
Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez rusel » poniedziałek 22 kwietnia 2013, 19:08
przez szymon1977 » poniedziałek 22 kwietnia 2013, 21:01
Nie ciesz się za bardzo. Skoro ja swoimi samochodami nie jestem w stanie zaparkować zgodnie z PoRD Ty swoją cytryną kombi także.szerszon napisał(a):Miło mi,że zostawisz miejsce do parkowania bardziej potrzebującym.
przez LeszkoII » wtorek 23 kwietnia 2013, 06:45
przez szerszon » wtorek 23 kwietnia 2013, 08:45
LeszkoII napisał(a):
1.Podawałem zresztą kontrprzykład, z którego wynikałby nonsens: zaparkowanie dużego vana w całości na ciasnym chodniku zajmującego 90% jego szerokości
2.(inwalida na wózku nie miałby szans przejść) "byłoby dozwolone".
3. Inny przykład: zastawienie drogi dla rowerów znajdującej się na fizycznym chodniku.
4.Tym samym podtrzymuję swoje stanowisko(zgadzając się z @Szymonem1997).
5.Wymogu precyzyjnego respektowania tych znaków poziomych wymagano ode mnie na egzaminie na placu manewrowym. Nawet krążyły legendy o linijce 30cm, którą to niektórzy skrupulatni egzaminatorzy ponoć nosili przy sobie, żeby odmierzać odległość ustawienia pojazdu od wyznaczonej linii.
przez szymon1977 » wtorek 23 kwietnia 2013, 09:24
Parkując na chodniku jesteśmy na chodniku gościem. Przepisy są tak skonstruowane, aby ZAWSZE minimum 1,5 m (przy liniach P-18 nawet 2,0 m) dla pieszych zostało.LeszkoII napisał(a):...zaparkowanie dużego vana w całości na ciasnym chodniku zajmującego 90% jego szerokości...
Przypominam, że kolega Leszko pisał o sytuacji, w której nie zastosowano znaków poziomych P-18 służących do wyznaczanie na chodniku ngowych.szerszon napisał(a):Można w takim przypadku tylko z politowaniem pokiwać głową nad wyznaczeniem tych miejsc do parkowania przez zarządcę drogi...
przez LeszkoII » wtorek 23 kwietnia 2013, 10:46
Osoba poruszająca się na wózku inwalidzkim jest pieszym oraz jednocześnie kierującym pojazdem. Wystarczy jednak, że zacznie poruszać się szybciej niż ~prędkość pieszego - to przestanie być pieszym; będzie tylko kierującym pojazdem(innym niż wózek inwalidzki).szerszon napisał(a):2. Inwalida na wózku nie "przechodzi"..raczej "przejeżdża"
P-18.szerszon napisał(a):A jaka to linia była na placu...P-ile ?
szymon1977 napisał(a):1. Czy przy braku linii P-18 na chodniku piesi mogą iść całą szerokością chodnika?
2. Czy przy braku linii P-18 na chodniku możemy od pieszych domagać się ustąpienia nam miejsca na chodniku jeżeli zamierzamy zaparkować?
3. Czy przy liniach P-18 na chodniku piesi mogą iść całą szerokością chodnika?
4. Czy przy liniach P-18 na chodniku możemy od pieszych domagać się ustąpienia nam miejsca na chodniku jeżeli zamierzamy zaparkować?
przez LeszkoII » wtorek 23 kwietnia 2013, 10:59
Inaczej rozumiemy T-30.szerszon napisał(a):czekam na potwierdzenie wyższości przepisu nad oznakowaniem i przepis z rozporządzenia o znakach i sygnałach potwierdzający to ZAWSZE...
przez szymon1977 » wtorek 23 kwietnia 2013, 11:14
Chodnik pozostaje chodnikiem i możemy z niego korzystać tylko pod pewnymi warunkami, m. in. pozostawiając minimum 1,5 m dla pieszych.LeszkoII napisał(a):1. TAK
2. NIE
3. TAK
4. NIE
przez szerszon » wtorek 23 kwietnia 2013, 13:54
LeszkoII napisał(a):1. Inaczej rozumiemy T-30.
2.No to wyobraź sobie tęgą zimę i dużo dużo śniegu. D-18 oraz T-30 wskazująca sposób postoju skosem na jezdni przy jej krawędzi(P-18,P-19,P-20 niewidoczne). Podjeżdżasz sobie samochodem z przyczepą lekką i parkujesz na ukos zgodnie z oznakowaniem na wąskiej drodze jednokierunkowej.
Efektywnie tamujesz ruch - przejedzie tylko (moto)rower.
3.Po odholowaniu pojazdów wciąż powoływałbyś się na 5.1? Złamałeś przepis ogólny 46.1.oraz zastosowałeś się do znaku D-18 i T-30. Problem w tym, co ten znak oznacza i czy musi wykluczać się z 46.1 PoRD.
Tabliczka z przykładu ^^^ anuluje ogólny przepis mówiący o możliwości zaparkowania pojazdu na jezdni przy krawędzi i równolegle do niej. Tutaj działa Art. 5.1.
szymon1977 napisał(a):Chodnik pozostaje chodnikiem i możemy z niego korzystać tylko pod pewnymi warunkami, m. in. pozostawiając minimum 1,5 m dla pieszych.
przez rusel » wtorek 23 kwietnia 2013, 18:24
Osoba poruszająca się na wózku inwalidzkim jest pieszym oraz jednocześnie kierującym pojazdem. Wystarczy jednak, że zacznie poruszać się szybciej niż ~prędkość pieszego - to przestanie być pieszym; będzie tylko kierującym pojazdem(innym niż wózek inwalidzki).
przez szymon1977 » wtorek 23 kwietnia 2013, 19:14
Tak. Mam problem ze znalezieniem znaku pionowego mówiącego, że mogę zostawić dla pieszych mniej niż 1,5 m. podstawy prawnej anulującej Art.5.1. nie szukam, bo na razie nikt nie odnalazł podstawy aby Art.5.1. zastosować.szerszon napisał(a):Podstawa prawna anulująca Art 5.1.
Masz problem ze znalezieniem ?
przez LeszkoII » wtorek 23 kwietnia 2013, 20:52
przez szerszon » wtorek 23 kwietnia 2013, 22:34
Masz problem ze zrozumieniem Art 5.1 ?szymon1977 napisał(a):Tak. Mam problem ze znalezieniem znaku pionowego mówiącego, że mogę zostawić dla pieszych mniej niż 1,5 m. podstawy prawnej anulującej Art.5.1. nie szukam, bo na razie nikt nie odnalazł podstawy aby Art.5.1. zastosować.
przez szymon1977 » wtorek 23 kwietnia 2013, 22:41
przez szerszon » środa 24 kwietnia 2013, 00:06
szymon1977 napisał(a):1.Ze "Kodeksu" wynika, że masz zostawić minimum 1,5 m.
2. Aby zastosować Art.5.1. musiałbyś odnaleźć znak pionowy, z którego wynikałoby inaczej. 3.Znaki poziome zezwalają na parkowanie.
4.Skoro jednak nie mówią, że zezwalają na parkowanie bez zachowania 1,5 m dla pieszych to zezwalają na parkowanie z zachowaniem 1,5 m dla pieszych.