał(a):I dlatego na drogach z pierwszeństwem które biegną łukiem należy stawiać A-6 a nie D-1.
Jak na terenie zabudowanym do D-1 to masz przejazd łukiem i dwa możliwe z tego łuku skręty, a jak poza terenem zabudowanym do A-6... to także masz przejazd łukiem i dwa możliwe z tego łuku skręty.cierpnik napisał(a):Jak do D-1 to masz dwa skręty w lewo.
przez LeszkoII » poniedziałek 01 lipca 2013, 16:08
A jeśli Szymon nie ma racji, to co? Moim zdaniem i nie tylko moim(bo temat był/jest poruszany raz po raz) - Szymon nagina przepisy dotyczące znaków A-6x do znaku D-1. Nie ma ku temu uprawnień wynikających z przepisów - ale jeśli się mylę - jako że to jest forum, chętnie przeczytam źródła prawne.KamilDsD napisał(a):Czyli po prostu miałem racje
Dzięki Szymon
Jeżeli droga z pierwszeństwem zmienia kierunek na skrzyżowaniu, to pod znakiem D-1 umieszcza się tabliczkę T-6a
przez KamilDsD » poniedziałek 01 lipca 2013, 16:27
przez Kancjusz » poniedziałek 01 lipca 2013, 17:07
LeszkoII napisał(a):Należy tutaj włączyć lewy kierunkowskaz.
przez KamilDsD » poniedziałek 01 lipca 2013, 17:20
przez LeszkoII » poniedziałek 01 lipca 2013, 17:47
Tak powinien zachować się rowerzysta. Niech wystawi lewą rękę i dojeżdżając do miejsca zmiany kierunku jazdy nie powinien być wyprzedzony, przecież nie zmienia pasa ruchu tylko pozycję na tym pasie(do osi jezdni). Przed skrzyżowaniem może poruszać się (tutaj) środkiem pasa.Kancjusz napisał(a):Jeśli jest tak, jak mówisz, to są jeszcze następujące konsekwencje:
- należy zjechać do środka jezdni (pojazdem jednośladowym również),
- należy ustąpić pierwszeństwa pieszym przechodzącym przez jezdnię za skrzyżowaniem.
Natomiast jadąc z przeciwnego kierunku, również należałoby włączyć kierunkowskaz i ustąpić pierwszeństwa pieszym.
Z góry zaznaczę,iż nie chodzi o to, żeby jeździć z kątomierzem, lecz odróżnić np. 10 stopni od 90 albo 0 stopni od 45.PWN napisał(a):w poprzek - "przyimek komunikujący, że coś znajduje się lub odbywa prostopadle do długości danego obiektu"
przez Kancjusz » poniedziałek 01 lipca 2013, 19:20
przez LeszkoII » poniedziałek 01 lipca 2013, 19:38