Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez szymonix » poniedziałek 23 listopada 2020, 19:22
przez Cyryl » poniedziałek 23 listopada 2020, 21:20
przez MarcinLDK » poniedziałek 23 listopada 2020, 23:44
przez Cyryl » wtorek 24 listopada 2020, 06:52
przez szymonix » wtorek 24 listopada 2020, 20:29
MarcinLDK napisał(a): wszystko się zgadza, poza jednym - chodzi o RMC, a nie DMC
Cyryl napisał(a):masa własna przyczepy to około 600-700kg (trzyosiowe to 900kg), więc ładowność to 2800kg.
pojazd widoczny na zdjęciu to około 2000kg masy własnej
przez MarcinLDK » wtorek 24 listopada 2020, 21:50
przez Cyryl » wtorek 24 listopada 2020, 22:08
przez MarcinLDK » środa 25 listopada 2020, 00:20
przez szymonix » piątek 27 listopada 2020, 13:34
MarcinLDK napisał(a): twierdzisz
MarcinLDK napisał(a):Możliwe, że zespół pojazdów jest "prawidłowy", ale może być też tak, że nie jest
przez MarcinLDK » piątek 27 listopada 2020, 15:46
szymonix napisał(a):Wg mnie ten bus nie waży w tym momencie 2800
przez szymonix » piątek 18 grudnia 2020, 13:17
przez ks-rider » piątek 18 grudnia 2020, 20:08
szymonix napisał(a):Prawidłowy jest ten zestaw?
przez Radhezz » środa 13 stycznia 2021, 16:35
ks-rider napisał(a):Inna opcja mogl by byc uklad hamulcowy przyczepy ktory moglby byc sterowany pneumatycznie wtedy stosunek moglby wynisic nie 1:1 a 1:1,5
przez Cyryl » środa 13 stycznia 2021, 18:07
przez ks-rider » środa 13 stycznia 2021, 20:39
Cyryl napisał(a):to nie jest tak do końca, aby przyczepa miała hamulce pneumatyczne pojazd musi mieć układ pneumatyczny, czyli sprężarkę, zbiorniki powietrza i zawór główny utrzymujący stałe ciśnienie.
ale to jeszcze nie wszystko:
pojazdy ciężarowe mogą ciągnąć przyczepy/naczepy przekraczające masą pojazd ciągnący, mają zawór sterujący układem hamulcowym, który powodu, że najpierw zaczną hamować koła przyczepy/naczepy, co zapobiega składaniu się takiego zespołu pojazdów.
w przypadku pojazdów dostawczych, układ pneumatyczny to dodatkowe powiedzmy 50-70kg, czyli ładowność na papierze spadłaby chyba do 100kg.
wśród pojazdów mniejszych, jak do tej pory spotkałem jeden pojazd posiadający układ hamulcowy pneumatyczny, ale przystosowany do ciągnięcia tylko zwykłej przyczepy, a było Mercedes Vario, ale to rozwiązanie było tak awaryjne (sprężarka elektryczna), że dość szybko się z tego wycofano.