Sygnalizator ogólny vs strzałka warunkowa

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Sygnalizator ogólny vs strzałka warunkowa

Postprzez mp0011 » piątek 21 sierpnia 2020, 23:10

Zależy czy sądowi i policji będzie się chciało wnikać.

Startując z S-2 (po zatrzymaniu się) ustępujesz pierwszeństwa wszystkim.
Do kolizji dochodzi już później, po tym jak już ustąpiłeś tym, co musiałeś (lub wydawało Ci się że wszystkim).

Z jednej strony mogłeś się nie spodziewać że gość będzie tam zawracał, z drugiej strony nie wiesz, czy przez noc nie zmieniła się organizacja ruchu (bo np. na poprzednim skrzyżowaniu jest remont, więc tu dali tu zawrotkę). Ty jego znaków nie widzisz, ani jego sygnalizacji.

Moim zdaniem, powinieneś więc jechać w taki sposób, jakby zawracanie tam było dopuszczalne i spodziewać się zawracających (a w zasadzie dopuszczać, że tacy się trafią, zwłaszcza że jest to nagminne zachowanie kierowców).

Na pewno dostałby mandat za zawracanie w niedozwolonym miejscu.

Co do kolizji, winny jest ten, który mógł zareagować, ale tego nie zrobił, a nie ten, który złamał więcej przepisów.
Wszystko więc zależałoby od dokładnych okoliczności, kto kiedy ruszył, ile miał czasu na reakcję i jak się zachował.
Ruszałeś spod świateł, zaraz był przejazd rowerowy, więc raczej nie powinniście mieć prędkości uniemożliwiających zatrzymanie się.

(BTW. Fajne te drogi rowerowe. A jak pojedziesz jezdnią, to Cię strąbią i rozjadą, bo gdzie się pchasz debilu z tym rowerem... ;) )
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Sygnalizator ogólny vs strzałka warunkowa

Postprzez RossoneriDevil » piątek 21 sierpnia 2020, 23:29

mp0011 napisał(a):Wszystko więc zależałoby od dokładnych okoliczności, kto kiedy ruszył, ile miał czasu na reakcję i jak się zachował.

Powiedzmy że trafił swój na swego, w gorszym znaczeniu.
Codziennie przechodzę tamtędy i wiem, że nic nie zmienili, i wnerwia mnie że tam zawracają, już pal licho, mogę ustąpić, gorzej jak jadę za taką personą, a on nagle hamuje bo zawraca. ehh..
mp0011 napisał(a):Ruszałeś spod świateł, zaraz był przejazd rowerowy, więc raczej nie powinniście mieć prędkości uniemożliwiających zatrzymanie się.
ja wyhamuje, ale niektórzy rowerzyści jadą, jakby mieli zielone.
mp0011 napisał(a):bo gdzie się pchasz z tym rowerem...

Rzadko się zdarza, zakładam że być może niewiedza użytkownika, bądź nie ma możliwości wcześniejszego wjazdu na DDR.
A wiadomo wszyscy się śpieszymy :D
RossoneriDevil
 
Posty: 1053
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:05

Re: Sygnalizator ogólny vs strzałka warunkowa

Postprzez Henq » piątek 21 sierpnia 2020, 23:32

RossoneriDevil napisał(a):Hmm, to niedobrze :D
Ale z drugiej strony razem nie zastosowaliśmy się do sygnalizatora to czy skręcający w lewo, czy zawracający w tym przypadku, nie powinien ustąpić temu co skręca w prawo?
jeżeli chodzi o przepisy to akurat ten skręcający w prawo na "warunkowej" strzałce ma ustąpić wszystkim - można powalczyć o współwinę, ale raczej z mizernym skutkiem.

RossoneriDevil napisał(a):Czy to samo tyczy się np. rowerzystów, którzy wjeżdżają na czerwonym na przejazd, a ja skręcam w prawo na s-2?
Też moja wina czy tu już obopólna?
no tutaj masz inną sytuację, rozmawiamy o PdP a nie o PdR, więc rowerzysta nie ma prawa znajdować się na PdP - niestety polska policja idąc na łatwiznę orzeka, że winny rowerzysta, ale kierujący nie zachował szczególnej ostrożności na pasach i to jego trzeba ukarać mandatem :eek2:
Był już taki temat.
W świetle przepisów rowerzysta wjeżdżając z chodnika na jezdnię włącza się do ruchu, na dodatek robi to w miejscu (Przejście dla Pieszych) na którym zabronione jest poruszanie się przez niego - PdP :spoko: więc w przypadku będąc rowerzystą marne szanse na wygranie (wyroki sądu), a w przypadku kierowcy nie przyjmować mandatu - sprawa do sądu.
Realia takie, że rowerzyści zapominają, że poruszają się pojazdem i art 17 ich obowiązuje :spoko:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Sygnalizator ogólny vs strzałka warunkowa

Postprzez mp0011 » piątek 21 sierpnia 2020, 23:36

(sorka za dygresję z tymi DdR, ale na google maps są znaki zaklejone taśmą, pomimo że droga przejezdna jest dokąd widać - zależnie od ujęcia). A co do przejazdu, to w sumie fakt, że przejazd przez tę dwujezdniową drogę ma wtedy czerwone (chyba, że są sygnały dzielone na oddzielne jezdnie). Mój błąd ;)
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Sygnalizator ogólny vs strzałka warunkowa

Postprzez RossoneriDevil » piątek 21 sierpnia 2020, 23:41

Henq tam jest przejazd dla rowerów, dlatego pytam.
Jakby po przejściu dla pieszych jechał rowerem to bym rozjechał,a tak to się boję. Oczywiście żartuję :D
RossoneriDevil
 
Posty: 1053
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:05

Re: Sygnalizator ogólny vs strzałka warunkowa

Postprzez RossoneriDevil » piątek 21 sierpnia 2020, 23:43

mp0011 napisał(a):znaki zaklejone taśmą,

Stare zdjęcie z google, teraz ścieżka full wypas, nie mam kondycji bo sam bym pośmigał.
RossoneriDevil
 
Posty: 1053
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:05

Re: Sygnalizator ogólny vs strzałka warunkowa

Postprzez Henq » sobota 22 sierpnia 2020, 00:09

RossoneriDevil napisał(a):Henq tam jest przejazd dla rowerów, dlatego pytam.
Jakby po przejściu dla pieszych jechał rowerem to bym rozjechał,a tak to się boję. Oczywiście żartuję :D
więc masz S-2 zieloną strzałkę, a rowerzysta ma czerwone światło, ale i tak wjeżdża na Przejazd dla Rowerów?
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Sygnalizator ogólny vs strzałka warunkowa

Postprzez mp0011 » sobota 22 sierpnia 2020, 00:17

Z tym czerwonym światłem na Przejeździe to bym nie był taki pewien.

Rzadko bo rzadko, ale bywają przejazdy, które korzystają że w danym momencie nie ma ruchu przez daną jezdnię (jest czerwone od zachodu, ze wschodu zawracać nie mogą, od południa mają czerwone...) i puszczają ruch przez jedną z jezdni. Albo puszczają ruch "z wyspy" w jedną stronę (w drugą jest czerwone). Więc nawet widząc czerwone dla rowerzystów (z pozycji wjeżdżającego od południa), wcale nie oznacza to, że nie jest zielone w drugim kierunku. Choć pewnie byłoby wtedy migające żółte ostrzegawcze, ale to nie jest norma.
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Sygnalizator ogólny vs strzałka warunkowa

Postprzez Henq » sobota 22 sierpnia 2020, 00:29

mp0011 napisał(a):Z tym czerwonym światłem na Przejeździe to bym nie był taki pewien.
Dlatego pytam.
Różne cyrki mogą się okazać i to od strony sygnalizatora jak również uczestników ruchu :)
sam dzisiaj byłem światkiem jak pni w SUV-ie pojechała prosto na zielonej strzałce S-2 sądząc, że ma zielone ogólne bo pojazdy przednią pojechały w prawo :)
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Sygnalizator ogólny vs strzałka warunkowa

Postprzez RossoneriDevil » sobota 22 sierpnia 2020, 00:29

Henq napisał(a):więc masz S-2 zieloną strzałkę, a rowerzysta ma czerwone światło, ale i tak wjeżdża na Przejazd dla Rowerów?

Dokładnie
mp0011 napisał(a):Z tym czerwonym światłem na Przejeździe to bym nie był taki pewien.

Nie ma tam żadnych kombinacji, czerwone dla rowerzystów i pieszych, i czerwone z zieloną strzałeczką dla samochodziarzy. :)
RossoneriDevil
 
Posty: 1053
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:05

Re: Sygnalizator ogólny vs strzałka warunkowa

Postprzez mp0011 » sobota 22 sierpnia 2020, 00:35

A skąd wiesz, że w nocy nie zmienili organizacji ruchu lub faz świateł?
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Sygnalizator ogólny vs strzałka warunkowa

Postprzez Henq » sobota 22 sierpnia 2020, 00:53

RossoneriDevil napisał(a):
Henq napisał(a):więc masz S-2 zieloną strzałkę, a rowerzysta ma czerwone światło, ale i tak wjeżdża na Przejazd dla Rowerów?

Dokładnie
mp0011 napisał(a):Z tym czerwonym światłem na Przejeździe to bym nie był taki pewien.

Nie ma tam żadnych kombinacji, czerwone dla rowerzystów i pieszych, i czerwone z zieloną strzałeczką dla samochodziarzy. :)
sytuacja sporna, nagranie by pomogło :what:
jak to bywa w PoRD nie ma sytuacji białych i czarnych :spoko: - jednoznacznych - zanim ktoś mnie o rasizm posądzi :spoko:

Ja wjeżdżając na S-2 i był wskazany przez policję jako winny kolizji to mandatu bym nie przyjął :spoko:
sprawa do sądu walczył bym, a podstawowym argumentem było by: "rowerzysta wjechał za sygnalizator kiedy to było mu zabronione", a od strony mojego sygnalizatora wjazd był możliwy warunkowo.

Niestety wszystko pozostaje w rękach sędziego :thumb2: :mrgreen:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Sygnalizator ogólny vs strzałka warunkowa

Postprzez szerszon » sobota 22 sierpnia 2020, 21:05

Henq napisał(a): zanim ktoś mnie o rasizm posądzi :
E tam..posądzamy, a raczej stwierdzamy wyjątkową głupotę. Patolu.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Poprzednia strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości