Groźna sytuacja - zatrzymywanie przed przejściem, tir

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Groźna sytuacja - zatrzymywanie przed przejściem, tir

Postprzez gumik » wtorek 16 maja 2023, 18:00

Co sądzicie o takiej sytuacji?

https://youtu.be/AFnSFdTmZso
phpBB [media]
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3460
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Groźna sytuacja - zatrzymywanie przed przejściem, tir

Postprzez Blacksmith » środa 17 maja 2023, 07:11

Nagrywający zahamował nagle zbyt gwałtowanie aby przepuścić pieszego. A TIR z tyłu to była "Elka" co też nie jest bez znaczenia.
Avatar użytkownika
Blacksmith
 
Posty: 2051
Dołączył(a): środa 23 marca 2016, 15:54
Lokalizacja: Elbląg/München, w przyszłości Texas

Re: Groźna sytuacja - zatrzymywanie przed przejściem, tir

Postprzez gumik » środa 17 maja 2023, 08:20

Zawsze mnie zastanawiają kierowcy ciężarówek, którzy trzymają odstęp.... zaraz wróć... którzy nie trzymają odstępu. Czy oni nie mają wyobraźni i nie wiedzą, że auto przed nimi może z dowolnego powodu nagle zacząć ostro hamować? Mamy tu instruktorów. Czy na nauce jazdy jest zwracana na to uwaga?
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3460
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Groźna sytuacja - zatrzymywanie przed przejściem, tir

Postprzez Cyryl8 » środa 17 maja 2023, 10:55

Blacksmith napisał(a):...A TIR z tyłu to była "Elka" co też nie jest bez znaczenia.


o czym Ty piszesz?

jakie to ma znaczenie?
Cyryl8
 
Posty: 2436
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: Groźna sytuacja - zatrzymywanie przed przejściem, tir

Postprzez ks-rider » środa 17 maja 2023, 22:04

gumik napisał(a):Zawsze mnie zastanawiają kierowcy ciężarówek, którzy trzymają odstęp.... zaraz wróć... którzy nie trzymają odstępu. Czy oni nie mają wyobraźni i nie wiedzą, że auto przed nimi może z dowolnego powodu nagle zacząć ostro hamować? Mamy tu instruktorów. Czy na nauce jazdy jest zwracana na to uwaga?


Gumik, Ty sobie nie zdajesz sprawy, jaki ten swiat bylby piekny gdyby nie bylo kursantow ! ! ! :mrgreen:
Kursanta mozesz szkolic, a na egzaminiei tak zrobilepiej, bo tak !

Z jednej strony jadac CE siedzisz wyzej i widzisz wiecej bo ten przed Toba nie przeslania Ci widocznosci. To jedna strona medalu. Druga to ta, ze nie jesets w stanie przewidziec co jadacy przed Toba,,,,,,


:wink:
ks-rider
 
Posty: 3796
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Groźna sytuacja - zatrzymywanie przed przejściem, tir

Postprzez Cyryl8 » środa 17 maja 2023, 23:19

zajmuję się szkoleniem kierowców zawodowych również w technice jazdy w warunkach specjalnych na torach z płytami poślizgowymi (na symulatorze też).

robię i hamowanie z 50 km/h i 60 km/h, aby uświadomić różnicę w drodze hamowania opisywałem kiedyś.

robię też hamowanie równoległe, aby uświadomić, że nawet doświadczeni kierowcy ciężarówek i autobusów nie zachowują bezpiecznego odstępu, to chyba też opisywałem.
ale tylko niewielki odsetek firm stać na takie kursy.
większość kierowców ciężarówek i autobusów zachowujący odpowiedni dystans, to ci którzy już raz w życiu najechali na inne auto.

zwykle kierowca tira obserwuje drogę z wysokości 3-3,5 m i widzi kilkanaście pojazdów osobowych przed sobą, gdy 20 aut przed nim zaczynają hamować, to on ma tego świadomość mimo, że kierujący pojazdami bezpośrednio przed nim tego jeszcze nie wie.

problem zaczyna się gdy przed ciężarówką jest tylko jedno - dwa auta i zaczyna brakować czasu na reakcję.
najczęstsze przypadki najechania przez ciężarówki i autobusy to najechanie na inne duże pojazdy, bo wtedy kierowca widzi tylko ścianę i jedne światła stop, a jak one się za świecą to jest już za późno.

natomiast podczas szkolenia na kat. B we Wrocławiu jest wielu instruktorów, którzy przy hamowaniu wymagają spojrzenia we wsteczne lusterko, ale różnie to bywa i z przyswojeniem i z późniejszym stosowaniem.

w protokóle egzaminacyjnym mamy w tym względzie dwa zadania:
pozycja 9 hamowanie do zatrzymania w wyznaczonym miejscu,
pozycja 10 hamowanie awaryjne.

o ile pierwsze czasami się stosuje na egzaminie, chociaż coraz mniej bo coraz mniej jest takich miejsc, to o hamowaniu awaryjnym na egzaminie nie słyszałem.
i tak jest sporo najechań na pojazdy nauki jazdy z powodu bezsensownych z punktu widzenia innych użytkowników dróg zatrzymań na "głupiej" strzałce warunkowej, znaku stop czy na żółtym świetle, które kompletnie ich zaskakują.
przed przejściami dla pieszych też.
Cyryl8
 
Posty: 2436
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: Groźna sytuacja - zatrzymywanie przed przejściem, tir

Postprzez Blacksmith » środa 17 maja 2023, 23:21

Cyryl8 napisał(a):o czym Ty piszesz?

jakie to ma znaczenie?

Takie, że to jest pojazd nauki jazdy i za kierownicą siedzi szkolący się??? Przecież Ty jako instruktor C, C+D powinieneś to wiedzieć najlepiej.
Avatar użytkownika
Blacksmith
 
Posty: 2051
Dołączył(a): środa 23 marca 2016, 15:54
Lokalizacja: Elbląg/München, w przyszłości Texas

Re: Groźna sytuacja - zatrzymywanie przed przejściem, tir

Postprzez Cyryl8 » czwartek 18 maja 2023, 06:27

Jak zaczniesz o czymś pisać lub mówić musisz mieć chociaż minimalną wiedzę na ten temat.

Ta nalepka L na zielonym okrągłym tle oznacza, że pojazd ma obniżoną głośność według wymagań w Austrii i może się tam poruszać w nocy od 22:00 do 6:00.
Te wymagania, to określona głośność silnika, odpowiedni układ wydechowy, tłumik na zaworze głównym układu pneumatycznego i jeszcze parę rzeczy, ale tylko tyle pamiętam z głowy.
Pokrywa się to z wymaganiami EURO 2.

Natomiast oznaczenie pojazdów nauki jazdy, to biała litera L na prostokątnym niebieskim tle z białą obwódką o minimalnych wymiarach 30x20 cm (nie dotyczy kat. A).
Zaczynam się zastanawiać czy kiedykolwiek brałeś udział w kursie I egzaminie, czy już zaczyna Ci szwankował pamięć.
Niezależnie od przyczyn dalsze Twoje wypowiadanie się na te tematy staje się mało wiarygodne.

Dodatkowo: owy tir ma naczepę wywrotkę, co jest nie bez znaczenia.

Do 2020 kursy i egzaminy C+E odbywały się na zespołach pojazdów samochód ciężarowy i przyczepą lub naczepą o długości minimum 14,5m.
Teraz mamy okres przejściowy 2020-2025 i dopuszczone są zespoły pojazdów ciężarówka przyczepą 14,5m długości i ciągnik naczepa 16,5m długości.
Od 2025 szkolenie i egzaminy C+E będą tylko na ciągnikach z naczepami.
Długość zespółu pojazdów ciągnik siodłowy naczepa wywrotka nie przekracza 14m długości, więc nie mogłoby się na nim odbywać szkolenie już od 2020 roku.

Tyle ja jako instruktor wiem na ten temat.

Ps. Nie ma takiej
kategorii jak piszesz: C+D, jest C, jest D, jest C+E I D+E.

jak widać trudno nie zauważyć różnicy między tymi oznaczeniami.
Załączniki
5-153300.jpg
5-153300.jpg (14.45 KiB) Przeglądane 4077 razy
4nnAteyU8FdQvd2oDK3r54hWY9tAFSnu.jpg
Cyryl8
 
Posty: 2436
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: Groźna sytuacja - zatrzymywanie przed przejściem, tir

Postprzez gumik » czwartek 18 maja 2023, 07:36

Cyryl8 napisał(a):Jak zaczniesz o czymś pisać lub mówić musisz mieć chociaż minimalną wiedzę na ten temat.
Ale popatrz. Ja wiedziałem, że to nie jest znak nauki jazdy, ale nie wiedziałem co oznacza. A teraz wiem.
A jakby nie napisał, to bym dalej nie wiedział. Więc wyszło na plus.
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3460
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Groźna sytuacja - zatrzymywanie przed przejściem, tir

Postprzez Cyryl8 » czwartek 18 maja 2023, 08:20

gumik napisał(a):...wiedziałem, że to nie jest znak nauki jazdy, ale nie wiedziałem co oznacza. A teraz wiem...


czyli jak większość normalnych ludzi: jeżeli czegoś nie wiem, nie wypowiadam się, ale posłucham tych co się na tym znają.

ale nasz kolega idzie dalej: nie tylko nie mając pojęcia o czym pisze wypowiada się, ale poucza ludzi znających się na tym temacie.

prowadzę szkolenia z zakresu Kwalifikacja Wstępna i Szkolenie Okresowe dla kierowców zawodowych w formie wykładów, mam taką lekcję nr 19: Oznaczenie pojazdów, na której są wszystkie oznaczenia pojazdów ciężarowych związanych z wykonywaniem transportu oraz wszelkie nalepki manipulacyjne mogące występować na opakowaniach.

a tu wkracza nasz ekspert od wszystkiego i poucza mnie, że nalepka "niski poziom hałasu" oznacza pojazd nauki jazdy oraz wytyka, że ja jako instruktor nieistniejącej kategorii C+D powinienem wiedzieć.

zabawne co?
Cyryl8
 
Posty: 2436
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: Groźna sytuacja - zatrzymywanie przed przejściem, tir

Postprzez mp0011 » czwartek 18 maja 2023, 21:36

A tak z czystej ciekawości - czy nie ma od jakiegoś czasu wymogu montowania w ciężarówkach/ciągnikach radarów z systemem hamowania, właśnie na takie okazje?
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Groźna sytuacja - zatrzymywanie przed przejściem, tir

Postprzez Blacksmith » piątek 19 maja 2023, 01:18

No cóż. Przyznaje, że dobrze się nie przypatrzyłem i rzeczywiście znak dotyczy emisji hałasu i spalin. Mój błąd, a rzeczą ludzką jest się mylić.

Co do kategorii C+D to zwykła głupia pomyłka. Tak samo jak nasz kolega czasami pisze z rażącymi błędami ortograficznymi albo nawet podawał się za kobietę, tzn. pisał o sobie w formie żeńskiej. Raz nawet coś napisał i potem na to co sam napisał odpisywał, że się z tym nie zgadza. Także pomylić się rzecz ludzka. Na życzenie mogę to nawet gdzieś znaleźć gdzie Cyryl coś napisał i potem po jakimś czasie sam na swoje odpisał, że się z tym nie zgadza. Pamiętam, że nawet gumik i ja zwróciliśmy na to uwagę ale zostało to szybko skasowane bo to było w czasach jak tu bardzo prężnie działała moderatorska cenzura.

A co do samego moderatorstwa to była/jest tu moderatorka "Ella". Na początkach tego forum jako zwykła użytkowniczka napisała, że wierzy w jakieś nieszcześliwe fatum i pech piątku 13-tego... to było do tematu śmierci rajdowca Kuliga na torach kolejowych, który zmarł w piątek 13 lutego 2004 roku. A potem w innym temacie dotyczącym przesądów po niecałym MIESIĄCU napisała, że ona nie wierzy w żadne przesądy. Przypomniałem jej te zdania po latach i natychmiast skasowała te moje wpisy... wykorzystując to, że ma taką możliwość.
Swoją drogą dla mnie to hipokryzja i tchórzostwo. Bo ja się nigdy nie wyrzekałem swoich słów ani bym ich nie ukrywał kasując coś.

Obrazek
Avatar użytkownika
Blacksmith
 
Posty: 2051
Dołączył(a): środa 23 marca 2016, 15:54
Lokalizacja: Elbląg/München, w przyszłości Texas

Re: Groźna sytuacja - zatrzymywanie przed przejściem, tir

Postprzez Cyryl8 » piątek 19 maja 2023, 06:03

1. Acitve Breake jest wyposażeniem dodatkowym w nowszych autach, obowiązku nie ma.

2. Nalepkach L nie dotyczy emisji spalin, ale tylko poziomu hałasu.
W Austrii pojazdy emitujące hałas powyżej jakiejś wartości mają zakaz jazdy w nocy, ta nalepkach zaświadcza, że auto spełnia takie wymogi.
Poziom emisji spalin i innych (np. bezazbestowe okładziny/klocki hamulcowe i sprzęgła) regulują normy EORO od 0 do 6 jak na dzisiaj.

Ps. W Szwajcarii jest zakaz poruszania się w nocy wszystkich pojazdów ciężarowych powyżej 3,5t DMC bez wyjątku.
Dodatkowo mimo że zespoły pojazdów mają DMC 40t w Szwajcarii tranzytem mogą jeździć tylko do 36t RMC, cięższe - na pociąg.
Cyryl8
 
Posty: 2436
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Re: Groźna sytuacja - zatrzymywanie przed przejściem, tir

Postprzez gumik » piątek 19 maja 2023, 09:24

Blacksmith napisał(a):Swoją drogą dla mnie to hipokryzja i tchórzostwo.

Jeśli kasuje się, no to tak. Natomiast moim zdaniem jeśli ktoś napisze dwie sprzeczne ze sobą samym wypowiedzi i powie, że zmienił zdanie, to jest to powód do szacunku. Często się mówi o kimś, że hipokryta, bo kiedyś powiedział tak, a dzisiaj mówi siak. A ja uważam inaczej. Jeśli ktoś przeanalizował jakiś temat i doszedł do wniosku, że był w błędzie, no to naprawdę wielki szacun. Co innego jak ktoś co chwilę mówi co innego. ;-)
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3460
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Groźna sytuacja - zatrzymywanie przed przejściem, tir

Postprzez Cyryl8 » poniedziałek 22 maja 2023, 08:30

Blacksmith napisał(a):...Także pomylić się rzecz ludzka...


Tu nie chodzi o pomyłkę, bo gdyś pomylił owe nalepki/tabliczki, to była pomyłka - rzecz ludzka, która każdemu może się zdarzyć, ale Ty dodałeś że ja jako instruktor C+D powinienem wiedzieć.

Z tego wynika, że uważasz swój zasób wiedzy w tym temacie bardziej dogłębny od mojego.
I to już nie jest pomyłka, ale pouczanie osoby posiadającej wiedzę przez laika i to jest zabawne.
Cyryl8
 
Posty: 2436
Dołączył(a): czwartek 25 marca 2021, 06:59

Następna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 193 gości