Marcel2727 napisał(a):Mówiłem o czerwonych, więc skąd nagle pytanie o żółtych, jeśli chodzi o tory?
zacząłeś o sygnalizacji na torach i zdania nie skończyłeś kropką
kontynuowałeś przecinkiem, więc logicznym jest, że zdanie po przecinku jest uzupełnieniem zdania przed przecinkiem
Teraz wiem, że nie
Marcel2727 napisał(a):Sygnalizacja tymczasowa jest np. przy pracach ulicznych, gdzie z dwóch pasów robi się jeden i jest on wtedy dla ruchu w obu kierunkach, przed nimi są właśnie takie małe sygnalizatory, które działają jak te zwykłe.
mogą być dwa czerwony i zielony
ale nadal nie wiem co ty chcesz ignorować?
Marcel2727 napisał(a):Co do żółtego to jest podobna sygnalizacja, ale jest tylko jedno światło i to żółte.
w przypadku ruchu wahadłowego i samej sygnalizacji żółtej to się jeszcze nie spotkałem.
Marcel2727 napisał(a):No i czy jeżeli zwykła sygnalizacja nie działa w ogóle np. nie miga nawet żółty sygnał to należy się zachować tak samo jak przy żółtym?
jak nie działa sygnalizacja to obowiązują znaki drogowe ustalające pierwszeństwo, a jak takowych brak to art 25.1 kodeksu drogowego.
Marcel2727 napisał(a):I w sumie jeszcze jedno pytanie - czy można zaparkować na swoim wyjeździe i czy dopuszczone jest stanie na nim, gdy jest korek i chcemy wyjechać? Co jeżeli blokuje chodnik albo go nie blokuje?
rozumiesz, że twój "wyjazd" kończy się w miejscu styku z chodnikiem drogi głównej? nawet fakt obniżenia chodniku w kształcie twojego wyjazdu nie zmienia przeznaczenia "drogi"
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.