Z punktu widzenia rowerzysty i kierowcy samochodu...

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Z punktu widzenia rowerzysty i kierowcy samochodu...

Postprzez jasiek23 » środa 03 lipca 2013, 14:18

Chciałbym znać Wasz pogląd na sytuację kiedy np jedziecie drogą bez pasów wolnego ruchu tylko zwykłą powiatówką i wyprzedzacie rowerzystę który nie trzyma się kurczowo prawego pobocza = nie jedzie prawie że po samym rowie? Trąbicie na takiego i dajecie mu do zrozumienia żeby bardziej zjechał?

Ja jestem kierowcą samochodu i rowerzystą. Jestem w stanie zrozumieć rowerzystę który nie trzyma się kurczowo prawego pobocza ponieważ sam ja robię tak samo jadąc rowerem lub też idąc poboczem. Dlaczego? A dlatego bo kiedy trzymamy się kurczowo pobocza to kierowcy mają pieszych/rowerzystów głęboko w poważaniu i wymijają/wyprzedzają po samej d.... :? Zachowują bezpieczną odległość dopiero wtedy kiedy pieszy/rowerzysta idzie/jedzie TROCHE dalej od pobocza. Zaznaczyłem trochę żeby co niektórzy nie pomyśleli że środkiem drogi :)
jasiek23

Re: Z punktu widzenia rowerzysty i kierowcy samochodu...

Postprzez LeszkoII » środa 03 lipca 2013, 17:36

Jeśli pobocze jest nieutwardzone i ledwie nadaje się do jazdy rowerem a rowerzysta "balansuje", ciężko utrzymuje równowagę to zatrąbienie poza obszarem zabudowanym jak najbardziej wchodzi w grę. Tym bardziej, że jazda zygzakiem może świadczyć o stanie nietrzeźwości/ po użyciu alkoholu (brak zaufania).
Niektórzy ludzie mają jakieś dziwne emocjonalne odczucia, gdy usłyszą trąbienie a przecież ostrzeganie o niebezpieczeństwie powinno być odbierane jako dbałość o bezpieczeństwo w ruchu. Zaniechanie uzasadnionego użycia sygnału dźwiękowego podpada pod niezastosowanie się do Art. 3.1.

Nie ważne, czy rowerzysta jedzie poboczem czy jezdnią - wyprzedzając go należy pozostawić minimum metr odległości.