wjazd na parking/plac itd.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: wjazd na parking/plac itd.

Postprzez Cyryl » środa 12 sierpnia 2020, 15:59

Totalny chaos.
Przepycha się zatkaną muszlę klozetową.

1. Rowerzysta musi zjeść i PRZEPROWADZĆ rower, aby skorzystać z PdP. Przeczytaj definicję pieszego.

2. Przez chodnik może przyjeżdżać rower, samochód itp. z zachowaniem szczególnej ostrożności i po ustąpieniu pierwszeństwa pieszemu.

3. Czy DdR przecina chodnik, czy odwrotnie?
Jeżeli DdR jest oznaczona znakiem C-13 i nie ma odwołania znakiem C-13a, to skąd rowerzysta może wiedzieć, że nie jest już na DdR i musi ustąpić pierwszeństwa rowerowi pieszemu?
Cyryl
 
Posty: 2495
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: wjazd na parking/plac itd.

Postprzez mp0011 » środa 12 sierpnia 2020, 16:40

waw napisał(a):
mp0011 napisał(a):Pasy bez znaku pionowego przejściem prawdziwym nie są. A takich jest 99% na DdR...

Żele oznakowanych skrzyżowań jest ok 90%, PdR jeszcze więcej. Czy to oznacza że ich tam nie ma albo że nie są prawdziwe?


Moim zdaniem, kierujących obowiązują znaki D-6(x), które informują o miejscu przechodzenia pieszych lub przejeżdżaniu rowerzystów i to one nakazują określone zachowanie, a nie sama zebra. Zebra lub przejazd jest znakiem dla pieszych i rowerzystów, żeby wiedzieli gdzie mogą przejeżdżać. Znaki ostrzegawcze, ostrzegające o przejściu lub przejeździe stosuje się w sytuacjach, kiedy kierowca jadą z taką prędkością, albo takie jest ukształtowanie terenu, że znaki D-6 mogą być widoczne zbyt późno.

Z tego co kojarzę, to mało jest przejść gdzie znaków D-6 nie ma (nie stosuje się ich "od wewnątrz" skrzyżowania). Natomiast na drogach rowerowych, takich znaków nie ma, nie mówiąc już o znakach ostrzegawczych...

Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie napisał(a):Prowadzony właśnie pilotaż jest kolejnym etapem działań na rzecz poprawy sytuacji pieszych i rowerzystów na drogach. W ubiegłym roku podobne badania prowadziliśmy na rondzie ONZ, rondzie Daszyńskiego i przy Hali Mirowskiej, badając różnice pomiędzy różnymi typami przejść przez drogę dla rowerów. W każdej z lokalizacji zastosowano inny sposób oznakowania punktów przecięcia. Na rondzie ONZ namalowano zebry na drodze rowerowej, jednak mają one charakter czysto informacyjny, ponieważ nie ma tam pionowych znaków drogowych ustanawiających przejście dla pieszych. Na rondzie Daszyńskiego przecięcie chodnika z drogą rowerową nie jest oznakowane, zastosowano jedynie ostrzegawcze płytki z wypustkami dla osób niewidomych i niedowidzących.


Jak więc widać, same pasy jeszcze przejścia nie tworzą.
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: wjazd na parking/plac itd.

Postprzez Marcel2727 » środa 12 sierpnia 2020, 17:36

Cyryl napisał(a):2. Przez chodnik może przyjeżdżać rower, samochód itp. z zachowaniem szczególnej ostrożności i po ustąpieniu pierwszeństwa pieszemu.

3. Czy DdR przecina chodnik, czy odwrotnie?
Jeżeli DdR jest oznaczona znakiem C-13 i nie ma odwołania znakiem C-13a, to skąd rowerzysta może wiedzieć, że nie jest już na DdR i musi ustąpić pierwszeństwa rowerowi pieszemu?


W OKREŚLONYCH WARUNKACH

A skąd wie czy chodnik obok nie jest też ścieżką rowerową? Po nawierzchni, analogiczna sytuacja jest tutaj. Daje się samo C-13 i tyle, a obok chodnik jakoś jest.
Marcel2727
 
Posty: 833
Dołączył(a): środa 14 sierpnia 2019, 23:11

Re: wjazd na parking/plac itd.

Postprzez Cyryl » środa 12 sierpnia 2020, 17:51

Marcel2727 napisał(a):...A skąd wie czy chodnik obok nie jest też ścieżką rowerową? Po nawierzchni, analogiczna sytuacja jest tutaj. Daje się samo C-13 i tyle, a obok chodnik jakoś jest.


aby chodnik był DdR musiałby być oznaczony znakiem C-13, ale wtedy nie byłby chodnikiem tylko DdR, a po co budować równolegle dwie DdR?
rodzaj nawierzchni nie jest znakiem drogowym.

Twoje osądy, to Twoja sprawa, ale nie wmawiaj innym że takie jest prawo.
podobnie jest z obszarem zabudowanym: jest znak D-42 jest obszar zabudowany, czy są domy, czy też ich nie ma.
jest znak D-43 nie ma obszaru zabudowanego, choćby był dom na domu.

a jak Ty to ocenisz - Twoja sprawa.

jeszcze jedno:

nie ma czegoś takiego w PoRD jak ścieżka rowerowa, jest DdR i jakbyś przeczytał definicję, temat ten byłby uboższy co najmniej o jedną stronę.
Cyryl
 
Posty: 2495
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: wjazd na parking/plac itd.

Postprzez Marcel2727 » środa 12 sierpnia 2020, 18:27

Zatem nadal ta część "chodnika" jest drogą dla rowerów? W prawie rozumiem, że nie wolno używać synonimów, ale w rozmowie? :hmm: Wiesz o co chodzi, poprawiasz mnie, nie jestem żadnym instruktorem, by znać dokładnie każdy znak i określenia tylko kierowcą, by znać ich zastosowanie :spoko:
Marcel2727
 
Posty: 833
Dołączył(a): środa 14 sierpnia 2019, 23:11

Re: wjazd na parking/plac itd.

Postprzez Cyryl » środa 12 sierpnia 2020, 20:02

DdR jest DdR i niczym innym.

gdybyś mnie pytał o pogodę, ocenę urody jakiejś kobiety lub odczucia po przeczytaniu jakiejś książki, używanie synonimów byłoby wskazane, ale chcesz odpowiedzi z zakresu prawa, więc musisz zadawać takie pytanie i takim językiem aby inni mieli szanse zrozumieć.

nim zaczniesz pytać wykaż choć minimum własnej woli, bo przeczytanie definicji DdR nie jest chyba ponad Twoje możliwości?

masz braki w wiedzy podstawowych przepisów PoRD, a w niektórych tematach próbujesz tłumaczyć pewne aspekty tego prawa ludziom zaawansowanym w wiedzy trochę więcej.

musisz sam sobie odpowiedzieć na pytanie: czy szukasz tu wiedzy, czy wyznawców jakiejś swojej religii.
Cyryl
 
Posty: 2495
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: wjazd na parking/plac itd.

Postprzez Marcel2727 » środa 12 sierpnia 2020, 20:27

"droga dla rowerów" - drogę lub jej część przeznaczoną do ruchu rowerów jednośladowych, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi;

Tylko o tym jest cały temat czy chodnik, który przecina taką drogę dla rowerów jest nadal drogą rowerową. Z czego zrozumiałem nawierzchnia nie ma tutaj za wiele do powiedzenia tylko znaki zatem ta część "chodnika" jest nadal drogą rowerową.
Marcel2727
 
Posty: 833
Dołączył(a): środa 14 sierpnia 2019, 23:11

Re: wjazd na parking/plac itd.

Postprzez Cyryl » środa 12 sierpnia 2020, 20:40

DdR jest DdR jeżeli jest oznaczona znakiem C-13 i dopóki nie ma znaku C-13a oznaczającego koniec tej drogi, jest DdR niczym więcej.

zobacz na rysunki jakie zamieściłem, to nie może być takie trudne.
Cyryl
 
Posty: 2495
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: wjazd na parking/plac itd.

Postprzez Marcel2727 » środa 12 sierpnia 2020, 20:56

Czyli nawierzchnia nie ma nic do tego, dziękuje :thumb2:
Marcel2727
 
Posty: 833
Dołączył(a): środa 14 sierpnia 2019, 23:11

Re: wjazd na parking/plac itd.

Postprzez Cyryl » środa 12 sierpnia 2020, 21:00

a czy w definicji jest coś o nawierzchni?
Cyryl
 
Posty: 2495
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: wjazd na parking/plac itd.

Postprzez Marcel2727 » czwartek 13 sierpnia 2020, 00:12

Cyryl napisał(a):a czy w definicji jest coś o nawierzchni?


Nie.
Marcel2727
 
Posty: 833
Dołączył(a): środa 14 sierpnia 2019, 23:11

Re: wjazd na parking/plac itd.

Postprzez Henq » czwartek 13 sierpnia 2020, 00:30

Marcel2727 napisał(a):
Cyryl napisał(a):a czy w definicji jest coś o nawierzchni?


Nie.
Obrazek

znak C-13 i jedziemy? :)

a tak poważnie to po raz kolejny:
Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie

:spoko:

Rozdział 9. Ścieżki rowerowe
§ 46. Usytuowanie ścieżki rowerowej
1. Usytuowanie ścieżki rowerowej i ścieżki pieszo-rowerowej względem jezdni powinno zapewnić bezpieczeństwo ruchu.
2. Odległość ścieżki rowerowej i ścieżki pieszo-rowerowej od krawędzi jezdni oraz ich usytuowanie powinny spełniać wymagania określone w § 43.
3. Na drogach klasy G, Z, L i D na terenie zabudowy dopuszcza się wyznaczenie pasów ruchu dla rowerów o szerokości nie mniejszej niż 1,5 m i nie większej niż 2,0 m każdy, przy czym dopuszcza się jej zwiększenie w obrębie skrzyżowania do 3,0 m. Pas ruchu dla rowerów oddziela się od sąsiedniego pasa ruchu znakami poziomymi lub wyspą dzielącą.
§ 47. Szerokość ścieżki rowerowej
1. Szerokość ścieżki rowerowej, do której nie wlicza się szerokości krawężnika i obrzeża, powinna być dostosowana do natężenia ruchu rowerów oraz wynosić nie mniej niż:
1) 1,5 m – gdy jest ona jednokierunkowa;
2) 2,0 m – gdy jest ona dwukierunkowa.
2. (uchylony)
3. Szerokość ścieżki pieszo-rowerowej, do której nie wlicza się szerokości krawężnika i obrzeża, powinna być dostosowana do natężenia ruchu pieszych i rowerów oraz wynosić nie mniej niż:
1) 3,0 m – na terenie zabudowy;
2) 2,5 m – poza terenem zabudowy.
4. W przypadku przebudowy drogi, wyłącznie w miejscu występowania przeszkody, dopuszcza się zmniejszenie szerokości, o których mowa w ust. 3, do 2,0 m.
5. W miejscu występowania przeszkody dopuszcza się rozdzielenie ścieżki rowerowej i ścieżki pieszo--rowerowej na co najmniej dwie odrębne części, pod warunkiem że każda z nich przeznaczona będzie do ruchu w jednym kierunku i będzie mieć szerokość nie mniejszą niż 1,0 m.
§ 48. Pochylenie ścieżki rowerowej i ścieżki pieszo-rowerowej
1. Pochylenie podłużne ścieżki rowerowej i ścieżki pieszo-rowerowej powinno spełniać wymagania określone w § 45 ust. 1 i 1a. Wysokość progów i uskoków na ścieżce rowerowej i ścieżce pieszo-rowerowej nie powinna przekraczać 1 cm.
2. Pochylenie poprzeczne ścieżki rowerowej i ścieżki pieszo-rowerowej powinno być jednostronne i wynosić od 1% do 3%, w zależności od rodzaju nawierzchni, i powinno umożliwiać sprawny spływ wody opadowej.



Może coś wyjaśni :spoko:
Bo już nie raz wyjaśniało :spoko:
Przykładem zapisy co to węzły WA, WB, WC, i dzięki temu pojęcie skrzyżowania na autostradzie jako połączenia i rozwidlenia dróg wyjaśniło się niektórym :>
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: wjazd na parking/plac itd.

Postprzez waw » czwartek 13 sierpnia 2020, 01:24

mp0011 napisał(a):[
Jak więc widać, same pasy jeszcze przejścia nie tworzą.

To opinia ZDM Warszawa a więc instytucji, która z prawidłowym oznakowaniem ma coraz mniej wspolnego, a coraz więcej z nienawiścią wobec użytkowników samochodów. Trudno więc traktować to poważnie.

Definicja znaku P10 wskazuje że już sam ten znak ma moc prawną, w przeciwieństwie do innych znaków poziomych. Taką interpretację przynajmniej stosuje policja przy potrąceniach pieszych kwalifikowanych jako kolizje.
waw
 
Posty: 1858
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: wjazd na parking/plac itd.

Postprzez Henq » czwartek 13 sierpnia 2020, 02:02

Czyli ustalmy fakty:
wg niektórych sam znak:
P-12 i zapisu:
Znak ten wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w związku ze znakami pionowymi B-20 lub B-32

lub
P-13 i zapisu:
Znak ten wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa wynikającego ze znaku pionowego A-7.

bez znaków pionowych B-20, B-32, A-7
OBOWIĄZUJE czyli ma moc prawna :spoko:

ale znak P-10 pomimo braku zapisów, że musi występować ze znakiem pionowym to "sam" nie obowiązuje, nie ma mocy prawnej :eek2:
Ciekawe :what:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: wjazd na parking/plac itd.

Postprzez Cyryl » czwartek 13 sierpnia 2020, 05:19

Henq napisał(a):...Obrazek

znak C-13 i jedziemy? :)...


a gdzie na tym zdjęciu jest znak C-13, bo powiększam i nie mogą dojrzeć.
Cyryl
 
Posty: 2495
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości