Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez Cyryl8 » piątek 29 września 2023, 18:12
przez gumik » piątek 29 września 2023, 20:13
przez Cyryl8 » piątek 29 września 2023, 20:59
przez Blacksmith » sobota 30 września 2023, 01:43
przez Cyryl8 » sobota 30 września 2023, 09:07
przez gumik » sobota 30 września 2023, 09:22
Cyryl8 napisał(a):żyrobusy wymagały jeszcze mniej infrastruktury
https://www.amusingplanet.com/2019/02/g ... ublic.html
Ale to oczywiste. Ekologia zawsze będzie kosztować. Nie ma nic za darmo. Weź sobie nawet najprostszy przykład z domu. Prościej Ci wyrzucić śmieci do jednego pojemnika niż sortować. Sortowanie kosztuje Cię czas i energię. Może nie dużo, ale to jest najprostszy przykład.Blacksmith napisał(a):Ekologiczniej może będzie. Ale taniej raczej nie.
przez Cyryl8 » poniedziałek 02 października 2023, 09:37
gumik napisał(a):...To rozumiem, bo po prostu nie było zbyt bezpieczne...
przez gumik » poniedziałek 02 października 2023, 11:52
przez Cyryl8 » poniedziałek 02 października 2023, 13:27
przez gumik » poniedziałek 02 października 2023, 16:51
przez Cyryl8 » poniedziałek 02 października 2023, 17:11
przez mp0011 » poniedziałek 02 października 2023, 17:23
gumik napisał(a):Autobus elektryczny zużywa 140kWh, a trolejbus 219kWh na 100km. Ktoś mi wytłumaczy jak to możliwe? Oba pojazdy są napędzane przez silnik elektryczny. Na oko trolejbus jest lżejszy, bo nie potrzebuje wozić ze sobą potężnego akumulatora.
Ewentualnie porównujemy tu jakieś super-oszczędne, wykorzystujące najnowszą technologię silniki w autobusach elektrycznych, z jakimiś starociami z trolejbusów. Ale wtedy to nie jest porównanie 1-1 i jest po prostu nieuczciwe.
przez gumik » poniedziałek 02 października 2023, 18:14
Zgadza się, ale historia pokazuje, że nie zawsze tak jest i czasami wpływ polityczny jest o wiele większy.Cyryl8 napisał(a):nie jestem w tym tak biegły, ale wiem że na rynek pojazdów ma duży wpływ ekonomia.
przez Cyryl8 » poniedziałek 02 października 2023, 20:09
przez gumik » poniedziałek 02 października 2023, 21:45