Fotoradar odcinkowy - coś dla cmana.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Fotoradar odcinkowy - coś dla cmana.

Postprzez michooo » niedziela 26 czerwca 2011, 13:47

Cyberix napisał(a):A od kiedy to nie ma skrzyżowań na autostradach ?? Są, i to nie tylko ze znakiem A7 ale nawet ze znakiem STOP.



Myślę dokładnie tak :) :

ks-rider napisał(a):Chyba mylisz droge szybkiego ruchu z autiostrada. N aautostradach sa jedynie wjazdy i zjazdy i niema skrzyzowan. Znak STOP'u moe pojawic sie na autostradzie co najwyzej na koncu wjazdu a poczatku ( braku ) pasa " rozbiegowego " gdy sa robopty drogowe.



@Cyberix

Poza tym z fragmentu, który zacytowałeś wynika, że nie ma tam ruchu poprzecznego, co najwyżej zjazdy i rozjazdy, ale kierunki ruchu się nie krzyżują.

autostrada - drogę dwujezdniową, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi, na której nie dopuszcza się ruchu poprzecznego, przeznaczoną tylko do ruchu pojazdów samochodowych, które na równej, poziomej jezdni mogą rozwinąć prędkość co najmniej 40 km/h, w tym również w razie ciągnięcia przyczep;
michooo
 
Posty: 430
Dołączył(a): środa 29 grudnia 2010, 14:01

Re: Fotoradar odcinkowy - coś dla cmana.

Postprzez ks-rider » niedziela 26 czerwca 2011, 16:24

lith napisał(a):Akurat w PL miałem przyjemność jechać nówka odpicowaną jednopasmowa autostradą...


Najpierw ustalmy czy byla to jednopasmowka czy tez dwupasmowa na ktorej jeden pas byl z remoncie.

Moglys zdradzic tajemnice gdzie jest ten jednopasmowy kawalek autostrady ?

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3796
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Fotoradar odcinkowy - coś dla cmana.

Postprzez Cyberix » niedziela 26 czerwca 2011, 23:12

@ks-rider a możesz wskazać przepis, który mówi że w PL na autostradzie muszą być co najmniej 2 pasy ruchu?
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Re: Fotoradar odcinkowy - coś dla cmana.

Postprzez qwer0 » poniedziałek 27 czerwca 2011, 11:44

Cyberix, ale chyba nie o to chodzi ks-riderowi.
Nikt nie zaprzecza, ze takie cos moze istniec.
Przylaczam sie nawet do jego pytania, bo sam jestem ciekawy gdzie takie cóś jest.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: Fotoradar odcinkowy - coś dla cmana.

Postprzez maryann » środa 06 lipca 2011, 09:40

Cyberix ma rację.
Od którego momentu rozpoczyna się autostrada? Od "odpowiedniego znaku", który jest ustawiany często juz na początku slimaka jeszcze przed 'prostą częścią autostrady'. A na końcu slimaka mamy... no właśnie- jakieś formy "ustąp pierwszeństwa". Poza tym by znieść ograniczenie prędkości uregulowane, jak wyżej na trzypasowych jezdniach brzmi dobrze. Jest to zgodne ze zdrowym rozsądkiem, naturalną inmterpretacją sytuacji i dlatego podejrzewam, że zaraz mnóstwo ludzi, nie tylko na tym forum, się z tym nie zgodzi... :(
W końcu na autostradzie nie ma dolnego limitu prędkości, więc nie mogą być nagle wszystkie pasy oznaczone C14, przynajmniej jeden musi być od 5 czy 10 km/h.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Fotoradar odcinkowy

Postprzez maryann » poniedziałek 11 września 2023, 12:15

Jak stoi normalny fotoradar, to ponoć(a do niedawna na pewno) miał tolerancję +10km/h i mniejszych przekroczeń nie fotografował. A jak to jest OPP? Jak na końcu ograniczenia 90/h mam średnią 99/h to będę rozliczany za wykroczenie? Czy dopiero za średnią 101/h? Czy jeszcze inaczej?
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Fotoradar odcinkowy - coś dla cmana.

Postprzez Cyryl8 » czwartek 21 września 2023, 09:49

do 2021 roku tolerancja wynikająca z przepisów wynosiła 10km/h.

jednak na podstawie nowelizacji Prawa o Ruchu Drogowym z 2 grudnia 2021 r. rozporządzenia MSWiA z 15 września 2022 r. w sprawie ewidencji kierujących pojazdami naruszających przepisy ruchu drogowego. zawiera ono m.in. w tabeli E10 taryfikator stanowiący podstawę wymiaru grzywny za przekroczenie prędkości „do 10 km/h” - czyli faktycznie od 1 do 10 km/h.

czyli mimo obowiązującej tolerancji 10 km/h kierowca może być ukarany mandatem gdy przekroczy prędkość np. o 4 km/h, bo na to zezwala to samo prawo.

jeszcze mamy rozporządzenie Ministra Gospodarki z 17 lutego 2014 r. w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w kontroli ruchu drogowego:
„Wartości błędów granicznych dopuszczalnych przyrządu wynoszą:
1) podczas badań w laboratorium:
± 1 km/h - dla prędkości do 100 km/h,
± 1% wartości mierzonej - dla prędkości powyżej 100 km/h;

2) podczas badań i sprawdzeń poza laboratorium:
± 3 km/h - dla prędkości do 100 km/h,
± 3% wartości mierzonej - dla prędkości powyżej 100 km/h”.


jednym słowem jedna sprawa, parę przepisów na wzajem sobie sprzeczne, totalny chaos.
ot taki przykład jak można coś zepsuć.
Cyryl8
 
Posty: 2436
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Poprzednia strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 235 gości