Łuk ? Pierwszenstwo Przejazdu

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Łuk ? Pierwszenstwo Przejazdu

Postprzez maryann » czwartek 04 lipca 2013, 11:27

szymon1977 napisał(a):tabliczka T-6, przez którą gruba krecha przebiega łukiem kierunku na tej tabliczce
W zasadzie mogłaby wystarczyć. Ale jej interpretacja, ze względu na dowolność krzywizny łuku(oddanie rzeczywistego przebiegu) jednoznaczna może nie być, tak jak znak ostrzegający o zakręcie.
Zatem by wątpliwości w moim sygnalizowaniu nie było("wyraźnie") użyłbym lewego pozostając na głównej i prawego jadąc prosto. A reszta to jałowa dyskusja, nikomu nie potrzebna.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Łuk ? Pierwszenstwo Przejazdu

Postprzez szymon1977 » czwartek 04 lipca 2013, 11:41

maryann napisał(a):Zatem by wątpliwości w moim sygnalizowaniu nie było("wyraźnie") użyłbym lewego pozostając na głównej i prawego jadąc prosto.
Mając wątpliwości użyłbyś. Zgadzam się. Przy niedbale wykonanych tabliczkach. Ja bym użył nawet nie mając wątpliwości a widząc tubylców, którzy pomimo mojego braku wątpliwości używają. W jednej z moich pierwszych wypowiedzi w tym wątku wspomniałem o tym.

A czy przy tych tabliczkach także masz wątpliwości czy krecha przebiega przez tabliczkę łukiem czy zmienia na tabliczce kierunek?
T-6-3.png
T-6-5.png

-----
Zbierzmy do kupy zapisy dotyczące tabliczek T-6. Co nam wychodzi? W sposób schematycznie przedstawiony rzeczywisty przebieg drogi z pierwszeństwem przejazdu.

Mam teraz pytanie: w jaki sposób na schemacie (nie na odzwierciedleniu w skali) przedstawić załamanie pod niewielkim kątem tak, aby już na pierwszy rzut oka nikt nie miał wątpliwości, że jest to załamanie a nie prosta? Załamaniem o dużym kącie.

A w jaki sposób na schemacie (nie na odzwierciedleniu w skali) przedstawić łuk o niewielkim zwrocie tak, aby już na pierwszy rzut oka nikt nie miał wątpliwości, że jest to łuk a nie prosta ani tym bardziej załamanie? Łukiem o dużym zwrocie.

Schemat nie oznacza, że wszystkie szczegóły muszą być na nim przedstawione. Wprost przeciwnie, przedstawione musi być tylko to, co jest istotne. Wskazane, aby to co istotne zostało uwydatnione, a to co nieistotne nawet pominięte.
Ostatnio zmieniony czwartek 04 lipca 2013, 12:02 przez szymon1977, łącznie zmieniany 2 razy
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Łuk ? Pierwszenstwo Przejazdu

Postprzez cierpnik » czwartek 04 lipca 2013, 11:48

Szymon. Pozdejmuj wszystkie znaki D-1 czy A-6 i zostaw same tabliczki. One przecież mówią o wszystkim. Chcemy mniej znaków na drogach? To mamy ku temu znakomita okazję.

Mam teraz pytanie: w jaki sposób na schemacie (nie na odzwierciedleniu w skali) przedstawić załamanie pod niewielkim kątem tak, aby już na pierwszy rzut oka nikt nie miał wątpliwości, że jest to załamanie a nie prosta? Załamaniem o dużym koncie.
A w jaki sposób na schemacie (nie na odzwierciedleniu w skali) przedstawić łuk o niewielkim zwrocie tak, aby już na pierwszy rzut oka nikt nie miał wątpliwości, że jest to łuk a nie prosta ani tym bardziej załamanie? Łukiem o dużym zwrocie.
Nie wiem po co Szymonowi informacja o załamaniu, prostej, dużych KONTACH czy dużych zwrotach. Mnie interesuje tylko to czy mam włączyć kierunkowskaz czy nie by wyraźnie i zawczasu sygnalizować swoje poczynania na drodze. A jak biegnie droga to poinformuje mnie sama droga, wszak nie jestem zwolennikiem jazdy po polach czy drzewach.
cierpnik
 
Posty: 496
Dołączył(a): wtorek 05 lutego 2013, 11:20
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Łuk ? Pierwszenstwo Przejazdu

Postprzez maryann » czwartek 04 lipca 2013, 12:28

szymon1977 napisał(a):czy przy tych tabliczkach także masz wątpliwości czy krecha przebiega przez tabliczkę łukiem czy zmienia na tabliczce kierunek?
Oczywiście, że mam- za każdym razem, kiedy widzę zaledwie próbę oddania rzeczywistości, a nie piktogram. Czytelna jazda ma swoje prawidła: lepiej zabezpieczyć się w 120% niż 90...
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Łuk ? Pierwszenstwo Przejazdu

Postprzez szerszon » czwartek 04 lipca 2013, 14:19

szymon1977 napisał(a):
szerszon napisał(a):To teraz zapytam sie -jaka jest granica pomiędzy jazdą po łuku , a skrętem.
Powinieneś zapytać jak jest różnica pomiędzy przejazdem przez coś łukiem, a skręceniem na tym czymś.Odpowiedź miałeś tutaj.

Kpisz sobie...pokaż mi przepis w PoRD.
A czy przy tych tabliczkach także masz wątpliwości czy krecha przebiega przez tabliczkę łukiem czy zmienia na tabliczce kierunek?
Załącznik:

T-6-3.png [ 889 bajtów | Przeglądany 15 razy ]
Załącznik:

T-6-5.png [ 839 bajtów | Przeglądany 15 razy ]

http://www.l-instruktor.pl/punkty-widze ... e/474.html
Tu masz tabliczkę T-6a w "łuku"
Nikt tam nie wypisuje idiotyzmów o jedzie w "łuku" pomijając kwestie pierwszeństwa.
Powinno w końcu dotrzeć do Ciebie, ze się błaźnisz.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Łuk ? Pierwszenstwo Przejazdu

Postprzez viretti » czwartek 04 lipca 2013, 15:25

szymon1977 napisał(a):A czy przy tych tabliczkach także masz wątpliwości czy krecha przebiega przez tabliczkę łukiem czy zmienia na tabliczce kierunek?
T-6-3.png
T-6-5.png

Czy według Ciebie droga z pierwszeństwem na pierwszym znaku nie zmienia kierunku? :roll:
Krzywizna łuku, czy tzw. łamane pierwszeństwo nie ma nic wspólnego z obowiązkiem użycia kierunkowskazu. Zasada chyba jest dosyć prosta: zmieniam kierunek jazdy - sygnalizuję; nie zmieniam kierunku jazdy - nie sygnalizuję.
Pozdrawiam
viretti
 
Posty: 2
Dołączył(a): wtorek 02 lipca 2013, 14:17

Poprzednia strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości