szymonix napisał(a):MarcinLDK napisał(a): Chyba walka z glonojadami jest w porzo ? A 50 przez calą dobę to dopasowanie naszego prawa do unijnego..
Szczerze mówiąc, to chodzi mi głównie o pierwszeństwo pieszych przed PdP i właśnie o ten odstęp. "50" jest dla mnie bez większego znaczenia (chociaż z tego co mi wiadomo, to nie jest to dopasowanie polskiego prawa do prawa unijnego, tylko jeśli już, to dopasowanie polskiego prawa do prawa krajowego innych państw członkowskich UE.)
Temat pierwszeństwa dla pieszych już był poruszany. W skrócie: jestem zwolennikiem aktualnie obowiązujących przepisów dotyczących PdP, edukacji i surowego karania za nieprzestrzeganie ich.
Jeśli chodzi o odstęp, to wyobraź sobie taką sytuację: jedziesz drogą ekspresową z prędkością 120 km/h. Ostęp między tobą a poprzedzającym pojazdem wynosi 60 metrów. Nagle 20 metrów przed tobą inny kierujący wjeżdża na twój pas ruchu. Co musisz zrobić, jeśli chcesz jechać zgodnie z przepisami? Zwolnić. Zwalniasz, wracasz do odstępu 60 m, a za chwilę kolejny pojazd wjeżdża przed ciebie. Czyli klasyka polskich dróg - problem ma ten, kto chce jechać zgodnie z przepisami.
Kierujący pojazdem podczas przejazdu autostradą i drogą ekspresową jest obowiązany zachować minimalny odstęp między pojazdem, którym kieruje, a pojazdem jadącym przed nim na tym samym pasie ruchu. Odstęp ten wyrażony w metrach określa się jako nie mniejszy niż połowa liczby określającej prędkość pojazdu, którym porusza się kierujący, wyrażonej w kilometrach na godzinę. Przepisu tego nie stosuje się podczas manewru wyprzedzania."Przepisu tego nie stosuje się podczas manewru wyprzedzania". Czyli kiedy? Jak ma wyglądać wykorzystanie tego wyjątku w praktyce? Interesuje mnie zwłaszcza przypadek wyprzedzania na drodze ekspresowej jednojezdniowej.
Idziemy dalej. Idea zakazu korzystania z telefonu podczas przechodzenia przez jezdnię jest mi raczej obojętna, ale sam przepis jest zredagowany fatalnie. Pole do interpretacji jest ogromne. Czego zabrania się pieszemu?
korzystania z telefonu lub innego urządzenia elektronicznego podczas wchodzenia lub przechodzenia przez jezdnię lub torowisko oraz na przejściu dla pieszych – w sposób, który prowadzi do ograniczenia możliwości obserwacji sytuacji na jezdni, torowisku lub przejściu dla pieszych.No, to teraz możemy podyskutować nad możliwymi sposobami korzystania z telefonu i podzielić je na te, które prowadzą do ograniczenia możliwości obserwacji i na te, które do tego nie prowadzą.