Stare, ale zrobiło wrażenie... negatywne.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Postprzez ks-rider » czwartek 04 lutego 2010, 00:48

lith napisał(a):... ale nie wiem czego oczekuje osoba ładująca się pod koła poza przejściem, czy na czerwonym, w dodatku na główną ruchliwą drogę.... może dobór naturalny powinien zadziałać? :P


I czasami dziala, tylko jak myslisz kto pozniej pajde dostaje ?

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Postprzez lith » czwartek 04 lutego 2010, 01:04

przy 50 km/h też czasami działa... IMO ryzyko niewspółmierne do korzyści :)

A komu się dostaje? to zależy- jeżeli byłoby to rzeczywiście wtargnięcie kierowcy by wybaczono.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez Xsystoff » czwartek 04 lutego 2010, 01:49

W transporcie powietrznym to nie Airbus musi uwazac na Cessne tylko Cessna na Airbusa, w transporcie morskim jachty czy lodki maja sp..adać przed wiekszymi jednostkami ale jakos w transporcie ladowym to piesi maja niewiadomo czemu pierwszenstwo przed samochodami. Bo nie ukrywajmy potracenie pieszego nawet jak byl nawalony i wbiegl przed samochod moze skutkowac wyrokiem. Odnosnie stawki mandatow to mozna zrobic i milionowe ale najpierw trzeba to wyegzekwowac. CB do wspolki z jamerami czy wykrywaczami bilo by rekordy popularnosci i nadal bedzie po staremu.
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez athlon » czwartek 04 lutego 2010, 13:19

A ja mam dwa pytania do wszystkich tych którzy są za podniesieniem wysokości mandatów:
- Ile razy od początku lat 90tych zwiększyła się liczba aut?
- Ile wybudowano km nowych dróg, pasów, autostrad?

Nie wiem czemu ale chyba nikt oprócz lith'a nie jest za tym żeby np remontować drogi jak są w fatalnym stanie, tylko wszyscy sa za tym aby ich nie remontować a ustawiać ograniczenia prędkości.

Jest jeden problem, trzeba pogodzić ruch samochodowy z ruchem pieszych. Jak lith zaznaczył że na przelotówce gdzie ruchem steruje sygnalizacja świetlna jest ograniczenie do 50km/h? No ja sie pytam po co? w co to auto ma walnąć? w pieszego? To co tam robi ten pieszy poza przejsciem dla pieszych??? Tylko zamist inwestować w kładki dla pieszych itp. inwestycje są w znaki ograniczające prędkość i fotoradary, bo to przynosi pieniądze.

A moze zaorajmy wszystkie drogi, no przecież ile wypadków samochodowych jest w Zimbabwe i ile potrąceń pieszych na przejściach i na drogach. Bierzmy przykład z krajów trzeciego świata.
Avatar użytkownika
athlon
 
Posty: 1184
Dołączył(a): środa 05 sierpnia 2009, 01:20
Lokalizacja: Francja, St-Brieuc

Postprzez cman » czwartek 04 lutego 2010, 13:53

athlon napisał(a):A ja mam dwa pytania do wszystkich tych którzy są za podniesieniem wysokości mandatów:
- Ile razy od początku lat 90tych zwiększyła się liczba aut?
- Ile wybudowano km nowych dróg, pasów, autostrad?

A co to ma do bezmyślnego <&%#$@> się na skrzyżowanie i tamowania ruchu? Bo gdybyś nie zauważył, właśnie o tym jest film, na podstawie którego dyskutujemy.

athlon napisał(a):Nie wiem czemu ale chyba nikt oprócz lith'a nie jest za tym żeby np remontować drogi jak są w fatalnym stanie, tylko wszyscy sa za tym aby ich nie remontować a ustawiać ograniczenia prędkości.

A po czym wywnioskowałeś, że takie jest moje zdanie?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez lith » czwartek 04 lutego 2010, 14:16

cman napisał(a):A co to ma do bezmyślnego <&%#$@> się na skrzyżowanie i tamowania ruchu? Bo gdybyś nie zauważył, właśnie o tym jest film, na podstawie którego dyskutujemy.

Od 3 postu w tym temacie ( z resztą Twojego) dyskusja sie toczy na temat podnoszenia mandatów), czyli może na troche inny temat niż się zapowiadało, ale raczej nie jestem zaskoczony...

Z resztą o czym tu pisać o zastawianu w ten sposób skrzyżowania? No wkurza wszystkich i tyle. Nie podnosić mandatów, bo te co są- są wystarczające, ale częściej robić takie akcje jak ta na filmiku i będzie lepiej.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez cman » czwartek 04 lutego 2010, 14:42

lith napisał(a):Od 3 postu w tym temacie ( z resztą Twojego) dyskusja sie toczy na temat podnoszenia mandatów)...

W związku z sytuacjami przedstawionymi na filmie i zadanym pytaniu jakie pomysły poprawy tej sytuacji.

lith napisał(a):Z resztą o czym tu pisać o zastawianu w ten sposób skrzyżowania? No wkurza wszystkich i tyle. Nie podnosić mandatów, bo te co są- są wystarczające, ale częściej robić takie akcje jak ta na filmiku i będzie lepiej.

Ale nie da się robić często i wszędzie takich akcji, bo jest za mało policjantów do tego. A ci którzy są, jeżdżą od kolizji do kolizji i robią porządek tam, gdzie inni debile, tacy jak na filmiku, narobili większego syfu.
To tak jak np. z morderstwem, przecież nie stoi cały czas policjant przy każdym obywatelu i nie pilnuje, żeby nikt go nie zabił. A jednak ludzie się masowo nie mordują. Chodzi o dotkliwą karę, której już sama świadomość ma dostatecznie odstraszyć. Nie na zasadzie, takiej jak teraz ludzie rozumują, że: a pewnie mnie nie złapią, a nawet jeśli, no to trudno, kij z tym. Tylko: może i mnie nie złapią, ale jakby jednak złapali..., eee lepiej nie ryzykować.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez Borys_q » czwartek 04 lutego 2010, 16:25

Mandaty nic nie dadzą.

Prawo jest.

Niech policja zacznie wnioskować do odpowiednich organów o zastosowanie

PoPD Art. 114. 1 .1 .A !!!!!!!!!!!
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez DEXiu » czwartek 04 lutego 2010, 18:39

Xsystoff napisał(a):W transporcie powietrznym to nie Airbus musi uwazac na Cessne tylko Cessna na Airbusa, w transporcie morskim jachty czy lodki maja sp..adać przed wiekszymi jednostkami ale jakos w transporcie ladowym to piesi maja niewiadomo czemu pierwszenstwo przed samochodami.

Różnica jest taka, że w obu przypadkach prędkości obu obiektów są porównywalne (a obowiązek ustępowania wynika wyłącznie z manewrowości), a nawet jeśli nie to widoczność jest znacznie lepsza. Porównujesz ocean, gdzie przy dobrej pogodzie widać 4 km w każdą stronę, a zmienić kurs ("uciec", "ustąpić") można w każdym kierunku i w każdej chwili, do dróg, gdzie pieszy może (legalnie) przejść tylko w jeden sposób, a samochód pojechać tylko w jednym kierunku (ma bardzo ograniczoną możliwość manewrowania na boki). To samo z przestrzenią powietrzną - tam też uciekać można w każdą stronę.
Xsystoff napisał(a):Odnosnie stawki mandatow to mozna zrobic i milionowe ale najpierw trzeba to wyegzekwowac. CB do wspolki z jamerami czy wykrywaczami bilo by rekordy popularnosci i nadal bedzie po staremu.

Bo to obywatele powinni zrozumieć, że przestrzegając prawa (a także zdrowego rozsądku i kultury) wszystkim będzie się żyło lepiej. Niestety tak nie będzie nigdy i zawsze znajdą się mendy, które będą się starały aby to im się żyło lepiej, nie patrząc na innych. Albo idioci, którym się będzie wydawało, że robią dobrze i że są mądrzejsi niż w rzeczywistości - krótkowzroczni i oporni na argumenty.
DEXiu
 
Posty: 1093
Dołączył(a): wtorek 12 czerwca 2007, 17:17
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez dylek » czwartek 04 lutego 2010, 22:17

cman - co z tego, że za mało jest policjantów ??
Zatrudnić 2 więcej... dać im radiowóz, długopis i bloczek z mandatami... od pierwszego dnia pracy zaczną błyskawicznie odrabiać inwestycję w nich :D

I niech stoją tam dzień w dzień kilka tygodni... odrobią kasiorkę ...zarobią na kolejny patrol... i w kolejne miejsce niech idzie ten następny ;)

Co z tego, że nie 300zł zarządzimy a 30.000zł skoro i tak nikt tego nie wyegzekwuje ??

Wystarczyło by po 100zł za wykroczenie, a i tak niejeden by oddał całą pensję w czasie powrotu z pracy do domu.... Nie wysokość mandatów jest ważna, a ich nieuchronność...

Teraz jest tak, że jak kierowca płaci mandat to mówi, że miał pecha.. i ma rację...miał pecha skoro się kara 1 wykroczenie na milion popełnianych w tym czasie...

A ja bym chciał doczekać czasów, kiedy kierowca wraca do domu i mówi, że miał farta... bo zrobił jakieś 1 wykroczenie, a mu się upiekło...
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Xsystoff » czwartek 04 lutego 2010, 22:29

DEXiu napisał(a):Różnica jest taka, że w obu przypadkach prędkości obu obiektów są porównywalne (a obowiązek ustępowania wynika wyłącznie z manewrowości), a nawet jeśli nie to widoczność jest znacznie lepsza.

Bez brawury, najpopularniejsza Cessna 182 ma predkosc przelotowa w okolicach 260 km/h, a wiekszosc pasazerskich odrzutowcow robi 800 km/h. Wbrew pozorom korytarze sa bardzo waskie ale ja nie o tym chcialem i nie bedziemy robic OT :)


DEXiu napisał(a):Porównujesz ocean, gdzie przy dobrej pogodzie widać 4 km w każdą stronę, a zmienić kurs ("uciec", "ustąpić") można w każdym kierunku i w każdej chwili,

Nie plywales nigdy, to widac :) Nie pisze o oceanie tylko wodach srodladowych glownie. Manewrowosc jest duzo gorsza, bezwladnosc ogromna. Duzy statek hamuje kilkanascie km z tego co pamietam z DC.



DEXiu napisał(a):Bo to obywatele powinni zrozumieć, że przestrzegając prawa (a także zdrowego rozsądku i kultury) wszystkim będzie się żyło lepiej.

Niestety czesto prawo nie ma nic wspolnego ze zdrowym rozsadkiem. Tez jestem za tym, zeby karac za niektore wykroczenia bardzo ostro, chociazby za wyprzedzanie na zakretach albo podwojnych ciaglych, czy przejezdzanie na czerwonym (co mnie osobiscie najbardziej irytuje) ale sa takie przepisy ktore w zyciu nagina sie bardzo czesto i karanie za to duzymi mandatami jest nieporozumieniem.
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez ks-rider » czwartek 04 lutego 2010, 22:34

Tak samo jak Cman spytam sie na jakiej podstawie przypisywane jest mi obnizanie predkosci a nie remontowanie drog.

Pozatym aby usprawnic ruch bylbym za ruchomymi ograniczeniami ( czasowymi np. od godz. x - do godz. y ).

Wysokosc mandatu, hmmm, raczej nie wplynie korzystnie na zmiane mentalnosci przy lamaniu przepisow, zatrzymanie PJ np. na miesiaac, dwa czy trzy, znacznie bolesniej uderzy delikwenta niz mandat.

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Postprzez DEXiu » czwartek 04 lutego 2010, 23:36

Xsystoff napisał(a):Bez brawury, najpopularniejsza Cessna 182 ma predkosc przelotowa w okolicach 260 km/h, a wiekszosc pasazerskich odrzutowcow robi 800 km/h. Wbrew pozorom korytarze sa bardzo waskie ale ja nie o tym chcialem i nie bedziemy robic OT :)

Pomijasz też skromny fakt, że owa Cessna sobie fruwa na 2-3 km góra, a Airbus na 10 :P

Xsystoff napisał(a):Nie plywales nigdy, to widac :) Nie pisze o oceanie tylko wodach srodladowych glownie. Manewrowosc jest duzo gorsza, bezwladnosc ogromna. Duzy statek hamuje kilkanascie km z tego co pamietam z DC.

To zdecyduj czy mówisz o żegludze śródlądowej (gdzie "jachty i łódki" ustępują de facto tylko białej flocie) czy o morskiej, bo jakoś nie wyobrażam sobie statku pływającego po wodach śródlądowych, który hamuje kilkanaście km :lol: Abstrahując już od tego, że i tu przykład trochę mało celny dałeś - odnosisz się wyłącznie do wielkości. A prędkość? Jakoś jednostki motorowe ustępują wolniejszym - żaglowym. I nie ma że to czy tamto :P

OK, teraz serio koniec offtopu :wink:

dylek ==> Zgadzam się z Tobą w zupełności. Dodałbym tylko jeszcze, że oprócz nieuchronności kary przydałby się jakiś "magiczny sposób", który by sprawił, żeby kierowcy częściej (a najlepiej - zawsze) rozumieli za co i dlaczego są karani. Kara nie ma żadnego sensu jeśli karany nie wie za co go spotkała albo jeżeli nie jest przekonany (choćby w głębi duszy) o jej słuszności.
A czemu "magiczny" sposób? Bo zdaję sobie sprawę, że (u nas) to niemożliwe :roll: Zawsze znajdą się kierowcy, którzy będą tylko jęczeć jak to zostali niesprawiedliwie potraktowani i skrzywdzeni.
DEXiu
 
Posty: 1093
Dołączył(a): wtorek 12 czerwca 2007, 17:17
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez cwaniakzpekaesu » piątek 05 lutego 2010, 00:17

ks-rider napisał(a): Wysokosc mandat, hmmm, raczej nie wplynie korzystnie na zmiane mentalnosci przy lamaniu przepisow, zatrzymanie PJ np. na miesiaac, dwa czy trzy, znacznie bolesniej uderzy delikwenta niz mandat.

:wink:


Na załączonym obrazku widać, że bez prawa jazdy da się jeździć...

A jak tu jeździć nie mając kasy?

Ja jestem zwolennikiem tzw. wash&go, czyli dwa w jednym. Co oznacza tak dla kary zakazu prowadzenia pojazdów, i związanego z tym zaostrzenia (zwiększenia) wysokości grzywny.

Kara musi boleć...
Avatar użytkownika
cwaniakzpekaesu
 
Posty: 1153
Dołączył(a): czwartek 06 września 2007, 00:31
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez szerszon » piątek 05 lutego 2010, 08:24

DEXiu napisał(a):przydałby się jakiś "magiczny sposób", który by sprawił, żeby kierowcy częściej (a najlepiej - zawsze) rozumieli za co i dlaczego są karani. Kara nie ma żadnego sensu jeśli karany nie wie za co go spotkała albo jeżeli nie jest przekonany (choćby w głębi duszy) o jej słuszności.
Czy tym ,,magicznym sposobem,, mógłby być kolejny kurs PJ?Skoro nie wie za co dostał mandat,to co on robi na drodze ?

post edytowany przez moderatora (poprawiony cytat)
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 72 gości