Przykładowe sytuacje - potrzebne porady, pilne!

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Przykładowe sytuacje - potrzebne porady, pilne!

Postprzez GirlWithDeadFamily » piątek 22 maja 2020, 16:46

Witam! Mam kilka pytań związanych z techniką jazdy. Jestem nowym kierowcą, zależy mi na zachowaniu bezpieczeństwa siebie i innych przy dynamice i ekologiczności jazdy. Odziedziczyłam auto w b.dobrym stanie po dziadku, jednak nie chciałabym go "wyciorać" zbyt wcześnie. Chciałabym, aby rozjaśnione mi zostały następujące przypadki, bo czytałam lub też słyszałam o nich bardzo sprzeczne opinie:

* Hamowanie:
1) Jak byłam uczona:
Hamować silnikiem, nie jechać "na luzie", potem hamować hamulcem +sprzęgło i zatrzymać (wyjątek: ham. awaryjne).
2) Inne opinie:
Wcisnąć sprzęgło już na początku hamowania, dotoczyć się dalej, zatrzymać.

* Zjazd z górki:
1) Jak byłam uczona:
Nie wrzucać luzu, jeśli potrzeba hamować silnikiem, a dopiero potem hamulcami (oprócz nagłych przypadków oczywiście).
2) Inne opinie:
Brak hamowania silnikiem, trzymać nogę na hamulcu i w razie potrzeby hamować, zwłaszcza przed zakrętami, lub tez wrzucić na luz i dać autu się toczyć i dopiero potem dać bieg i gazu.

* Skrzyżowanie i zakręt:
1) Jak byłam uczona:
Zmienić biegi/zwolnić silnikiem przed skrzyżowaniem, potem hamulcem. Wrzucić 1 lub 2 zależnie od prędkości (i czy muszę się zatrzymać), skręcić, wrzucić wyższy bieg + gaz.
2) Inne opinie:
Wrzucić na luz, dotoczyć się, zmienić bieg w trakcie lub tuż po zakręcie.

Inne pytania:
* Jazda na półsprzęgle (oprócz parkowania i precyzyjnych manewrów) oraz "na luzie" (oprócz krótkich zatrzymań typu korek) - kiedy używać? Czy używać podczas powyższych manewrów?

* Jak najlepiej wykonać hamowanie awaryjne?

----