cofanie i postój POD wiaduktem

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: cofanie i postój POD wiaduktem

Postprzez yorki » sobota 12 października 2019, 11:18

Konwencja Wiedenska napisał(a):Artykuł 23. ... 3. ...
b) Zabronione jest jakiekolwiek zatrzymywanie i jakikolwiek postój pojazdu we wszystkich miejscach, w których mogłoby to stanowić niebezpieczeństwo, a w szczególności:
i) pod wiaduktami i w tunelach, z wyjątkiem ewentualnie miejsc specjalnie oznaczonych;

Kolejny rozdźwięk pomiędzy naszym PoRD, a K.W.

-------
W "220" przy przepisach o liniach krawędziowych są zapisy, że jeśli przy drogach są krawężniki, to nie stosuje się (poza wyjatkami) linii P-7.
Zatem, jeśli pod wiaduktem jest krawężnik to czy nie należy go traktować jako linii krawędziowej?
A w zwiazku z tym art. 49.1.5) PoRD ma tutaj jak najbardziej zastosowanie?
one white wine ;)
yorki
 
Posty: 589
Dołączył(a): niedziela 09 sierpnia 2015, 22:14

Re: cofanie i postój POD wiaduktem

Postprzez LeszkoII » sobota 12 października 2019, 13:08

yorki napisał(a):Kolejny rozdźwięk pomiędzy naszym PoRD, a K.W.
A o mostach cisza. Jeszcze warto zacytować, gdzie Konwencja nie dopuszcza postoju:
na środkowej jezdni dróg o trzech jezdniach oraz poza obszarami zabudowanymi na jezdniach dróg oznaczonych odpowiednimi znakami jako drogi z pierwszeństwem przejazdu;
Henq napisał(a):i czytam i brak wzmianki o zakazie zatrzymania pod wiaduktem czy to znaczy, że interpretujesz sobie Art. 46.1. pod siebie?
Tak, interpretuję sobie na czym polega niebezpieczeństwo zatrzymania pod wiaduktem. Nie wolno?
Henq napisał(a):również nie mogę się zatrzymać?
zabrania mi zatrzymania @LeszkoII czy kodeks drogowy?
Nie ma kodeksu drogowego 8) Nie wiem czy nie można, bo musiałbym ocenić... czy stworzę takim zatrzymaniem niebezpieczeństwo lub utrudnienie w ruchu.
Henq napisał(a):jak brzmi Art.49.1.3? coś o pod wiaduktem?
Nie, ale zatrzymanie w jakimś miejscu, np. pod wiaduktem, może okazać się czynem zabronionym dyspozycją wspomnianego przepisu ogólnego art. 46.
Henq napisał(a):a to musi być wiadukt by obowiązywał art 46.1? A dlaczego akurat po prawej stronie drogi?
Z uwagi na normę wyrażoną znakiem B-36, umieszczonym po prawej stronie.
Henq napisał(a):@LeszkoII zasłania się zabronionym zatrzymaniem pod wiaduktem z art 46.1
Po coś ten przepis ustanowiono, nieprawdaż?

Bawi mnie polemika z Tobą :P To bardzo pouczające, jak pisać teksty dla mas, by masy je zrozumiały. Wciaż się edukuję pod tym względem - stąd należą Ci się podziękowania. Też kiedyś byłem królikiem doświadczalnym, psem Pawłowa.
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: cofanie i postój POD wiaduktem

Postprzez yorki » sobota 12 października 2019, 14:09

@ LeszkoII, A Twoja opinia o :
krawężnik <=> P-7 ?
one white wine ;)
yorki
 
Posty: 589
Dołączył(a): niedziela 09 sierpnia 2015, 22:14

Re: cofanie i postój POD wiaduktem

Postprzez LeszkoII » sobota 12 października 2019, 20:21

^^
Moim zdaniem nie można postawić znaku równości między krawężnikiem a P-7, bo doprowadziłoby to do absurdu niemożliwości zatrzymania się na jezdni przy krawężniku a tym bardziej na chodniku wyniesionym tym krawężnikiem.

Pojawia się tu jednak ciekawszy problem. Weźmy do analizy dla przepis:

Zabrania się zatrzymania pojazdu na jezdni obok linii przerywanej wyznaczającej krawędź jezdni oraz na jezdni i na poboczu obok linii ciągłej wyznaczającej krawędź jezdni.


Otóż to czym jest linia wyznaczająca krawędź jezdni mówi wprost § 86 ust. 8 rozp. ws. zn. i sygn. A przepis wymienia tylko znaki P-7a oraz P-7b. Milczy jednak ws. P-7c i P-7d (których notabene nie ma w załączniku "graficznym", podobnie jak P-1e), toteż z tego rozporządzenia wynika, że dwa ostatnie znaki nie są znakami wyznaczającymi krawędź jezdni, gdyż ich nie wymieniono w tym paragrafie :hmm:

Czy zatem art. 49 ust. 1 pkt 5 nie stanowi normy sankcjonowanej w przypadku spełnienia przesłanek materialnych tego przepisu jeśli zastosowano P-7c lub P-d? :help:

A tak na marginesie, moim zdaniem sprzeczna jest z Konstytucją RP norma kompetencyjna delegująca właściwemu rzeczowo organowi (ministrowi) wydanie rozporządzenia (ws. znaków i sygnałów...), które zawiera normy sankcjonowane (np. "zabrania się...", "zakaz wjazdu...", "zakaz zatrzymania", etc.), których nieprzestrzeganie uruchamia proces sankcyjny (tutaj: karny) na podstawie kodeksów karnych lub (o zgrozo - w przypadku wymierzania wysokości nałożonego mandatu) rozporządzeń. Co prawda w art. 7 ust. 1 (uPoRD) określono, że "Znaki i sygnały drogowe wyrażają ostrzeżenia,
zakazy, nakazy lub informacje", zaś w kolejnym ustępie zawarto delegację do wydania rozporządzenia odnośnie - jak można przypuszczać - konkretyzacji tych zakazów lub nakazów w trybie aktu podustawowego, to jednak biorąc pod uwagę brzmienie art. 42 ustawy zasadniczej będzie zachodził tutaj delikt przeciwko ustrojowi państwa a właściwie sprzeniewierzenie się zasadzie nullum crimen sine lege scripta.

... czyli tak bardziej przyziemnie: nie powinno być rozporządzenia ws. znaków i syg..., lecz treści prawne znaków, sygnałów, poleceń winny się znaleźć w USTAWIE.
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: cofanie i postój POD wiaduktem

Postprzez Henq » sobota 12 października 2019, 22:22

LeszkoII napisał(a):Tak, interpretuję sobie na czym polega niebezpieczeństwo zatrzymania pod wiaduktem. Nie wolno?
oczywiście, że nie wolno, wrzucasz wszystkie wiadukty do jednego worka a to błąd. Dla ciebie art 46.1 obowiązuje w takiej samej skali pod wiaduktem na drodze o natężeniu ruchu jeden pojazd na dobę co pod wiaduktem na autostradzie A4 :help: - żeyś mi nie pisał, że na autostradzie nie wolno się zatrzymywać :lol: to ja wiem chce ci tylko uświadomić twój błąd logiczny :help:

LeszkoII napisał(a):
Henq napisał(a):również nie mogę się zatrzymać?
zabrania mi zatrzymania @LeszkoII czy kodeks drogowy?
Nie ma kodeksu drogowego 8)
jest i ma się bardzo dobrze pomimo twoich rewelacji. Jest to potoczna nazwa przepisów prawnych o bezpieczeństwie i porządku ruchu na drogach

LeszkoII napisał(a):Nie wiem czy nie można, bo musiałbym ocenić... czy stworzę takim zatrzymaniem niebezpieczeństwo lub utrudnienie w ruchu.
no jak upewnić? przecież dwa wpisy wcześniej byłeś w 100% pewny, że art 46.1 zabrania ci zatrzymania pod wiaduktem - no to w czym problem? :help:
Przemyślało się?

LeszkoII napisał(a):
Henq napisał(a):jak brzmi Art.49.1.3? coś o pod wiaduktem?
Nie, ale zatrzymanie w jakimś miejscu, np. pod wiaduktem, może okazać się czynem zabronionym dyspozycją wspomnianego przepisu ogólnego art. 46.
oczywiście, że może się tak okazać ale to nie ty jesteś władny by to wykazać. Równie dobrze dla 50 kierowców zatrzymanie po lewej stronie drogi jednokierunkowej nie będzie miało znaczenia, ale znajdzie się jeden baran który będzie wyprzedzał i uderzy w taki zaparkowany pojazd, czy to znaczy, że kierowca prawidłowo zaparkowanego pojazdu utrudnił ruch złamał art 46.1 :hmm: ? w/g twojej nadinterpretacji tegoż przepisu to tak :eek2: :help:

LeszkoII napisał(a):
Henq napisał(a):a to musi być wiadukt by obowiązywał art 46.1? A dlaczego akurat po prawej stronie drogi?
Z uwagi na normę wyrażoną znakiem B-36, umieszczonym po prawej stronie.
przeciez pisałem, że obecnie po remontach tego znaku nie ma, a swoją drogą jezdnia to część, drogi B-36 dotyczy tej strony drogi po której został umieszczony czy to oznacza, że na lewym pasie jezdni nie obowiązuje?

LeszkoII napisał(a):
Henq napisał(a):@LeszkoII zasłania się zabronionym zatrzymaniem pod wiaduktem z art 46.1
Po coś ten przepis ustanowiono, nieprawdaż?
a np po to żebyś gnając 90km na godzinę za zakrętem nie władował się w dziadka który wysadza babcię do kościoła...

LeszkoII napisał(a):Bawi mnie polemika z Tobą :P To bardzo pouczające, jak pisać teksty dla mas, by masy je zrozumiały. Wciaż się edukuję pod tym względem - stąd należą Ci się podziękowania. Też kiedyś byłem królikiem doświadczalnym, psem Pawłowa.
mnie trochę mniej bo wszystko ci trzeba tłumaczyć, ty swoje i tak pieprzysz a po czasie jednak przyznajesz rację, oczywiście nie wprost bo to by było za łatwe tylko na swój zakręcony sposób :help:

LeszkoII napisał(a):Otóż to czym jest linia wyznaczająca krawędź jezdni mówi wprost § 86 ust. 8 rozp. ws. zn. i sygn. A przepis wymienia tylko znaki P-7a oraz P-7b. Milczy jednak ws. P-7c i P-7d (których notabene nie ma w załączniku "graficznym", podobnie jak P-1e), toteż z tego rozporządzenia wynika, że dwa ostatnie znaki nie są znakami wyznaczającymi krawędź jezdni, gdyż ich nie wymieniono w tym paragrafie :hmm:
no coś ty, serio? A jak w pamiętnym wątku o liniach krawędziowych tłukłem pseudoinstruktorkowi z warszafki i jego przydupasowi, że linie krawędziowe nie służą tylko do wyznaczania krawędzi jezdni to gdzieś był?

Ponadto znaki te stosuje się w celu:
- przedłużenia krawędzi jezdni na skrzyżowaniach (P-7a),
- wyznaczenia przejazdów przez pasy dzielące jezdnie (P-7a),
- oddzielenia od jezdni zlokalizowanych w zatokach przystanków komunikacji publicznej (P-7a, P-7c),
- oznaczenia zjazdów (P-7a, P-7c).

Czyli kolejna edukacja @LeszkoII :spoko:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: cofanie i postój POD wiaduktem

Postprzez LeszkoII » niedziela 13 października 2019, 19:47

Henq napisał(a):oczywiście, że nie wolno
A na jakiej podstawie nie wolno? Nie osłabiaj mnie. Masz przepis ogólny, więc z natury rzeczy podlega on interpretacji. Zdziwiłbyś się, co TK wydedukował z art. 2 Konstytucji. O tym czy i w jakim stopniu zaistniało zagrożenie b.r.d. bądź jego utrudnienie przesądza subsumpcja sytuacji faktycznej do prawnej.
Henq napisał(a):wrzucasz wszystkie wiadukty do jednego worka a to błąd
Większość wiaduktów zmniejsza widoczność (kontrast widzenia) miejsca tuż pod nim przez zacienienie. Zaś odnośnie utrudnienia ruchu, to zależy ono od wielu parametrów techniczno-użytkowych drogi, natężenia ruchu, warunków atmosferycznych itp.

W pozostałym zakresie trudno się odnieść do Twoich wpisów :roll:

Pozdrawiam :D
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: cofanie i postój POD wiaduktem

Postprzez Henq » piątek 18 października 2019, 20:08

LeszkoII napisał(a):
Henq napisał(a):oczywiście, że nie wolno
A na jakiej podstawie nie wolno?
na podstawie braku obiektywizmu z twojej strony.
LeszkoII napisał(a):Nie osłabiaj mnie. Masz przepis ogólny, więc z natury rzeczy podlega on interpretacji.
oczywiście, że podlega, ale do interpretacji trzeba doliczyć inne czynniki a nie tylko "widzimisię Lesia"
LeszkoII napisał(a): Zdziwiłbyś się, co TK wydedukował z art. 2 Konstytucji. O tym czy i w jakim stopniu zaistniało zagrożenie b.r.d. bądź jego utrudnienie przesądza subsumpcja sytuacji faktycznej do prawnej.
nie używaj słów których znaczenia nie rozumiesz bo ci wychodzi masło maślane i czytać się tego nie da.
LeszkoII napisał(a):
Henq napisał(a):wrzucasz wszystkie wiadukty do jednego worka a to błąd
Większość wiaduktów zmniejsza widoczność (kontrast widzenia) miejsca tuż pod nim przez zacienienie.
no i znów to robisz, większość nie znaczy wszystkie. Większość wilków żyje na wolności - dla ciebie wszystkie wilki, a ja widziałem w zoo ostatnio :lol: :spoko:
LeszkoII napisał(a):Zaś odnośnie utrudnienia ruchu, to zależy ono od wielu parametrów techniczno-użytkowych drogi, natężenia ruchu, warunków atmosferycznych itp.
teraz o tym piszesz jak ci zwróciłem uwagę? typowy Lesio :help:
LeszkoII napisał(a):W pozostałym zakresie trudno się odnieść do Twoich wpisów :roll:
nikt ci nie nakazuje odnosić do czegokolwiek jeżeli miało by to nadwyrężyć twój umysł :thumb2:
Nie rób sobie z art 46.1 wyroczni do każdej sytuacji i będzie ok :thumb2:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Poprzednia strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 55 gości