I co gorsza temat łupany był chyba juz enty raz

Ech...te ronda

Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez RossoneriDevil » poniedziałek 21 stycznia 2013, 07:04
przez maryann » poniedziałek 21 stycznia 2013, 10:46
lewsky napisał(a):W opisanym przypadku zawsze musisz ustąpić pierwszestwa, gdyż to Ty wjeżdżasz na jezdnię ronda (znak A-7 ustąp pierwszeństwa)
przez LeszkoII » poniedziałek 21 stycznia 2013, 10:54
przez szerszon » poniedziałek 21 stycznia 2013, 11:01
przez RossoneriDevil » poniedziałek 21 stycznia 2013, 13:26
w pozycji środkowej nie masz włączonego kierunkowskazu ?
przez LeszkoII » poniedziałek 21 stycznia 2013, 13:59
przez szerszon » poniedziałek 21 stycznia 2013, 15:32
RossoneriDevil napisał(a):w pozycji środkowej nie masz włączonego kierunkowskazu ?
1.W tym wypadku sygnalizujesz zmianę kierunku jazdy, a sygnazliujesz prawym na takim skrzyżowaniu że wyjeżdzasz ze środka ?
2.Smutne jest tylko to że każdy ma swoje racje które odbiegają troszkę od siebie...ale jedno jest pewne ...wjeżdżasz na rondo? zachowaj szczególną ostrażność
przez RossoneriDevil » poniedziałek 21 stycznia 2013, 18:08
Tak samo jak zjazd z ronda na wprost nie byłby uczczony prawym kierunkowskazem
przez LeszkoII » poniedziałek 21 stycznia 2013, 19:03
Dziwne szerszon? Zwykłe skrzyżowanie ("tylko" oznaczone C-12) i już trzeba sypać wyjątkami, bo tramwaj będzie miał oczywisty problem z tym, kto skąd wyjechał - będzie widział "lokalne na wprost". Bez sygnalizacji świetlnej problemów nie ma. Z sygnalizacją motorniczy musiałby obserwować wszystkie wloty. Na szczęście jest wyjątek, który zwalnia go z tak nierealnego zachowania.Rozp. w spr. zn. i sygn. napisał(a):§ 95.4. Kierujący pojazdem szynowym skręcający na skrzyżowaniu o ruchu kierowanym sygnałami świetlnymi może je opuścić, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 2-4, pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa uczestnikom ruchu poruszającym się na wprost. Przepisu nie stosuje się na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym oznaczonym znakami C-12.
przez szerszon » poniedziałek 21 stycznia 2013, 21:59
RossoneriDevil napisał(a):
1.A jaka jest różnica między zjazdem z ronda na wprost, a każdym z innym zjazdem z ronda?
2.Jeżeli rondo wygląda tak jak 1,2,3
To który zjazd jest na wprost?
3.Skąd inni uczestnicy mają wiedzieć z którego wyloty jedziesz i gdzie się kierujesz?
4.Czemu w książce o nauce jazdy mówią aby zjazd z ronda (nawet na wprost) sygnalizować?
przez szerszon » poniedziałek 21 stycznia 2013, 22:10
LeszkoII napisał(a):1.Ciekawe, dlaczego w zapisie dotyczącym pierwszeństwa tramwaju przy działającej sygnalizacji, postawiono zastrzeżenie, że "nie dotyczy skrzyżowań oznaczonych znakiem C12"...
2. Z sygnalizacją motorniczy musiałby obserwować wszystkie wloty. Na szczęście jest wyjątek, który zwalnia go z tak nierealnego zachowania.
3.Mogę przytoczyć więcej przykładów wyjątkowości skrzyżowania o "ruchu okrężnym".
4.P.S. Nie rozumiem, dlaczego bawi Cię moje sformułowanie "opuszczenie ruchu okrężnego", przecież ruch okrężny odbywa się tylko na skrzyżowaniach, placach...
5.Rysunki RossoneriDevil'a aż się proszą, żeby używać prawego kierunkowskazu przed opuszczeniem skrzyżowania; ukazują elastyczność idei ronda.
przez RossoneriDevil » poniedziałek 21 stycznia 2013, 22:35
No przy takich gdzie ewidentnie jedzie się "prosto" to też bym nie sygnalizował bo nie ma corondo "kwadratowe".
4. a mało to cudaków tam wypisują ?
przez lewsky » sobota 26 stycznia 2013, 23:00
przez LeszkoII » sobota 26 stycznia 2013, 23:46
Poruszanie się na rondach w polskich realiach(znaki C12 i A7 jako całość) w ogóle nie dotyczy przepisów ogólnych o przecinaniu się kierunków ruchu - tylko te bezpośrednio mówią, jak poruszać się na skrzyżowaniach. Reszta dotyczy zmiany kierunku jazdy lub przy okazji ruchu(na skrzyżowaniach). To, kiedy zmieniamy kierunek i na jak długo przed taką zmianą sygnalizujemy, która zmiana kierunku jest najbardziej istotna w danym momencie, warunkuje wiele czynników, w tym topografia skrzyżowania i oczywiście znaki będące istotnym "wycinkiem" przepisów.lewsky napisał(a):Kierowca dojeżdżając do ronda nie musi wiedzieć czy to rondo klasyczne, spiralne, odśrodkowe - no bo skąd. On musi jechać zgodnie z zasadą jazdy na normalnym skrzyżowaniu lub stosować się do znaków pionowych i poziomych.
przez maryann » poniedziałek 28 stycznia 2013, 14:57
Po raz omonasty napiszę, że oczywiście!lewsky napisał(a):musi jechać zgodnie z zasadą jazdy na normalnym skrzyżowaniu lub stosować się do znaków pionowych i poziomych.