Jak się ustawiać na skrzyżowaniach z wysepką.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Jak się ustawiać na skrzyżowaniach z wysepką.

Postprzez MATRIX266 » wtorek 26 kwietnia 2022, 17:43

Witam chciałem poruszyć temat skrzyżowań z wysepkami czy przełączkami jak, kto woli. Jestem kierowcą zawodowym osobówki od nie dawna i denrują mnie nie raz takie skrzyżowania, bo nie do końca wiem jak się zachować na nich prawidłowo. Mamy takie skrzyżowanie https://www.google.pl/maps/@50.2927877, ... 312!8i6656

Większości ustawiają się do skrętu w lewo przy lewej krawędzi i ale zdarzyło się,że ustawiają się przy prawej i tych co jadą z ich prawej puszaczają jak na normalnym skrzyżowaniu. Nie wiem teraz, czy tak jest dobrze i tak, czy lepiej jednak do lewej i się mijać prawymi bokami?

Druga sprawa jak jadę na nieznanym skrzyżowaniu tego typu, to nigdy nie wiem jaka ta wysepka jest szeroka i czy się zmieszczę na niej aby nie ustrydnić innym, czy też nie aczkolwiek niektóre auta wyjeżdzają i ich tył wystaje na pas ruchu.
https://www.google.pl/maps/@50.2993022, ... 312!8i6656