Sam bieg czy też reczny?

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez Borys_q » piątek 03 stycznia 2014, 10:33

To że autko jedzie Ci przód/tył to nie znaczy że koła obracają się przod/tył,


A to ciekawe:)
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez papadrive » piątek 03 stycznia 2014, 19:54

Henq powinien być konstruktorem :lol: Może na swoich patentach zbić majątek :P Ciekawe dlaczego samochód zmienia kierunek jazdy, skoro kierunek obrotu kół nie ma tu nic do rzeczy? Zawsze myślałem, że kierunek ruchu samochodu zależy od tego, w którą stronę kręcą się koła, a tu masz babo placek. Teoria upadła. @Henq, nie pisz głupot, bo już tak się zaplątałeś, że szkoda Twoich palców.
@lith trafił w sedno. Na niskim biegu (1,2 lub R), gdy silnik jest jeszcze w jako takiej formie, koła nie obrócą się chyba, że zdrowo dociążymy auto.
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez Henq » piątek 03 stycznia 2014, 20:34

papadrive napisał(a):Henq powinien być konstruktorem :lol: Może na swoich patentach zbić majątek :P Ciekawe dlaczego samochód zmienia kierunek jazdy, skoro kierunek obrotu kół nie ma tu nic do rzeczy? Zawsze myślałem, że kierunek ruchu samochodu zależy od tego, w którą stronę kręcą się koła, a tu masz babo placek. Teoria upadła. @Henq, nie pisz głupot, bo już tak się zaplątałeś, że szkoda Twoich palców.

Gdzie napisałem że kierunek obrotu kół nie ma nic do rzeczy? Tak to jest jak się nie umie czytać ze zrozumieniem tylko wypisuje bzdury i nabija posty, że silnik się kręci w dwie strony. Twoja ciekawostka teoretyczna w praktyce wyglądała by następująco:
jedziemy na jedynce i hamujemy wrzucamy wsteczny i cyk silnik magicznym sposobem się zatrzymuje i zaczyna kręcić w przeciwną stronę :lol: :spoko: nie kompromituj się już.
Koła nie obracają się w przód ani w tył bo to są koła, są okrągłe więc mogą się obracać zgodnie ze wskazówkami zegara (czyli obrót w prawo) i przeciwnie do kierunku wskazówek zegara (czyli obrót w lewo) ot i tyle a to w którym kierunku się kręcą koła w prawo czy w lewo przekłada się na samochód czy jedzie do przodu czy do tyłu, ale niestety silnik nie zmienia kierunku kręcenia cały czas pracuje w jedną stronę.
podstawa czytanie ze zrozumieniem.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez lith » piątek 03 stycznia 2014, 21:12

Henq napisał(a):Tak to jest jak się nie umie czytać ze zrozumieniem tylko wypisuje bzdury i nabija posty, że silnik się kręci w dwie strony. Twoja ciekawostka teoretyczna w praktyce wyglądała by następująco:
jedziemy na jedynce i hamujemy wrzucamy wsteczny i cyk silnik magicznym sposobem się zatrzymuje i zaczyna kręcić w przeciwną stronę :lol: :spoko: nie kompromituj się już.


Nikt oprócz Ciebie tego nie napisał, więc odpuść z tą zmianą kierunku silnika przy wrzucaniu wstecznego.
Chodzi o to, że masz samochód ze zgaszonym silnikiem na jedynce i ciągniesz go raz do przodu, raz do tyłu - w którą stronę kręcą się bebechy w silniku? Cały czas w tą samą?
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez Henq » piątek 03 stycznia 2014, 21:30

lith napisał(a):
Henq napisał(a):Tak to jest jak się nie umie czytać ze zrozumieniem tylko wypisuje bzdury i nabija posty, że silnik się kręci w dwie strony. Twoja ciekawostka teoretyczna w praktyce wyglądała by następująco:
jedziemy na jedynce i hamujemy wrzucamy wsteczny i cyk silnik magicznym sposobem się zatrzymuje i zaczyna kręcić w przeciwną stronę :lol: :spoko: nie kompromituj się już.


Nikt oprócz Ciebie tego nie napisał, więc odpuść z tą zmianą kierunku silnika przy wrzucaniu wstecznego.
Chodzi o to, że masz samochód ze zgaszonym silnikiem na jedynce i ciągniesz go raz do przodu, raz do tyłu - w którą stronę kręcą się bebechy w silniku? Cały czas w tą samą?

tak dokladnie caly czas w ta samą, wał korbowy nie ma możliwości kręcenia sie w dwie strony, to skrzynia biegów odpowiada za to w która stronę kręcą sie koła nie silnik.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez Borys_q » piątek 03 stycznia 2014, 21:56

Sprawa przegrana, nie do odratowania:)
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez papadrive » piątek 03 stycznia 2014, 22:00

@Henq, przypomnę Ci, że to Ty zakwestionowałeś wypowiedź @Borysa_q o tym, że silnik w aucie pozostawionym na pochyłości do przodu, na wstecznym, w razie ruszenia zakręci się odwrotnie do jego prawidłowego kierunku pracy. I tu się pomyliłeś, choć miałeś rację, że to wał korbowy, a nie cały silnik. Później, nie mając odwagi przyznać się do błędu (a może rzeczywiście tak myślisz?), zacząłeś kombinować ze śrubami mocującymi silnik, kołami, które kręcą się zgodnie ze wskazówkami zegara lub odwrotnie, że kierunek obrotu kół nie ma znaczenia w którą stronę jedzie auto itp. Koła mogą się kręcić do przodu lub do tyłu. Odnosząc się do wskazówek zegara możesz się pomylić, gdy staniesz po jednej lub po drugiej stronie auta. :wink: Linków do Twoich wypowiedzi nie podaję, bo sam wiesz co pisałeś, więc, proszę, nie kombinuj dalej, bo zagmatwasz jeszcze gorzej.
A z początku chodziło o to, czy można zostawić samochód na spadku tylko na biegu, przy niesprawnym ręcznym h. Jak najbardziej, można, byle by na niskim (1 lub R ).
A propos. Wsteczny nie zawsze jest najniższym biegiem.
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez Henq » piątek 03 stycznia 2014, 22:30

papadrive napisał(a):@Henq, przypomnę Ci, że to Ty zakwestionowałeś wypowiedź @Borysa_q o tym, że silnik w aucie pozostawionym na pochyłości do przodu, na wstecznym, w razie ruszenia zakręci się odwrotnie do jego prawidłowego kierunku pracy. I tu się pomyliłeś, choć miałeś rację, że to wał korbowy, a nie cały silnik. Później, nie mając odwagi przyznać się do błędu (a może rzeczywiście tak myślisz?), zacząłeś kombinować ze śrubami mocującymi silnik, kołami, które kręcą się zgodnie ze wskazówkami zegara lub odwrotnie, że kierunek obrotu kół nie ma znaczenia w którą stronę jedzie auto itp. Koła mogą się kręcić do przodu lub do tyłu. Odnosząc się do wskazówek zegara możesz się pomylić, gdy staniesz po jednej lub po drugiej stronie auta. :wink: Linków do Twoich wypowiedzi nie podaję, bo sam wiesz co pisałeś, więc, proszę, nie kombinuj dalej, bo zagmatwasz jeszcze gorzej.

Tak zakwestionowałem bo jest to kompletną bzdurą i sam się mylisz uważając inaczej, silnik nie może zakręcić się w druga stronę (wał korbowy) - nie ma znaczenia czy pozostawisz go na 1 czy na wstecznym praca silnika cały czas odbywa się w jedną stronę, to skrzynia biegów zmienia kierunek wejściowo-wyjściowy napędu i to ona odpowiada za to że koła kręcą się do "przodu" lub do "tyłu" (narysuj sobie koło na kartce papieru i zakręć nim do przodu do tyłu - jakoś tego nie widzę by ci wyszło, ale skoro silnik może się kręcić w dwie strony...)
Uważasz że silnik kręci się w drugą stronę na pozostawionym na wstecznym jeżeli tak to wytłumacz mi jak to się niby odbywa? Zadałem wcześniej pytanie jak to widzi @Borys_q silnik kręci się w drugą styronę, ale jak się wrzuci jedynkę to co cudownie się zatrzymuje i zmienia kierunek?
Jakoś nikt tego nie potrafił wyjaśnić.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez Borys_q » piątek 03 stycznia 2014, 23:00

Tak zakwestionowałem bo jest to kompletną bzdurą i sam się mylisz uważając inaczej, silnik nie może zakręcić się w druga stronę (wał korbowy)


Co mu uniemożliwia??

Uważasz, że silnik kręci się w drugą stronę na pozostawionym na wstecznym jeżeli tak to wytłumacz mi jak to się niby odbywa?


Jak już pisałem nigdy tak nie uważałem tylko Ty masz problemy z rozumieniem tekstu pisanego.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez papadrive » piątek 03 stycznia 2014, 23:24

@Henq pyta, jak to się dzieje, że koła samochodu pchanego do przodu na biegu R, obrócą silnik w odwrotną stronę? Ano, tak się składa, że prawa fizyki/mechaniki tak chcą.
Dobrze uważasz, że to skrzynia biegów odpowiada za zmianę kierunku obrotu kół, ale nie przyjmujesz do wiadomości, że to działa też w drugą stronę. Jeśli na włączonym biegu (obojętne na jakim), zakręcisz kołem w prawidłową stronę, to wał w silniku będzie się obracał również w prawidłową, ale gdy zmienisz obrót koła, to obrót wału też się zmieni. Naprawdę tego nie wiesz ? Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi z tym przełączaniem z 1 na R i odwrotnie. W czasie jazdy nie zmienisz biegu w ten sposób. Jeśli na siłę, na chama dasz radę to wykonać i przekładnia to wytrzyma, to w najlepszym przypadku, koła zaczną się obracać w przeciwną stronę. To wszystko.
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez Henq » sobota 04 stycznia 2014, 08:55

Borys_q napisał(a):
Tak zakwestionowałem bo jest to kompletną bzdurą i sam się mylisz uważając inaczej, silnik nie może zakręcić się w druga stronę (wał korbowy)


Co mu uniemożliwia??

budowa wału

Borys_q napisał(a):Jak już pisałem nigdy tak nie uważałem tylko Ty masz problemy z rozumieniem tekstu pisanego.

tak masz rację nie pisałeś, pisałeś coś bardzo przeciwnego:
Borys_q napisał(a):Bzdura, jak silnik ma tendencję do kręcenia się w przeciwnym kierunku...

@Papadrive proponuje byś rozkręcił silnik i spróbował zakręcić wałem w jedną i drugą stronę i podzielił się wrażeniami czy rzeczywiscie tak bez problemu fizyka pozwoli Ci na obrót w obie strony.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez lith » sobota 04 stycznia 2014, 16:05

Czyli jak przeciągniesz samochód na jedynce do tyłu to co się stanie? Będzie sunął na zablokowanych kołach, czy jednak przekręci ten silnik, czy między kołami, a silnikiem coś się urwie i koła będą się kręciły, a silnik stał?
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez papadrive » sobota 04 stycznia 2014, 20:15

Wiesz Henq, tak się składa, że w swoim życiu uzbierało się trochę silników, które rozbierałem. Skrzyń biegów też, ale w żadnym z nich nie znalazłem (choćbym nie wiem jak szukał) żadnej zapadki, sprzęgła jednostronnego działania i tym podobnych ustrojstw, które by nie pozwalały na obrót wałem korbowym w obydwa kierunki. Może Ty masz jakiś model samochodu, który tak jest skonstruowany, ale przyznam się, że nie znam takiego modelu, więc wytłumacz, co nie pozwala na obrócenie wału w przeciwnym kierunku.
Z chęcią zakończyłbym tę niepotrzebną dyskusję, ale mocno jestem ciekaw tego, czego nie wiem. :oops:
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez Henq » niedziela 05 stycznia 2014, 11:55

papadrive napisał(a):Wiesz Henq, tak się składa, że w swoim życiu uzbierało się trochę silników, które rozbierałem. Skrzyń biegów też, ale w żadnym z nich nie znalazłem (choćbym nie wiem jak szukał) żadnej zapadki, sprzęgła jednostronnego działania i tym podobnych ustrojstw, które by nie pozwalały na obrót wałem korbowym w obydwa kierunki. Może Ty masz jakiś model samochodu, który tak jest skonstruowany, ale przyznam się, że nie znam takiego modelu, więc wytłumacz, co nie pozwala na obrócenie wału w przeciwnym kierunku.
Z chęcią zakończyłbym tę niepotrzebną dyskusję, ale mocno jestem ciekaw tego, czego nie wiem. :oops:

No widzisz gdyby było tak jak piszesz to po pierwsze wiedział byś co to jest mechanizm nawrotny i gdzie są montowane do czego służą, oraz po drugie na moje poprzednią propozycję rozebrania silnika i próby kręcenia wału korbowego w dwie strony odpowiedział "tak jest taka możliwość", albo "tak kręciłem" a tu co wymijające odpowiedzi na temat "zapadek sprzęgła jednostronnego działania itp ustrojstw". Gdyby było tak jak piszesz wiedział byś dokładnie o czym mówię, wiedział byś że budowa wału sama w sobie wraz z tłokami nie pozwala na obrót w przeciwną stronę. Dlatego skłonny jestem pokusić się o stwierdzenie, że nie rozbierałeś żadnego silnika, a sprzęgło dla Ciebie to pedał pod lewą nogą w aucie(chyba że masz automat).
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez Borys_q » niedziela 05 stycznia 2014, 12:22

budowa wału


Konkretnie!!!!!


No widzisz gdyby było tak jak piszesz to po pierwsze wiedział byś co to jest mechanizm nawrotny i gdzie są montowane do czego służą,


Oświeć nas
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 61 gości