Pare wątpliwości związanych z sygnałami i sygnalizacja

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Pare wątpliwości związanych z sygnałami i sygnalizacja

Postprzez Lewo » sobota 13 lipca 2013, 21:52

Robię testy i parę błędów nie umiem sobie wytłumaczyć nawet przy pomocy książki. Proszę o pomoc i wytłumaczenie dlaczego, będę bardzo wdzięczny. Przygotowuje się do egzaminu, książkę przewertowałem i tyle błędów... Bardzo przyda się szybka pomoc

1. http://www.iv.pl/images/61176575094961330755.png
wg. mnie to jest czerwony mrugający sygnał więc
- czerwony mrugający albo dwa na przemian to zakaz wjazdu za sygnalizator
- w książce pisze że czerwony sygnał przy przejdzie ( nie mrugający ) też zabrania wjazdu

2. http://www.iv.pl/images/20738481604034045649.png
obstawiłem że to kolor żółty mrugający, wg. mnie sam warunek wydał się śmieszny ( po uprzednim zatrzymaniu )
jednak niewyraźne to jest, na egzaminie państwowym też takie coś jest ? bo z tego wychodzi że to powinien być kolor czerwony

3. http://www.iv.pl/images/11200752810077704887.png
na filmiku nie widać żadnych znaków przy wjeździe na skrzyżowanie, trójkąty na jezdni wjeżdżających na rondo nie brałem pod uwagę bo ledwo je widać, tak samo ustąp pierwszeństwa dla wjeżdżających bo to nie mój znak, nie muszę chyba tego pod tym kątem analizować. wziąłem zasadę prawej ręki i wyszło źle...

4. http://www.iv.pl/images/23858437923770016817.png
Najpierw układ skrzyżowania wyglądał dla mnie tak że skręt w lewo to to samo co zawracanie, znak poziomy jest niby więc to byłoby głupie, ale zobaczyłem nakaz jazdy prosto ( pierwszeństwo przed pionowymi ) więc dałem że nie można skręcać w lewo ( co jest błędne )

5. http://www.iv.pl/images/09961529667182850867.png
tu wg. mnie osoba kierująca ruchem ma pierwszeństwo przed znakami zakazu, jeśli znakiem zakazu byłoby, że podczas skręcania policjant staje plecami do mnie i to znaczy zakaz skrętu to głupie bo wcześniej miałem podobne pytanie i można było skręcać przed czekania na pozwolenie.

6. http://www.iv.pl/images/40417723425087987659.png
skąd ja to miałem wiedzieć? nie mijał żadnego znaku ( ani koniec obszaru zabudowanego ani koniec miasta ), obszar na filmiku wyglądał na zabudowany, cały czas zachowywał prędkość na tym liczniku poniżej 50. czy w testach bez żadnych znaków domyślnie za każdym razem trzeba zakładać że to obszar niezabudowany?
Lewo
 
Posty: 11
Dołączył(a): sobota 13 lipca 2013, 21:16

Re: Pare wątpliwości związanych z sygnałami i sygnalizacja

Postprzez LeszkoII » sobota 13 lipca 2013, 22:53

Na egzaminie będziesz miał (też) filmiki a nie screeny z nich... ciężko się ustosunkować do pytań i "obrazków", skoro materiał dotyczący nich jest ruchomy a nie statyczny.

Uważam, że załączone pliki graficzne nie dają w pełni możliwości odpowiedzi na pytania( pytania bardzo źle sformułowane)
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Pare wątpliwości związanych z sygnałami i sygnalizacja

Postprzez Borys_q » sobota 13 lipca 2013, 22:59

1. Żółty fakt, że screen jest trochę lichy, ale w dolnej komorze czerwony nie występuje.
2. Żółty migający nie nakazuje zatrzymywania się przed nim.
3. Musisz wszystko pod każdym kątem analizować, i mieć oczy w koło d/*3y (droga z pierwszeństwem nie musi być co każde skrzyżowanie powtarzana).
4. Przyjrzyj się jeszcze raz dokładnie, wszystko się tam zgadza (nie ma zasady że pionowe maja pierwszeństwo przed poziomymi)
5. Pozycja policjanta zezwala/zabrania wjazdu na skrzyżowanie, nie zezwala ci na pominięcie innych znaków drogowych, w pokazanej sytuacji.
6 Tu nie wiem o co chodzi musiał bym cały film obejrzeć.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pare wątpliwości związanych z sygnałami i sygnalizacja

Postprzez Lewo » sobota 13 lipca 2013, 23:06

opisałem co i jak przecież, opis mój do ss'ów jest na podstawie obejrzenia filmiku wiec jak napisałem ze nie ma znaków to nie na screenie tylko filmiku
wszystko istotne napisałem, jak ktoś nie wierzy mogę dać numery pytań, to testy z gazety wyborczej do płyty dodanej to sobie sprawdzicie.
Ostatnio zmieniony sobota 13 lipca 2013, 23:08 przez Lewo, łącznie zmieniany 1 raz
Lewo
 
Posty: 11
Dołączył(a): sobota 13 lipca 2013, 21:16

Re: Pare wątpliwości związanych z sygnałami i sygnalizacja

Postprzez Borys_q » sobota 13 lipca 2013, 23:08

To najwidoczniej w tym szóstym coś ci umknęło.

jak ktoś nie wierzy mogę dać numery pytań, to testy z gazety wyborczej do płyty dodanej to sobie sprawdzicie.


Myślisz, że ja nie mam co robić tylko kombinować jakąś płytę z pytaniami i ją przeglądać??
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pare wątpliwości związanych z sygnałami i sygnalizacja

Postprzez Lewo » niedziela 14 lipca 2013, 12:39

5. czyli zakaz skrętu + postawa policjanta która znaczy tyle co zielone światło na sygnalizatorze
( zielone pozwala jechać w każdym kierunku )? To mam rozumieć że zakazy skrętu są ważne przy zielonym ogólnym? Jakby była sytuacja kierunkowa z lewo (zielona ) plus zakaz w lewo to wtedy też zakaz dalej obowiązuje ze znaku?
1. ok, załóżmy że to żółty i to co na podstawie książki mogę tu napisać:
migający żółty, ostrzega o wystąpującym niebezpieczeństwie lub utrudnieniu ruchu i nakazują szczególnej ostrożności ( tu przejazd tramwajowy )
ale nie ma nic o konieczności upewnienia się "czy spowodujemy utrudnienie ruchu innym uczestnikom" jedynie muszę upewnić się czy tramwaj nie jedzie ale ten warunek w zadaniu jest zbyt ogólny
4. znak nakaz jazdy prosto tyczy się drogi poprzecznej?
6. jeszcze raz obejrzałem i nie ma żadnego znaku tylko drogowskaz w lewo na jakąś miejscowość ( na drogę wojewódzką ) czyli w domyśle jak jest coś nieoznakowane to jest obszar niezbudowany mimo że okolica na to wskazuje?
3. jedyne co mogłoby być wskazówką to, że przy wjeździe na rondo ma się trójkąty na jezdni czyli w domyśle inni też mają? filmik też jeszcze raz obejrzałem i żadnego znaku dla kierującego tym pojazdem nie widziałem. ( nawet osoba co ma prawko też nie widziała )

2'ka jedynie wyjaśniłem sobie. filmików wam nie wrzucę na youtube bo nie mam praw, daje ss'y z końcowej sytuacji. a to czy wiedzę na egzamin zdobędę z poradnika pani domu czy z kodeksu to nie ważne akurat tutaj, tylko żebym rozumiał dlaczego.
Lewo
 
Posty: 11
Dołączył(a): sobota 13 lipca 2013, 21:16

Re: Pare wątpliwości związanych z sygnałami i sygnalizacja

Postprzez kg1956 » poniedziałek 15 lipca 2013, 09:30

5. Znak zakaz skrętu w lewo (i zawracania) nie ma nic wspólnego z sygnalizacją na skrzyżowaniu. Jedynym przypadkiem kiedy możesz go zignorować jest nakaz kierującego ruchem.
Jeśli jest włączony zielony sygnalizator kierunkowy w lewo i jest znak zakaz skrętu w lewo, to oznacza, że jest błędne oznakowanie. Osobiście nigdy nie spotkałem takiego.
4. Nakaz jazdy prosto dotyczy najbliższego przecięcia kierunków ruchu. Inaczej mówiąc jeśli masz wybór:skręcić lub jechać prosto to masz jechać prosto. Sytuację masz ocenić będąc bezpośrednio przy znaku.
3. Nie ma na filmie wjeżdżania na rondo i znaków C-12 i A-7? Nawet jeśli nie ma, to masz mieć oczy dookoła głowy i patrzeć nie tylko na własne znaki ale również na znaki innych. Po to właśnie A-7(i nie tylko) jest charakterystyczny, byś widział go z każdej strony.
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań


Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości